FANDOM

Afera Hyūga (日向の件, Hyūga no Ken) to incydent, który wydarzył się dziewięć lat przed wydarzeniami przedstawionymi w serii "Naruto". Konohagakure oraz Kumogakure po latach walki ogłosiły rozjem. Bohater wojny z Kumogakure, Szef Ninja Kumo, został wybrany jako ambasador swojego kraju, do podpisania paktu o nieagresji. Okazuje się, że wizyta szefa ninja z Kumo, miała również drugie dno, planowali oni porwać członka najsilniejszego klanu w Konohagakure, członka klanu Hyūga. Pod zasłoną mroku, Szef Ninja Kumo podstępnie próbował uprowadzić śpiącą córkę lidera klanu, Hinatę, na szczęście Hiashi Hyūga był na miejscu i zabił porywacza. Następnego dnia zarząd Kumogakure zaprzeczył takim planom, żądając tym samym zadość uczynienia w postaci głowy mordercy ninja z Kumogakure, jeżeli Hokage by odmówił, oznaczało by to rozpoczęcie konfliktu. Hiashi, lider klanu zdecydował o swojej śmierci, aby uchronić wioskę, jednak brat bliźniak Hiashiego obezwładnił lidera klanu, tłumacząc mu, że jego rolą jest poświęcenie się za główną gałąź klanu, po czym dodał że to jest wyłącznie jego wybór. Dzięki temu udało się uniknąć konfliktu zbrojnego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki