Fandom

Naruto Wiki

Byakugan

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Byakugan

Byakugan.svg.png

Nazwa

Kanji 白眼
Rōmaji Byakugan
Dosłowna Polska Białe Oczy

Debiut

Manga Rozdział 41
Anime Naruto Odcinek 24
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klan
Znani Użytkownicy

Jutsu

Byakugan (白眼; dosł. „Białe Oczy”) to dōjutsu kekkei genkai klanów Hyūga i Ōtsutsuki. Po raz pierwszy pojawia się jako Kekkei Mōra wraz z Rinne Sharinganem u Kaguyi Ōtsutsuki, najstarszej przodkini obu klanów.[1] Stał się znany jako jeden z Trzech Wielkich Dōjutsu (三大瞳術, San Daidōjutsu) wraz z Rinneganem i Sharinganem.[2]

Przeszłość

Byakugan.jpeg

Byakugan Nejiego.

Byakugan bardzo różni się od Sharingana. W odróżnieniu od niego, Byakugan nie kopiuje ruchów i technik, znajdując jednak inne zastosowania na polu walki, stając się niejednokrotnie przydatniejszym kekkei genkai aniżeli Sharingan (jak wspomina sam Kakashi).

Byakugan daje użytkownikowi wyjątkową umiejętność spoglądania przez niemal wszystko, co zdoła zauważyć jego posiadacz, jak również zdolność odczytywania myśli przeciwnika z ruchu jego oczu.

System Krążenia Chakry.JPG

System Krążenia Czakry.

Wraz z dwoma wcześniej wymienionymi umiejętnościami, Byakugan posiada niesamowicie przydatną w walce technikę dostrzegania wewnętrznego centrum czakry przeciwnika, pozwalającą oszacować użytkownikowi ilość sił pozostałych oponentowani i dobrać taktykę odpowiednią do pojedynku. Umożliwia także, dzięki swej precyzji, przeprowadzanie dokładnych i szybkich ataków na owe centrum. Neji Hyūga , jeden z bardziej znanych członków swego klanu, dzięki Byakuganowi jest w stanie bez trudu zauważać Tenketsu (punkty czakry) przeciwnika i atakować je, trafiając w najodpowiedniejsze elementy. Jest to umiejętność nadzwyczajna, nawet dla członków jego klanu: jeśliby brać pod uwagę, że w całym ciele jest 361 punktów Tenketsu (dróg wylotu czakry) o wielkości główki od szpilki, i z niezwykłą precyzją zostają one trafione, a więc, tym samym mogą je zatamować co może spowodować tragiczne w skutkach zatrzymanie przepływu czakry przeciwnika lub przyśpieszyć przepływ jego czakry w zależności od intencji atakującego.

Ślepy punkt Byakugana.JPG

Ślepy punkt Byakugana.

Byakugan ma jeszcze inne zastosowanie: umożliwia użytkownikowi dostrzeganie niemal wszystkiego wokół (w obrębie 359 stopni) niego. Jeden punkt, znajdujący się w okolicach pod pierwszym kręgiem szyjnym, jest punktem ślepym Byakugana. Oznacza to, że użytkownik jest niemal nietykalny, chyba, że przeciwnik dostrzeże słaby punkt jego zdolności.

Byakugan może się przemienić w Tenseigan po połączeniu dwóch linii krwi Ōtsutsuki i Hyūga w sposób podobny do przebudzenia Rinnegana Hagoromo przez połączenie czakry jego dwóch potomków i ich rodów - Uchiha i Senju.

Nawigacja

Źródła

  1. Naruto rozdział 671, strona 6
  2. Trzeci Databook, strona 313

Więcej w Fandom

Losowa wiki