Fandom

Naruto Wiki

Chiriku

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Chiriku

Chikiru.jpg

(地陸, Chiriku)

Debiut

Manga Rozdział 314
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 3~wspomniany

Głos

Japoński Akio Ohtsuka

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Raka.svg 1 Lipca
Wiek
  • Część II: 31 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część II: 179 cm
Waga
  • Część II: 59, 1 kg
Grupa krwi A
Klasyfikacja Mnich Ninja
Przynależność
Drużyna Symbol Strażników Ninja.svg Dwunastu Strażników Ninja
Jutsu

Chiriku (地陸, Chiriku) był mnichem ninja ze Świątyni Ognia. W przeszłości należał do Dwunastu Strażników Ninja, których zadaniem było ochranianie Daimyō Kraju Ognia.

Przeszłość

Asuma And Chiriku.png

Asuma i Chiriku jako Dwunastu Strażników Shinobi

Chiriku był niegdyś członkiem Dwunastu Strażników Ninja. W czasie swojej służby nawiązał on przyjaźń z Asumą Sarutobim. Gdy sześciu członków grupy starało się zorganizować zamach stanu, pozostała szóstka postanowiła pozostać wierna daimyō Kraju Ognia. Doszło do zaciętej walki, pomiędzy obydwiema stronami, z której cało wyszli jedynie Chiriku, Asuma oraz Kazuma.

Kiedy grupa rozpadła się Chiriku został mnichem w Świątyni Ognia. Przez wiele lat zajmował coraz to wyższe stanowiska, aż stał się głową świątyni. Ponadto po zamachu stanu postanowił zaopiekować się i wyszkolić jedynie dziecko Kazumy, Sorę. Wstydząc się decyzji swojego sojusznika, który zdradził władcę kraju Ognia, Chiriku postanowił nigdy nie powiedzieć Sorze prawdy. Mimo, iż większość świątyni bała się Sory, ze względu na zapieczętowaną w nim część Kuramy, Chiriku cały czas wspierał go na duchu i dbał o niego.

W czasie jego przynależności do Dwunastu Strażników Ninja niektóre podziemne organizacje wyceniły głowę Chiriku na 30,000,000 ryō.

Umiejętności

Raigō Senjusatsu.png

Chiriku używający Raigō: Senjusatsu

Jako przywódca Świątyni Ognia, Chiriku był dobrze obeznany we wszystkich jej tajemnych naukach. Podczas walki z Hidanem i Kakuzu, pokazał on dużą sprawność fizyczną, jak i znakomite wyszkolenie w technikach taijutsu, unikając i kontrując ich ataki. Chiriku znakomicie znał się na technikach pieczętujących, co zostało udowodnione gdy, razem z kilkoma innymi mnichami, starał się stłumić czakrę Sory. Mnich uaktywnił również silną barierę wokół świątyni, by ochronić ją przed intruzami.

Najwyższy poziom swoich umiejętności Chiriku osiągnął gdy opanował ostateczną technikę swojej świątyni - Raigō: Senjusatsu. Technikę tą użył, podczas walki z Hidanem i Kakuzu, starając się wyeliminować ich wszystkich jednocześnie.

Część II

Dwunastu Strażników Ninja

Kiedy okazało się, że groby jego sojuszników zostały okradzione, Chriku skontaktował się z Konohagakure, prosząc o pomoc. Następnie, gdy stało się jasne, że demoniczna strona Sory, staje się coraz bardziej nieposłuszna, Chriku postanowił dołączyć go do drużyny Yamato, pod pozorem zastąpienia rannego Saia. W rzeczwistości mnich chciał, aby Sora trafił do Konohy, gdzie byłby pod stałą obserwacją.

Misja Stłumienia Akatsuki

Hidan i Kakuzu atakują Chiriku.png

Hidan i Kakuzu atakują Chiriku

Po tym jak Hidan i Kakuzu weszli do kraji Ognia w celu przechwycenia Jinchūriki Kuramy, Kakuzu postanowił, że najpierw pójdą oni do Świątyni Ognia, gdzie przbywał aktualnie Chiriku, którego głowa miała dużą wartość na czarnym rynku. Gdy dostali się do klasztoru nawiązała się zacięta walka między nimi, a Chiriku. Mnich poniósł niestety klęskę, a dwaj członkowie Akatsuki zabrali jego ciało.

Ciekawostki

  • Nazwa Chiriku pochodzi od Chi co znaczy "ziemia" i riku czyli "ląd" .
  • Chiriku chciał walczyć z Asumą Sarutobim.

Cytaty

  • (do Hidana i Kakuzu) "Jestem Chiriku ze Świątyni Ognia i nie przegram z ludźmi takimi jak wy".

Więcej w Fandom

Losowa wiki