FANDOM

Ci, którzy wiedzą wszystko (全てを知る者たち, Subete o shiru monotachi) jest 618. rozdziałem mangi Naruto.

Opis

Orochimaru przyprowadza Sasuke, Suigetsu i Jūgo do zrujnowanej Świątyni Masek Klanu Uzumaki. Wewnątrz, Orochimaru poszukuje pewnej maski, niepokojąc Suigetsu, który uważał za dziwne fakt, że dokładnie wiedział, którą wybrać. Gdy wracają do wioski, Sasuke odchodzi od grupy, by obejrzeć wioskę z wysokiego punktu, co Orochimaru komentuje, że musiał to zrobić, gdyż Konoha jest jego miejscem narodzin. Przybywając do zniszczonego składu klanu Uchiha, Sasuke odpieczętowuje drogę do sekretnego pokoju w Sanktuarium Naka, narzekając nad jej obecnym stanem. Tutaj, Orochimaru zakłada maskę, czym wywołuje Shinigami i zostaje wyjaśnione jak do tego doszedł, przecinając żołądek Shinigami, czym uwalnia jego zawartość. Okazują się to dusze tych, których pożarł Shinigami, co zwraca Orochimaru jego ręce, lecz poważnie go rani. Według instrukcji Orochimaru, Jūgo używa energii naturalnej, by aktywować zarodniku Zetsu, które umieścił Obito do monitorowania Sasuke: w sumie sześciu. Poświęcając czwórkę z nich, podczas gdy Jūgo i Suigetsu przytrzymują pozostałych dwóch, Orochimaru używa Przywołania: Wskrzeszenie Nieczystego Świata i wtedy przenosi swoje życie do jednego z unieruchomionych Zetsu, podczas gdy Jūgo absorbuje pozostałego. Krzyczące zarodnikowe klony Białego Zetsu wyciszają się i zostają pokryty brudem i popiołem, stając się pojemnikami dla ludzi, którzy łącznie posiadali wiedzę o historii Konohy, zmarłych: Pierwszego, Drugiego, Trzeciego i Czwartego Hokage.