Fandom

Naruto Wiki

Amegakure

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Amegakure

Amegakure.png

Nazwa

Japońska 雨隠れの里
Rōmaji Amegakure no Sato
Dosłowna Polska Wioska Ukryta w Deszczu
Występuje w

Informacje

Kraj Kraj Deszczu
Lider Hanzō, Pain, Konan
Symbol Symbol Amegakure.svg

Amegakure (雨隠れの里, Amegakure no Sato; dosł. „Wioska Ukryta w Deszczu”) to mała, ukryta wioska leżąca w Kraju Deszczu. To właśnie gdzieś w Amegakure znajduje się Grobowiec Nagato i Yahiko.

Jej symbol składa się z czterech równoległych linii pionowych, przypominających deszcz. Wioska jest niestabilna politycznie oraz odseparowana od świata. Po tym kiedy wioską zaczął rządzić Pain linie są skreślone.

Historia

Geneza

Amegakure, czyli Wioska Ukryta w Deszczu została założona najprawdopodobniej przez legendarnego shinobi Hanzō Salamandrę. Amegakure było jednak niewielką wioską, położoną w niewielkim kraju deszczu, dla tego jej wodzowi nie przysługiwał tytuł kage.

Wioska znana była z tego że bez końca padał w niej deszcze, otoczona była wodami, i dostanie się do niej było bardzo ciężkie, ogólnie wioska była odseparowana od świata. Charakteryzują ją wysokie budowle, przypominające wieżowce.

Druga Wielka Wojna Shinobi

W czasie Drugiej Wielkiej Wojny Shinobi Amegakure toczyło walki z Konohagakure, i prawdopodobnie jeszcze z innymi wioskami, ponieważ walki różnych wiosek przeniosły się na terenu kraju deszczu, w wyniku czego kraj został doszczętnie zniszczony i spustoszony.

Trzecia Światowa Wojna Shinobi

W czasie Trzeciej Wielkiej Wojny Shinobi kraj deszczu znów stał się polem bitwy dla większych wiosek. W tym czasie Amegakure było wykończone i osłabione, zaś jej wódz stał się człowiekiem dbającym i wyłącznie o własne interesy i władzę. W tedy też powstała organizacja o nazwie Akatsuki, pod przewodnictwem sieroty Yahiko, skupiającej ludzi którzy chcieli podążać za pokojem. Organizacja ta zdobyła sporą popularności i szybko zdobywała wpływy. Wieści o Akatsuki doszły nawet do Hanzo, na początku nie zareagował na nie gdyż zgadzał się z poglądami organizacji. Jednak sytuacja się zmieniła kiedy ninaj Konohy, pod przewodnictwem Danzō Shimury, przynieśli mu ciała kilku jego ludzi rzekomo zabitych przez Akatsuki (tak naprawdę była to robota Korzeni) Danzo przekonał Hanzo do pozbycia się Akatsuki oraz do nawiązania współpracy, gdyż Korzeń w zamian za informacje miał pomóc Hanzo utrzymać władze. Hanoz pozornie uznał Akatsuki i zgodził się z nimi współpracować jednak tak naprawdę wykorzystał to do zniszczenia organizacji. Hanzo razem z członkami Korzenia porwał Konan, i spotkał się z przywódcą Akatsuki, zażądał od jego przyjaciela Nagato aby ten go zabił, jednak Yahiko nabił się na kunai Nagato. Hanzo po tym chciał zabić pozostałych członków Akatsuki jednak wszyscy jego ludzie i ludzie z korzenia zostali wymordowani przez Nagato który przyzwał za pomocą Rinnegana, Demoniczną Statue Zewnętrznej Ścieżki, sam Hanoz ledwo uszedł z życiem.

Rządy Akatsuki

W następnych latach Hanzo współpracował z Shimura i dostarczał mu informacje, stał się niesamowicie ostrożny, nikomu nie wolno było się do niego zbliżać, nawet rodzinie. Wymęczona wioska, miała już dość takiego stanu rzeczy oraz wodza który popadł w paranoje. Doszło do podziału wioski na ludzi Hanzo oraz zwolenników Akatsuki, i ich nowego przywódcy Paina, czyli Nagato. Ostatecznie Nagato przejął władze nad Amegakure, zabijając Hanzo, jego rodzinę, zwolenników i współpracowników, legalizując Akatsuki w Kraju Deszczu, oraz jeszcze bardziej odcinając wioskę od świata, tylko po to żeby pozostałe wioski wciąż uważały Hanzo za władce Amey.

W czasie trwania egzaminu na chunina, jeszcze za rządów Hanzo, Ame wysłało do Konohy 15 geninów jednak żaden nie przeszedł do trzeciej rundy.

Pod rządami Pain wioska, była całkowicie kontrolowana przez niego, oraz Konan która zyskała sobie przydomek Anioła ze względu na papierowe skrzydła na których latała. Jednak był to dobry okres dla wioski, Kraj Deszczu i Ame nie toczyło żadnych walk, dla tego mogło rozwijać się w pokoju. Większość ludności Ame traktowało swojego nowego przywódce niczym boga (warto wspomnieć że on sam się też nim nazywał) ze względu na jego wielką moc, oraz to że zjednoczył wioskę, jednak jednocześnie wszyscy się go strasznie bali, za jego bezwzględność. W tym okresie Ame było główną siedzibą Akatsuki.

Śmierć Paina

Po śmierci Paina w Konohe, władze nad Ame przejęła jego przyjaciółka Konan, która gdzieś w wiosce utworzyła grobowiec dla swych przyjaciół Yahiko oraz Nagoto, odeszła też z Akatsuki i podjeła działania wrogie tej organizacji.

Niedługo do wioski przybył nowy przywódca Akatsuki Tobim, chcący zdobyć Rinnegan martwego Nagato, była członkini Akatsuki staje w obronie ciała zmarłego przyjaciela, i chce zabić Tobiego, w czasie tej walki realizując marzenia dwójki swoich przyjaciół staje się Podporą mostu do pokoju, dzięki czemu przerwała niekończący się deszcz, ostatecznie jednak została zabita przez Tobiego który zdobył Rinnegana. Nie wiadomo co się stało z wioską po śmierci Konan.

Miejsca

Siedziba Pain

Pain po tym kiedy został przywódcą wioski, na swoją siedzibę wybrał najwyższą wieże na zachodzie wioski, tak też utrzymywali miejscowi gdyż niewiele więcej nie wiedzieli i Paine.

Grobowiec Nagato i Yahiko

Znajdujący się gdzieś w Ame, grobowiec ciał Nagato i Yahiko, stworzony przez Konan.

Ciekawostki

  • Wioska ta była siedzibą Akatsuki.
  • Z Amegakure pochodzi Nagato, Konan i Yahiko, czyli trójka sierot, którymi opiekował się Jiraiya.
  • Liderem wioski był Hanzō.
  • Jiraiya został pokonany przez obydwu przywódców wioski - Hanzō i Paina.
  • Po śmierci Konan, wioska nie ma aktualnego przywódcy.
  • Wioska miała aż trzech przedstawicieli w Akatsuki (Yahiko, Nagato, Konan).
  • Podczas starcia Konan z Tobim była członkini Akatsuki chcąc spełnić marzenie Yahiko staje się Podporą mostu do pokoju, dzięki czemu przerwała niekończący się deszcz.
  • 15 Osób z tej wioski przystąpiło do pierwszego egzaminu na chunina, lecz żaden z nich nie dotarł do trzeciej rundy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki