Fandom

Naruto Wiki

Chakura no Mesu

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Chakura no Mesu

Skalpel Chakry.png

Nazwa

Japońska チャクラのメス
Rōmaji Chakra no Mesu
Dosłowna Polska Skalpel Czakry
Polski Dubbing Skalpel czakry

Debiut

Manga Rozdział 164
Anime Naruto Odcinek 93
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Naruto Shippūden: UNSG anime cutscenes

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu, Medyczne Ninjutsu
Ranga Ranga A
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Pieczęci ręczne Tygrys → Koń → Królik → Szczur → Pies
Użytkownicy

Ta technika medyczna formuje czakrę w mały, ostry nóż. Może on być następnie wykorzystany do bardzo dokładnych cięć, niezbędnych przy operacjach i rozwarstwieniach anatomicznych. W przeciwieństwie do zwykłych skalpeli, Skalpel Czakry może rzeczywiście zrobić cięcie w ciele, nie tworząc otwartej rany, ograniczając ryzyka zakażenia.

Skalpel Czakry może być również użyty ofensywnie, choć wymaga to dużej precyzji, aby technika była skuteczna. Ze względu na ten wymóg, użycie Skalpela Czakry ofensywnie jest bardzo nietypowe. W ożywionej walce, nawet największy medyczny ninja nie będzie w stanie trafić dokładnie, dla śmiertelnych cięć, ale nadal może skutecznie przecinać tkanki mięśniowe i ścięgna, co powoduje, że cel jest unieruchomiony.

W Części II, jednak umiejętności Kabuto z tym jutsu wystarczyły, by przeciąć drewno i ciało z łatwością.[1]

Ciekawostki

  • Chociaż jest zazwyczaj napisane w katakana jako "mesu"(メス, skalpel) część nazwy nadało kanji, gdy została ona wprowadzona. To było pisane jako チャクラ の 解剖 刀 (dosłownie oznacza "Ostrze Rozwarstwiające Czakry"), który jest zazwyczaj wymawiane jako "Chakura no Kaibōtō".
  • Shizune używała tej techniki, jako część jej stylu walki w grach z serii Ultimate Ninja.

Zobacz też

Źródła

  1. Naruto rozdział 290, strony 9-11

Więcej w Fandom

Losowa wiki