Fandom

Naruto Wiki

ANBU

4000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

ANBU (暗部; dosł. „Ciemna Strona”) skrót od Ansatsu Senjutsu Tokushu Butai (specjalny oddział taktyczno-skrytobójczy) podlegają bezpośrednio pod Kage (w niektórych przypadkach słuchają rozkazów Kakashiego Hatake, który jest "jōninem o specjalnych uprawnieniach" podobnie jak Mitarashi Anko). ANBU zwykle pracują w zespołach utworzonych do wymagań misji, co maksymalnie zwiększa powodzenie. Wybierani są przez Kage, w zależności od indywidualnych możliwości i specjalnych umiejętności.

Znaczenie nazwy

Mediumjxfhup5547d2f52136b3997592.jpg

Maski ANBU.

Nazwa grupy jest na tyle ciekawa, że warto się przy niej przez chwilę zatrzymać. Samo "anbu" ma różnorakie znaczenia i może oznaczać "ciemną stronę" jakiegoś przedmiotu, albo też po prostu "przełęcz". Gdy jednak poszperać dłużej, to okazuje się, że w języku japońskim istnieje wyraz "chiANBUtai", który oznacza "miejskie siły porządkowe". Jak widać, interpretować ten wyraz można dowolnie.

Wygląd i ekwipunek

Anbu Attack Gear.png

ANBU w normalnym umundurowaniu

Cechą charakterystyczną członków ANBU jest malowana, drewniana maska, która zakrywa twarz zabójcy. Jest to naturalne, przecież w naszych czasach wszelcy komandosi także zakrywają sobie twarze kominiarkami - wszystko ze względów bezpieczeństwa. Gdyby tożsamość członków ANBU była powszechnie znana, stwarzałoby to niebezpieczeństwo dla ich samych, a także dla ich rodzin, czy przyjaciół. Przeciwnik zawsze uderza w najsłabsze ogniwo, więc trzeba zrobić co się da, by mu to uniemożliwić. Maski mają różne kształty, w zależności od wioski, z której pochodzą - w Wiosce Ukrytego Liścia wyglądają jak pyski zwierząt - ptaków, małp, kotów, psów etc. Wiemy jak wyglądają maski ANBU z wioski Mgły - są białe, przeważnie z motywem fali,tak jak ta której używał Haku (Wioska Mgły) - była w połowie wymalowana, a także otwory na oczy miały kształt małych szparek, a nie jak u członków ANBU z Wioski Liścia.

200px-ANBU Symbol.svg.png

Tatuaż ANBU

Każdy członek ANBU nosi specjalny mundur, który ma go odróżniać od innych shinobi. Jest to zwykły, szary strój, nie ograniczający ruchów, ani też nie pełniący funkcji ochronnych. Oczywiście posiada on standardowe "taktyczne" kieszonki na zwoje i shurikeny. Jedyne ochraniacze jakich używają to ochraniacze na przedramię, wykonane z metalu, które mogą służyć do ewentualnego blokowania ciosu przeciwnika. Podczas większych imprez w Wiosce, lub poza nią, kiedy w jednym miejscu znajduje się mnóstwo ludzi, członkowie ANBU noszą długie, czarne płaszcze z kapturem, które umożliwiają wtopienie się w tłum i zbytne nie odróżnianie się od reszty. Zaznaczyć trzeba fakt, że kapitan nosi odróżniający się od innych, biały płaszcz.

ANBU z Wioski Liścia posiadają na stroju wymalowany symbol, który przypomina zmodyfikowaną wersję znaczku Wioski. Prawdopodobnie jest to znak rozpoznawczy członków ANBU z danego kraju i każda wioska ma inny. Brak jednak bliższych informacji na ten temat.

Jeżeli chodzi o broń, to podobnie jak każdy, normalny ninja istnieje dość duże zróżnicowanie - wszystko zależy od danego członka. Wywijają oni więc kunaiami, shurikenami, katanami, senbonami.

Zakres obowiązków i wykonywane zadania

Mimo, iż ANBU jest jednostką stworzoną do wyprawiania na tamten świat missing-ninów, to jako elitarny oddział ninja spełnia bardzo wiele innych funkcji, takich jak:

  • Zabójstwo ‒ ANBU tropią ofiarę, po czym dochodzi do walki między nimi (w zależności od tego jak niebezpieczny jest cel, zostaje wysłane od jednego do nawet kilkunastu oddziałów), po czym ją uśmiercają. Następnie przechodzą do likwidacji ciała zabitego, tak aby nikt nigdy nawet nie podejrzewał, że taka osoba istniała, a zarazem sekrety wioski pozostały bezpieczne. Dokonują tego w różnoraki sposób, na przykład poprzez spalenie, lub wystawienie krukom na pożarcie.
  • Poszukiwanie osób ‒ ANBU często używane jest do tropienia zaginionych, lub uciekających osób, które nie muszę być missing-ninjami. W takich przypadkach do każdego kraju na świecie zostaje wysłany oddział ANBU składający się zwykle z pięciu osób, który prowadzi śledztwo i poszukiwania.
  • Ochrona osoby ‒ na przykład ważnych osobistości, które przebywają na terenie Wioski, ale nie tylko. ANBU mogą pilnować zwykłych osób, które mogą stać się celem zabójców, a także stanowić gwardię przyboczną dla Kage. W zależności od zagrożenia do ochrony zostaje wysłany oddział składający się z dwóch lub czterech osób.
  • Ochrona obiektu/utrzymywanie porządku ‒ podczas dużych imprez, takich jak egzamin na Chūnina, oprócz standardowych strażników, do ochrony zostają wysłani ANBU. W zależności od rangi i wielkości tego wydarzenia, bierze w tym udział od jednego do dwóch oddziałów ANBU. Należy jednak pamiętać, że wkraczają oni do akcji wyłącznie w sytuacjach ekstremalnych, o bardzo dużym zagrożeniu. Resztę zostawiają Jōninom i Chūninom.

Organizacja

Nie wiadomo, ile konkretnie jest oddziałów ANBU w danej wiosce, ale zapewne niezbyt wielu, gdyż służba w tej jednostce wymaga bardzo wysokich umiejętności, maksymalnej sprawności fizycznej i jest ekstremalnie niebezpieczna. Wiemy natomiast, że ANBU są zgrupowani w oddziały, które liczą sobie zwykle 5 osób (3 wojownicy + dowódca + medyk). Oininem może zostać każdy, bez względu na wiek, płeć czy też aktualną rangę - członkiem ANBU może być Chūnin, a nawet Genin, oczywiście o ile dysponuje odpowiednimi umiejętnościami. W każdej Wiosce, na czele ANBU stoi jeden dowódca, któremu podlegają wszystkie oddziały i to on, po wcześniejszej konsultacji z Kage, wydaje rozkazy.

Ciekawostki

  • Członkowie ANBU są bardzo dobrymi znawcami anatomii, dokładnie znają rozmieszczenie wszystkich witalnych punktów człowieka i są w stanie z dokładnością do milimetra trafić w to miejsce. Są też w stanie za pomocą Senbona wprowadzić ofiarę w stan szoku, śmierci klinicznej, a nawet okaleczyć, lub upośledzić ją do końca życia.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule ANBU

  • Anbu = Haku

    5 wiadomości
    • ta maska Tobi'ego wydaje się z ANBU
    • Haku uczył się bycia Ouninem (nie jouninem tylko Ouninem-podobna nazwa rangi) z tego co wiem czyli coś jak zabójcy ANBU bardzo możliwe że...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki