Fandom

Naruto Wiki

Ōdama Rasengan

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ōdama Rasengan[1]

Great Ball Rasengan.PNG

Nazwa

Japońska 大玉螺旋丸
Rōmaji Ōdama Rasengan
Dosłowna Polska Wielka Kula Wirującej Sfery

Debiut

Manga Rozdział 260
Film Naruto Shippūden film: Spadkobiercy Woli Ognia
Gra Naruto Shippūden: Clash of Ninja Revolution 3
OVA A Chūnin Exam of Flames! Naruto vs. Konohamaru!!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu
Ranga Ranga A
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki

Inne Jutsu

Użytkownicy

Ninjutsu z niesamowicie niszczycielską mocą, spowodowaną przez dzikie obroty czakry wewnątrz jednej dłoni i ściskając je do wysokiej gęstości - Rasengan. Przy użyciu tych samych podstaw, ale także z szybko rosnącą ilością używanej czakry tworzy się Wielka Kula Wirującej Sfery. Został on stworzony przez Naruto Uzumakiego podczas szkolenia z Jiraiyą. Podobnie jak w oryginalne, Naruto używa cienistego klona, by uformował technikę i utrzymywał ją wraz z nim. Kompresując go do jeszcze większej gęstości niż wcześniej, czakra zostaje uwolniona od razu, gdy tylko technika trafi w cel, uwalniając niezwykłą moc destrukcyjną. Proporcjonalnie do jej mocy, pokłady czakry zużywają się również nadzwyczajnie szybko. Wraz z niemal niewyczerpalną czakrą Dziewięcioogoniastego, można powiedzieć, że ta technika jest przeznaczona dla Naruto.

Wersja Senjutsu

Sztuka Mędrca Wielka Kula Rasengan1.jpg

Sztuka Mędrca: Wielka Kula Wirującej Sfery.

W Trybie Mędrca Naruto może stworzyć wersję wzmocnioną senjutsu znaną jako Sztuka Mędrca: Wielka Kula Wirującej Sfery (仙法・大玉螺旋丸, Senpō: Ōdama Rasengan). Tak jak w oryginale, Naruto wykorzystuje cienistego klona cienia, aby pomógł mu stworzyć kulę. W wersji senjutsu, cieniste klony mogą tworzyć Wielki Kule Wirującej Sfery w obu jego rękach, które może potem im przekazać. Sztuka Mędrca: Wielka Kula Wirującej Sfery jest znacznie większa niż w oryginale, tak duża jak przywołania Paina.

Ciekawostki

  • Anime pokazuje jak Naruto stworzył tą technikę. Uzumaki podczas treningu przełamywania genjutsu, przypadkowo uwalnia swoją czakrę i tworzy ogromnego Rasengana. Był większy niż przeciętna Wielka Kula Wirującej Sfery, ale mniejszy niż Sztuka Mędrców: Wielka Kula Wirującej Sfery.[2]
  • Rasengan Minato Namikaze jest mniej więcej rozmiarów Wielkiej Kuli Wirującej Sfery.
  • Kiedy Konohamaru używał tej techniki w OVA, był w stanie użyć go jedną ręką.

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 228
  2. Naruto: Shippūden epizod 188

Więcej w Fandom

Losowa wiki