FANDOM

Ao[1]

Ao2

(, Ao)

Debiut

Manga Rozdział 454
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Impact

Głos

Japoński Tadahisa Saizen Ikona - Szukaj

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Lwa 1 Sierpnia
Płeć Płeć Męska Mężczyzna
Wiek
  • Część II: 46 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część II: 182 cm
Waga
  • Część II: 70,9 kg
Grupa krwi A
Kekkei Genkai Byakugan Byakugan
Klasyfikacja
Zajęcie Kapitan Wydziału Tropicieli
Przynależność

Ranga

Ranga Ninja
Typy natury

Jutsu

Ao (, Ao) był shinobim z Kirigakure i członkiem wykwalifikowanych Tropicieli Mgły.

Wygląd

Ao full

Ao w Anime.

Ao to mężczyzna w średnim wieku, w prawym oku, posiada oko Byakugan, którego wziął od pokonanego członka klanu Hyūga. Nosi talizmany na każdym uchu z napisem "Do słuchania" (承, Sho, uketamawa) zapisane raz na każdej stronie. Te talizmany reagują, gdy jego Byakugan jest zagrożony i chronią go, nawet przed samym sobą. Nosi tradycyjny strój Mgły, tj. paskowany sweter, na który narzucone ma granatowe kimono. Przy udzie zawiesza szerokie torby, najpewniej zawierające w sobie ekwipaż shinobi. Ma fryzurę przypominającą włosy Kisame Hoshikagiego. Na czas IV Wojny Shinobi zmienia swój strój na podstawową kamizelkę shinobi z Kirigakure.

Osobowość

Ao uważa, że mężczyzna powinien być twardy i zdecydowany, stale wytyka Chōjūrō jego postawę pesymistyczną. Takie podejście wydaje się być spowodowane przez jego wychowanie w czasach, gdy Kirigakure była znana jako Wioska Krwawej Mgły. Prezentuje się jako osoba konserwatywna, troszkę zrzędliwa ("za moich czasów"), nie przywykła do bycia miłym.

Umiejętności

Najprawdopodobniej, podczas poprzedniej Wielkiej Wojny, Ao pozyskał oko Byakugan od pokonanego członka klanu Hyūga. Umiejętności jego oka są niebywałe, godne uwagi, gdyż jak powiedział, jego oko widziało iluzję umieszczoną na Czwartym Mizukage. Dzięki niemu był w stanie wykryć, że Danzō miał prawa rękę i oko Shisuiego Uchihy przeszczepione do ciała Shimury. W przeciwieństwie do przeszczepionego Sharingana,
Ao's byakugan activated

Ao aktywuje swojego Byakugana.

Byakugan może być aktywowany gdy jest potrzebny (nie jest "włączony" cały czas). Jeśli ktoś spróbuje je odebrać Byakugan to jest on chroniony przez talizman Ao, który ten nosi jako kolczyki. Talizman nie może zostać wyłączony przez nikogo (nawet Mizukage).

Ao ma dobrą pamięć, przypomniał sobie kolor czakry Shisuiego z dnia bitwy ponad osiem lat temu. Ao ma bardzo szybki refleks, złapał kamę zanim uderzyła go i od razu rzucił nią w atakującego.
Ponadto, Ao jest członkiem oddziału Tropicieli Mgły - posiada zakres wiedzy o technikach tropiących. Potrafił wyczuwać i określać liczbę białych Zetsu, a także wybiórczo wynajdywać wskrzeszonych przez Kabuto wojowników.

Historia

Szczyt Pięciu Kage

Bodyguards on the offensive

Ochroniarze Kage w ofensywie.

Ao wraz z Chojuro wyruszają eskortować Piątą Mizukage na Szczyt Pięciu Kage zwołany przez Czwartego Raikage. Jeszcze we Wiosce Ukrytej Mgły beszta swojego towarzysza za jego niezdecydowanie. Poprzez przesłyszenie się Mizukage, kobieta grozi Ao śmiercią.

Po długiej podróży trzyosobowa grupa zatrzymuje się w zajeździe aby coś zjeść i odpocząć. Podczas rozmowy pada stwierdzenie, że nauki Czwartego Mizukage powoli popadają w zapomnienie. Kiedy Chojuro mówi, że nie zamówił nic do jedzenia, gdyż nie mógł się na nic zdecydować, Ao wrzeszczy na niego i odsyła do jeszcze raz do restauracji. Piąta Mizukage kolejny raz się przesłyszała, przez co znów groziła Ao zabójstwem.

Po przybyciu na szczyt do Kraju Żelaza Ao siedzi za kurtynami słuchając narady Kage. Kiedy w złości Czwarty Raikage miażdży stół uderzając weń, Ao razem z ochroniarzami innych przywódców, rusza bronić swoich reprezentantów. Zamieszanie się kończy i wszyscy wracają na swoje miejsca. Później, podczas gdy Kage rozmawiają o uczynieniu Danzo głową sojuszu, Ao sprawdza jego czakrę posługując się Byakuganem, Okazuje się, że Hokage zabrał oko oraz prawą rękę Shisui Uchihy, wojownikowi, z którym walczył w przeszłości.

Czwarta Wielka Wojna Shinobi

Podczas
Dywizja Sensorów

Ao prowadzi Dywizję Sensorów.

Czwartej Wojny Shinobi został wybrany dowódcą oddziału tropicieli. Jego praca polega na dokładnym obserwowaniu pola bitwy i informowaniu dowództwa o aktualnych ruchach wojsk. Jako, iż jest on najprawdopodobniej, najbardziej utalentowanym tropicielem, zajmuje się wyczuwaniem poszczególnych przeciwników wśród armii białych Zetsu. To on precyzyjnie poinformował o sile i specyfice czakry braci Kin - Gin. Ginie wraz ze wszystkimi osobami znajdującymi się w Kwaterze Głównej po ataku Bijūdamy Dziesięcioogoniastego na kwaterę

Ciekawostki

  • Ao (青, Ao) oznacza "niebieski", co prawdopodobnie związane jest z kolorem jego włosów.