FANDOM

Baki

Baki Infobox

(バキ, Baki)

Debiut

Manga Rozdział 65
Anime Naruto Odcinek 37
Film Naruto Shippūden film: Spadkobiercy Woli Ognia
Gra Naruto: Clash of Ninja Revolution 2
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Powieść Tajemna historia Gaary: Miraż burzy piaskowej
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Jōji Nakata

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Raka 4 Lipca
Płeć Płeć Męska Mężczyzna
Wiek
  • Część I: 30
  • Część II: 34
Wzrost
  • Część I: 188,2 cm
Waga
  • Część I: 80 kg
Grupa krwi A
Zajęcie Senior
Przynależność Symbol Sunagakure Sunagakure
Drużyna

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 38-212
Wiek ukończenia akademii 8
Wiek zdobycia rangi chūnina 12
Typy natury

Jutsu

Baki (バキ, Baki) jest jōninem z Sunagakure oraz członkiem Rady. Był opiekunem Rodzeństwa Piasku.

Osobowość

Baki jest lojalnym i szanowanym ninja, choć, jak wielu ninja piasku, jest bezwzględny w walce. Posiada dużą pewność swojej mocy. Zna swoje priorytety, udał się do Chiyo i Ebizō z pytaniem jak postępować z Sasorim, a nie na kolejne spotkanie z Radą.

Podczas Egzaminu na Chūnina, miał zaufanie do zdolności każdego z członków jego zespołu, choć skomentował, że Kankurō nie bierze walk dość poważnie. Martwi się często o stabilność umysłu Gaary i jego kontroli nad Shukaku.

Umiejętności

Baki ma zdolność do tworzenia niematerialnego Ostrza Wiatru poprzez ruch dłonią. Był też w stanie zablokować technikę Hayate Gekkō gołą ręką, uniemożliwiając usunięcie miecza z jego ramienia, czyniąc Hayate bezbronnym.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

4 3,5 3,5 3,5 4 4,5 2,5 4 29,5

Część I

Egzamin na Chūnina

Baki przybywa razem z drużyna na odbywający się w Konohe egzamin na chunina. Robi to jednak pozornie prawdziwym celem jest przygotowanie ataku na Konohe, ze strony Piasku i Dźwięku.
180px-Hit by Blade of Wind

Baki zabija Hayate Ostrzem Wiatru

Podczas Egzaminu Baki podejrzewa że Gaara zabił Sasuke Uchiha, ponieważ ten drugi mocno spóźniał się na swoją walkę. Podczas Omawiania z Kabuto inwazji na Konohę zauważył, że Hayate Gekkō podsłuchał ich rozmowę, zaatakował więc go. Walka była krótka, Hayate umarł, a Baki przed jego śmiercią pochwalił jego zdolności. Yūgao Uzuki obiecała pomścić swojego chłopaka.

Inwazja na Konohę

Baki był później widziany podczas Inwazji na Konohę, kierował oddziałami Piasku i Dźwięku. Kiedy Gaara stracił kontrole nad swoim demonem, Baki rozkazał, aby Temari oraz Kankurō zajęli się bratem. Gaara był punktem kulminacyjnym całego planu, więc musiał oszczędzać siły. Później, Baki chciał zabić Sasuke, jednak Genma Shiranui powiedział, że najpierw musi zmierzyć się z nim zanim to zrobi.

Krótko po tym, Baki odnalazł rozłożone ciała Czwartego Kazekage i jego strażników, już przed realizacją planu został wykorzystany i oszukany przez Orochimaru.

Ostateczna Broń

Baki zlecił Piaskowemu rodzeństwu pogoń za porywaczem Matsuri. Kankurō zaprotestował, ponieważ zadanie było Gaary, a jeśli misja ta zostanie wyznaczona dla nich, musi wtedy iść przynajmniej z nimi. Baki zapamiętał konwersację wraz z Radą o możliwości puszczenia Gaary, jednakże najmłodszy brat nie dołączył do rodzeństwa a Baki powiedział, że Gaara został przydzielony do innej misji.

Część II

Misja Ratowania Kazekage

Baki był widziany podczas obrad rady Suny. Podczas bitwy między Gaarą a Deidarą, szybko wydał rozkaz ewakuacji wioski, oraz rozkazał pozostałym shinobi żeby przygotowali się na ofensywne kroki w celu ratowania ich nowego Kazekage. Później kiedy Kankurō został ranny przez Sasoriego, Baki wydawał się zmartwiony w kwestii kondycji Kankurō.