Wikia

Naruto Wiki

Akatsuki

Komentarze32
3762strony na
tej wiki

Akatsuki

Akatsuki

((), Akatsuki)

Debiut

Manga Rozdział 141
Anime Naruto Odcinek 81
Film Naruto 6: Road to Ninja
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Informacje o drużynie

Kapitanowie

Akatsuki ((); dosł. „Brzask” lub „Prześwit”) to kryminalistyczna organizacja składająca się z poszukiwanych ninja rangi S i najbardziej poszukiwaną grupą w całym świecie shinobi. Ich głównym celem jest zabranie wszystkich ogoniastych bestii dla ich planu światowej dominacji. Jako tako, Akatsuki pomimo początkowo mało istotnej roli w Części I, staje się główną antagonistyczną siłą w Części II. Akatsuki w każdym okresie czasowym składa się z nie więcej niż dziesięciu głównych członków, z których wszyscy byli kryminalistami rangi S w ich wiosce, za wyjątkiem Nagato i Konan. Członkowie zawsze pracują w dwuosobowych drużynach, nie wliczając w to Zetsu, który jest szpiegiem organizacji i wykorzystuje swoje unikatowe umiejętności dla przewagi drużyny. Członkowie zespołu muszą działać bardzo dobrze, bądź przynajmniej dobrze wykonywać powierzone im zadania, nawet jeśli mają problemy ze sobą. Organizacja jest rzadko w pełni zebrana, co widać pod koniec Części I, gdy jeden członek powiedział, że to pierwszy raz od siedmiu lat, gdy są wszyscy razem. Akatsuki działa na szeroką skalę, obejmując kilka krajów ze swoimi agentami w różnych miejscach. Gdy jedna drużyna znajduje ogoniastą bestię i będą wykonywać pieczętowanie bestii, mają przygotowaną kryjówkę z wieloma pułapkami, by wykonać trzydniową technikę.

CeleEdytuj

Celem Akatsuki jest dominacja nad światem Naruto. Aby to osiągnąć Pain opracował plan, składający się z trzech etapów:# Zebranie funduszy potrzebnych na utrzymanie organizacji[1].

  1. Schwytanie wszystkich ogoniastych demonów[2]. Wykorzystanie zdobytych pieniędzy i utworzenie pierwszej w świecie shinobi „Najemnej Organizacji Wojennej” niezależnej od żadnego z państw[3]. Początkowo oferta byłaby kierowana głównie do mniejszych państw, które z powodów finansowych mają problemy z utrzymaniem własnych armii. Stopniowe wyeliminowanie konkurencji i uzyskanie monopolu na rynku wojennym. Wykorzystanie schwytanych Bijū do tworzenia nowych konfliktów, co ma na celu utrzymanie płynności finansowej.
  2. Uzyskanie władzy nad światem w wyniku powyższych działań.W rzeczywistości, ten plan to przykrywka, a Tobi ma inny cel. Chce zdobyć wszystkie bijū by połączyć je w Dziesięcioogoniastego i zapieczętować go w sobie. Wtedy będzie miał wystarczająco dużo mocy, by swoim Sharinganem stworzyć Tsukuyomi na powierzchni księżyca, łapiące każdego człowieka na świecie w genjutsu, przez co mógłby kontrolować wszystkich ludzi. Chce przez to stworzyć nowy świat bez wojen.
    Shukaku

    jeden z demonów należących już do Akatsuki

Pieczętowanie Bijū Edytuj

Kiedy Akatsuki schwyta Jinchūriki (osobę w której zapieczętowany jest ogoniasty demon) bądź samego demona, przenosi go do jednej z kryjówek. Miejscem spotkań są przeważnie opuszczone jaskinie. Bywa, że członkowie Akatsuki przebywają w danym miejscu tylko jako hologram.Ceremonia rozpoczyna się przyzywaniem przez Paina, posągu humanoidalnego potwora, dzięki któremu można rozpocząć proces ekstrakcji bestii. Ręce potwora są skute, a podczas pieczętowania demona z jego ust wypada zwój. Potwór ma dziewięć zamkniętych oczu (osiem oczu w dwóch rzędach po cztery i większe dziewiąte oko w środku), każde z nich przypisane jest jednemu z dziewięciu Bijū.Do pieczętowania członkowie nie muszą być obecni fizycznie, wystarczą ich astralne projekcje. Cały proces trwa trzy dni. W celu zabezpieczenia miejsca ekstrakcji stosują oni różne bariery. Sam proces polega na zajęciu przez każdego z członków odpowiedniego miejsca na palcu potwora i wspólnym zastosowaniu techniki Fūinjutsu: Genryū Kyū Fūjin.

Członkowie Edytuj

Członek Status Wioska
Daibutsu (Tylko w Anime) Nie żyje Nie znana
Deidara Nie żyje Iwagakure
Hidan Zakopany żywcem Yugakure
Kisame Hoshigaki Nie żyje Kirigakure
Kakuzu Nie żyje Takigakure
Konan Odeszła/Nie żyje Amegakure
Kyūsuke Nie żyje Amegakure
Monjin Nie żyje Amegakure
Orochimaru Odszedł Konohagakure
Nagato Odszedł/Nie żyje Amegakure
Sasori Nie żyje Sunagakure
Itachi Uchiha Nie żyje Konohagakure
Obito Uchiha Odszedł/Nie żyje Konohagakure
Yahiko Nie żyje Amegakure
Zetsu Biały Zetsu - Nie żyje
Czarny Zetsu - Aktywny
Brak
Kabuto Yakushi Odszedł Konohagakure

Członkowie Taka Edytuj

Członek Status Wioska
Sasuke Uchiha Odszedł Konohagakure
Karin Odeszła Kusagakure
Suigetsu Hōzuki Odszedł Kirigakure
Jūgo Odszedł Otogakure

WyglądEdytuj

Członkowie organizacji ubierają się w charakterystyczne czarne płaszcze z wyszytymi czerwonymi chmurami w białej obwódce, oraz z kołnierzem sięgającym do podbródka. Wewnętrzna strona płaszcza ma kolor czerwony. Noszą kapelusze ze słomy z małymi dzwoneczkami dzwoniącymi na wietrze. Wszyscy mają pomalowane paznokcie u rąk i nóg (na różne kolory) oraz noszą na ręce pierścień.

PierścienieEdytuj

  • 空 sora lub kara "niebo" lub "pustka" - Orochimaru - lewy mały palec
    541px-Gedo Mazo Akatsuki Rings

    Pozycja członków Akatsuki według pierścieni.

  • 南 minami "południe" - Kisame - lewy palec serdeczny
  • 北 kita "północ" - Kakuzu - lewy palec środkowy
  • 三 san "trzy" - Hidan - lewy palec wskazujący
  • 玉 gyoku lub tama "król" lub "kula" - Tobi (wcześniej Sasori) - lewy kciuk
  • 零 rei "zero", "nic" - Pain - prawy kciuk
  • 青 ao "błękit" lub "zieleń"- Deidara - prawy palec wskazujący
  • 白 shiro "biel" - Konan - prawy palec środkowy
  • 朱 ake "szkarłat" lub "krew" - Itachi - prawy palec serdeczny
  • 玄 gen "tajemniczy", "nieodgadniony", "tajemny" - Zetsu - prawy mały palec

OchraniaczeEdytuj

Większość członków zachowała swoje ochraniacze na czoła z macierzystych wiosek. Symbol na nich został przekreślony poziomą rysą na znak zerwanych z wioską więzi. Członkami nie posiadającymi opasek są Konan, Tobi, Zetsu, Kabuto Yakushi, Sasuke Uchiha.

ŹródłaEdytuj

  1. Naruto, rozdział 329, strona 11-12
  2. Naruto, rozdział 329, strona 14
  3. Naruto, rozdział 329, strona 15

Więcej od Wikii

Losowa wiki