Fandom

Naruto Wiki

Chōza Akimichi

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Chōza Akimichi

Chouza Akimichi.png

(秋道チョウザ, Akimichi Chōza)

  • 15. Lider Klanu Akimichi (秋道15代目当主, Akimichi Jūgodaime Tōshu)

Debiut

Manga Rozdział 137
Anime Naruto Odcinek 59
Film Naruto Shippūden film: Zaginiona wieża
Gra Naruto: Ultimate Ninja 3
OVA Wielki Sportowy Festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński Nobuaki Fukuda

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Byka.svg 22 Kwietnia
Wiek
  • Część I: 38
  • Część II: 41-42
Wzrost
  • Część I: 183 cm
Waga
  • Część I: 120,1 kg
Grupa krwi B
Zajęcie Lider Klanu Akimichi
Przynależność
Drużyna Pierwsza Dywizja
Klan Symbol Akimichi.svg Klan Akimichi

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 005490
Rodzina

Typy Natury

Jutsu
Narzędzia

Chōza Akimichi (秋道チョウザ, Akimichi Chōza) jest ojcem Chōjiego oraz mężem Mamy Chōjiego. Jest również liderem Klanu Akimichi. Jego byłymi partnerami walki byli: Inoichi Yamanaka wraz z Shikaku Nara. Razem tworzyli niegdyś formację Ino-Shika-Cho, ich dzieci również tworzą tego typu formację o takiej samej nazwie. Znaczek Kanji na jego pancerzu oznacza "jedzenie".

Przeszłość

Chōji był traktowany jako wyrzutek, ponieważ jako dziecko naśmiewano się z niego ze względu na jego wagę i przekonanie, że Akimichi byli bezużytecznymi ninja. Pewnego dnia Chōza powiedział swojemu synowi, że znajdzie prawdziwych przyjaciół, pierwszym przyjacielem który dostrzegł Chōjiego był Shikamaru Nara.

Wygląd

Chōza ma długie czerwone włosy i oznaczenia na policzkach, przy czym te oznaczenia to znak charakterystyczny dla klanu Akimichi. Jego strój przypomina z lekka ubranie Samuraja, nosi pod sobą czarną bluzkę która jest pokryta zbroją. Znak na zbroi to herb jego klanu, który oznacza "jedzenie". Ma na sobie również fioletowy pas, którego zawiązanie przypomina z tyłu kokardkę. Ma również: ochraniacze na ręce, chustę zawiązaną na głowie, która być może podtrzymuje jego włosy.

Osobowość

Chōza jest głową klanu Akimichi i był częścią pierwszej formacji Ino-Shika-Chō, wraz Shikaku Nara i Inoichi Yamanaka, Chō wzięło się od pierwszy liter jego imienia (Chōza). Jest łagodnym i opiekuńczym człowiekiem, który rozumie świat. Ma głęboką miłość do syna. Jak reszta jego klanu, ma duży apetyt i jest skłonny do jedzenia wszystkiego co jest w menu. Wydaje się być bardzo chętny do walki z jego kolegami z zespołu.

Umiejętności

Podobnie jak syn i reszta jego klanu, Chōza używa specjalnej techniki do zmienienia swojej ilości kalorii w czakrę. Jako lider klanu jest bardzo wyćwiczony, oraz myśli logicznie co jest cenną cechą. Używał takich technik jak: Baika no Jutsu, Nikudan Sensha oraz Bubun Baika no Jutsu. Wszystkie te techniki opierają się na jutsu, które powiększają masę lub różne części ciała do gigantycznych rozmiarów.

Część I

Egzamin na Chūnina

Po raz pierwszy w anime Chōza pojawił się w odcinku w którym odbywały się walki. Siedział obok swoich byłych partnerów w restauracji. Rozmawiali o tym, że Inoichi miał córkę która jest kłopotliwa jako nastolatka. Natomiast Chōza patrzał na listę Menu. Do restauracji wkroczył Shikamaru, który przyszedł po Ojca. Ojciec Chōji'ego zaprosił go żeby usiadł z nimi i coś zjadł.

Inwazja na Konohę

Jego kolejnym pojawieniem się była Inwazja na Konohę, w której użył techniki Chō Baika no Jutsu do pokonania ninja Piasku i Dźwięku. Przy Inwazji Chōza użył formacji Ino-Shika-Chō wraz ze swoimi byłymi członkami drużyny.

Poszukiwanie Sasuke

Chōza odwiedza swojego syna w szpitalu po tym jak Chōji wziął trzy kolorowe tabletki. Ojciec był szczęśliwy, że Tsunade wraca do wioski i ma zamiar objąć stanowisko Hokage. Miał nadzieję, że Tsunade wyleczy jej chorego syna.

Część II

Atak Paina na Konohę

Podczas ataku on i Chōji wraz z trzecim członkiem klanu Akimichi pomagali Kakashiemu przy walce z dwoma Painami. Ich pomoc była bardzo przydatna; mieli duży udział w pokonaniu jednego z Painów. Po krótkiej walce Chōza pozornie zginął, Chōji zaczyna opłakiwać ojca, lecz Kakashi każe mu jak najszybciej powiadomić Tsunade o zdolnościach Paina, więc ten nie zwleka i udaje się w kierunku Hokage. Gdy dotarł, i przekazał Tsunade informacje, po chwili dowiedział się, że jego ojciec - Chōza żyje tylko potrzebuje natychmiastowej opieki medycznej. Dzięki Katsuyu zostaje uratowany. Potem, razem z synem, czekają przy ciele Kakashiego na zakończenie walk z Painem.

Czwarta Wielka Wojna Shinobi

Zostaje przydzielony do dywizji nr 1 i wyraża swoją opinię na temat dowódcy. Potem widzimy go, kiedy walczy z Danem i Asumą Sarutobim, podczas obrony plaży. Zdenerwowany przez ukochanego Piątej, używa swojej klanowej techniki i, zwiększając swoje rozmiary, walczy z dwoma byłymi shinobi Konohy.

Cytaty

  • (do Chōji'ego) "Chōji masz dobre serce."
  • (do Ino) "Powrót Tsunade do Konohy - uratuje nas. Gdyby nie przyszła, Chōji byłby..."

Więcej w Fandom

Losowa wiki