Fandom

Naruto Wiki

Anko Mitarashi

4000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Anko Mitarashi

Anko.png

Anko epilog.png

(みたらしアンコ, Mitarashi Anko)

Debiut

Manga Rozdział 44
Anime Naruto Odcinek 21
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Ninja Council
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński Takako Honda
Polski Ewa Kania Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Skorpiona.svg 24 Października
Płeć Płeć Żeńska.svg Kobieta
Wiek
  • Część I: 24
  • Część II: 28
Wzrost
  • Część I: 167 cm
Waga
  • Część I: 45,8 kg
Grupa krwi A
Zajęcie
  • Egzaminator
  • Nauczycielka w akademii
Przynależność
Drużyna

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 011226
Wiek Ukończenia Akademii 10
Wiek Zdobycia Rangi Chūnina 12
Typy Natury

Jutsu

Narzędzia

Anko Mitarashi (みたらしアンコ, Mitarashi Anko) jest Tokubetsu Jōninem i uczy w akademii Konohagakure.

Przeszłość

Orochimaru and Anko.png

Młoda Anko z Orochimaru

Anko była niegdyś uczniem Orochimaru. Razem z dziewięcioma innymi dziećmi została oznakowana przez Ten no Juin. Tylko ona przeżyła, tym samym udowadniając, że szanse na przeżycie "naznaczenia" wynoszą jeden do dziesięciu. Jednak Orochimaru odrzucił Anko twierdząc, że nie ma w sobie żądzy władzy i zemsty, której potrzebował. Pozostawił ją żywą i częściowo wymazał pamięć. W anime Anko sama postanowiła opuścić Orochimaru. Później została odnaleziona, przez shinobi z Konohy i została sprowadzona do Wioski Ukrytej w Liściach. Minęło dużo czasu nim poczuła się dobrze w swoim nowym domu.

Osobowość

Charakter Anko jest bardzo podobny do osobowości Naruto Uzumakiego. Jest uparta, zabawna, czasem nadpobudliwa, ale również kompetentna i inteligentna. Daje się poznać jako energiczna kobieta, lubiąca efektowne wejścia. Widocznie przeszłość dość mocno odcisnęła się na jej psychice, ponieważ jak sama mówi kocha krew i śmierć. Niegdyś podopieczna Orochimaru, ma wredny charakterek, więc lepiej jej nie wchodzić w drogę gdy ma zły humor. Czasem stara się być miła, ale z reguły jest złośliwie okrutna. Jej skłonności sadystyczne dość mocno kolidują z beztroskim podejściem do życia i ogólnym "usposobieniem lekkoducha".

Jak pokazano w retrospekcjach Anko podziwiała Orochimaru, podczas gdy była jego uczennicą, widząc go jako wzór i inspirację. Po naznaczeniu jej przez Orochimaru Przeklętą Pieczęcią, wściekła się na niego i poczuła głęboki wstręt w stosunku do swojego byłego mistrza.

Wygląd

Anko Mitarashi full.jpg

Wygląd Anko

Anko ma brązowe oczy i fioletowe włosy, które związuje w kolczasty kucyk. Zazwyczaj nosi podkoszulkę "złączoną" z krótkimi spodenkami. Na to zakłada beżowy płaszcz, a na nogi, mini spódniczkę. Ochraniacz zawiązuje sobie na czole. Na szyi ma mały wisiorek z "zębem smoka". Trzy łezki oznaczające Przeklętą Pieczęć ma w okolicach karku, po lewej stronie.

Umiejętności

Przeklęta pieczęć Anko.png

Anko dostaje Przeklętą Pieczęć Nieba od Orochimaru

Jako dziecko Anko musiała mieć predyspozycje do zostania silnym shinobim, co dowodzi fakt, iż Orochimaru zechciał ją szkolić. Wężowy Sannin porównywał nawet jej umiejętności z Sasuke Uchihą. Pod jego okiem stała się potężnym ninją. Ma bardzo szybki refleks oraz niesamowitą celność. Uszła z życiem nawet z pojedynku z jednym z sanninów. Była także w stanie przewidzieć atak Kabuto Yakushiego i bardzo szybko zareagować.

Pomimo, iż Anko nigdy nie używała Ten no Juin, Kabuto stwierdził, że ma w sobie pokłady czakry Orochimaru z powodu naznaczenia jej przez Sannina.

Transformacja natury

Anko miała skasowaną pamięć. W anime, Anko użyła także Elementu Ognia, pozwalający jej na używanie Katon: Ryūka no Jutsu.

Wężowe techniki

Sen.jpg

Anko używająca Sen'eijashu

Anko dysponuje technikami, które opierają się głównie na przyzywaniu wężów. Wszystkie wężowe techniki opanowała dzięki Orochimaru. Najczęściej używa Sen'eijashu i silniejszej odmiany tej techniki czyli Sen'ei Tajashu. Potrafi także przyzywać węże, za pomocą Kuchiyose no Jutsu. Jej najsilniejszą techniką jest Sōjasōsai no Jutsu, jednak użycie jej równa się samobójstwu (próbowała użyć jej na Orochimaru).

Fakt, iż Anko kierowała grupą mającą na celu odnalezienie Kabuto świadczy o tym, że Konoha szanuje i docenia jej umiejętności.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

3,5 2,5 4 2 3 3 4 3 25

Część I

Egzamin na Chūnina

Anko zastrasza Naruto.png

Anko zastrasza Naruto podczas drugiego etapu Egzaminu na Chūnina

Anko była egzaminatorem podczas drugiej części Egzaminu na Chūnina, co zostało ogłoszone podczas przemowy Ibikiego Morino, po jej dość głośnym wejściu, denerwując go zbyt wczesnym przybyciem. Podczas drugiej części egzaminu, Kotetsu Hagane, Izumo Kamizuki i Mozuku zawiadomili ją o znalezieniu ciał trzech zmarłych ninja z Kusagakure. Anko spostrzegła, że ich twarze zostały skradzione, po tym jak przypomniała sobie technikę kradnącą twarze. Zażądała identyfikatorów zmarłych Kusa-ninów. Po obejrzeniu identyfikatorów, Anko zdała sobie sprawę, że ninja z Kusagakure, którego spotkała wcześniej, był w rzeczywistości Orochimaru. Później, przybyła na konfrontację z Orochimaru, gdzie zostało odkryte, że był on kiedyś jej senseiem.

Anko spotyka Orochimaru.png

Anko spotyka Orochimaru w Lesie Śmierci

Podczas ich walki w Lesie Śmierci, Orochimaru był w stanie przebudzić Przeklętą Pieczęć, obezwładniając ją bólem, kończąc walkę. Później, popędziła do Trzeciego Hokage i została znaleziona przez ANBU. Podczas eliminacji, Anko zdecydowanie domagała się wydalenia Sasuke Uchihy z egzaminów, w celu utrzymania Przeklętej Pieczęci pod kontrolą. Jednak jej propozycja została odrzucona. Czując się winną, z powodu iż nie była w stanie zabić Orochimaru, mówi o swojej potyczce Trzeciemu Hokage, jednak ten zapewnia, że to nie jej wina, że Orochimaru uciekł.

W anime, Anko chwilowo pojawia się w swojej ulubionej restauracji, gdzie Naruto pyta ją o spadek Czwartego Hokage, jednak szybko ją złości, gdy zjada jej pierożki bez pozwolenia, a ta goni go rzucając patyczkami od pierożków jak senbonami.

Inwazja na Konohę

Podczas Inwazji na Konohę, Anko pomagała mieszkańcom udać się w bezpieczne miejsca. Później uczestniczyła w pogrzebie Trzeciego Hokage.

Poszukiwanie Tsunade

W anime Anko, razem z większością mieszkańców, oglądała Tsunade, podczas gdy obiecywała należycie wypełniać swoje obowiązki jako Hokage.

Kraj Morza

Anko na misji.JPG

Anko wyruszająca na misję do Kraju Morza

Anko wyruszyła na misję wraz z Shino Aburame, Naruto Uzumakim i Ino Yamanaką. Zadanie to powierzyła jej Tsunade w nadziei, że Anko wróci pamięć z czasów jej pobytu u Orochimaru. Misja miała na celu eskortę statków, które pływały pomiędzy wyspami tworzącymi Kraj Morza. Anko stopniowo zaczęła przypominać sobie przeszłość. Udało jej się dotrzeć do miejsca, w którym przetrzymywał ją Orochimaru. Po misji, wróciła jej pamięć i była zadowolona z faktu, że to ona sama postanowiła opuścić Orochimaru, a nie on ją zostawił, jak myślała na początku.

Część II

Hidan i Kakuzu

W anime, Anko była obecna podczas pogrzebu Asumy Sarutobiego.

Polowanie na Itachiego

W anime, zaraz po wchłonięciu przez Sasuke Orochimaru, okazało się, że Anko była na misji wraz z Mozuku i Iwashim Tatami. Ktoś za nią rzucił kunaia i trafił w białego węża. Anko wiedząc, że jest to symbol Orochimaru, zakryła swoją Przeklętą Pieczęć dłonią i spojrzała złowrogo w niebo. Ponadto była pokazana we wspomnieniach Orochimaru. Jej nauczyciel obiecał że nauczy ją "sztuki nieśmiertelności", co Anko przyjęła z entuzjazmem.

Inwazja Paina

Tuż przed atakiem Paina, Anko wraz z Saiem i Yamato zostali wysłani na misje, mającą na celu odnalezienie Kabuto. Jednak zaraz po odkryciu jego lokalizacji, Yamato ich przeprosił i oświadczył, że musi natychmiast wracać do wioski.

Szczyt Pięciu Kage

Mimo iż Sai i Yamato wrócili już do Konohy, Anko nadal śledziła Kabuto Yakushiego. Danzō Shimura rozkazał członkom Korzenia, Dajimu, Tera i Terai, śledzić Anko i dopaść Kabuto przed nią.

Ograniczenie Jinchūriki

Zadanie Anko.png

Anko i jej drużyna w pościgu za Kabuto

Gdy Anko śledziła Kabuto wraz ze swoim zespołem, natknęli się na trzech martwych ninja z Takigakure. Domyśliła się, że zrobił to Kabuto jednak nie wiedziała dlaczego pozostawia po sobie, aż tak wyraźne ślady. Mogła to być pułapka, jednak zespół postanowił kontynuować poszukiwania. Anko kazała Tokumie Hyūga użyć Byakugana i sprawdzić co się dzieje. Była zszokowana faktem iż Kabuto postanowił przyłączyć się do Madary. Anko zastanawiała się czy przypadkiem Kabuto specjalnie zostawił ślad, który mógł ich zaprowadzić do kryjówki Madary. Postanowiła natychmiast powiadomić o tym Konohę.

Światowa Wojna Shinobi

Starcie Anko i Kabuto.png

Anko ściera się z Kabuto

Anko i jej drużyna kontynuowali monitorowanie Cmentarza Gór. Gdy Tokuma zawiadamia o nadzwyczajnej aktywności, Anko otrzymuje raport od Muty Aburamy o tysiącach żywych istot poruszających się pod ziemią. Gdy staje się jasne, że Akatsuki gromadzi siły na wojnę, Anko karze drużynie nawiązać kontakt ze Zjednoczonymi Siłami Shinobi, w czasie gdy ona wyrusza za Kabuto. Próbuje zaczaić się na Kabuto i atakuje go, jednak zostaje szybko pokonana. Pomimo rozkazu Tobiego, aby zabić Anko, Kabuto przetrzymał ją w stanie śpiączki, aby móc wyssać z niej śladowe ilości czakry Orochimaru do ulepszenia kontroli nad ożywionymi shinobi.

Dziesięcioogoniasty

Kaija Hōin.png

Przeklęta Pieczęć Anko wykorzystana do wskrzeszenia Orochimaru

W czasie całej walki pomiędzy Kabuto a rodzeństwem Uchiha, Sasuke i Itachim, ciało Anko pozostało nienaruszone na podłożu jaskini. Gdy Kabuto został pokonany, a Nieczyste Wskrzeszenie Świata uwolnione, do jaskini przychodzą Suigetsu Hōzuki i Jūgo, którzy zauważają Anko, zawiadamiając resztę. Jūgo podnosi ciało Anko, powodując Sasuke, iż zauważył przeklętą pieczęć na jej karku. Sasuke oznajmił, że ma zamiar porozmawiać Orochimaru, gdyż przeklęta pieczęć zawierała fragment umysłu stwórcy, patrząc na wydarzenia z ciała Anko. Kiedy Sasuke użył Złej Metody Uwalniania do przywrócenia Orochimaru, pieczęć Anko została zdjęta w czasie całego procesu. Mitarashi wciąż nieprzytomna.Widziana jest na pogrzebie poległych shinobi.

Gry wideo

Ciekawostki

  • Anko jest ulubioną postacią kobiecą Masashiego Kishimoto.
  • Anko jest dość popularna. Była 11, tuż za Hinatą, na liście najbardziej znanych postaci.
  • Nazwa Anko Mitarashi to nic innego jak słodka, czerwona pasta dodawana do dango.
  • Ulubioną potrawą Anko jest słodka, fasolowa zupa i dango, a najmniej lubi pikantne potrawy.
  • W anime Anko jest członkinią Korzenia wraz z Yūgao Uzuki, Hayate Gekkō i Saiem. Jej strój to mieszanka jej ubrania i standardowej garderoby ANBU.

Cytaty

  • (Do geninów): "Głowa do góry chłopcy i dziewczęta. To nie czas na świętowanie. Nazywam się Anko Mitarashi i będę egzaminatorem podczas drugiej części Egzaminu na Chūnina."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki