FANDOM

Czwórka Dźwięku (音隠れの忍四人衆, Otogakure no Shinobi Yonin Shū; dosł. „Czworo Shinobi z Ukrytego Dźwięku”) była drużyną z Otogakure, która służyła jako elitarni ochroniarze Orochimaru. Pomimo swojej nazwy, istniało technicznie pięciu członków, gdyż Sakon i Ukon dzielili razem pozycje.

Historia

Umiejętności

Jako obrońcy Orochimaru Czwórka Dźwięku była utalentowana w tworzeniu bariery chroniącej. Właśnie podczas inwazji na Konohę użyli tej bariery do chronienia swojego pana: stworzyli wokół Orochimaru i Hokage ich technikę o nazwie: Shishienjin. Gdy bariera zostanie przez kogoś dotknięta to ten ktoś stanie w płomieniach. Stworzyli tzw. "bęczkę" w której zapieczętowali Sasuke by chronić go przed uszkodzeniem.

Misje

Strzeżenie Orochimaru

  • Ranga: Nieznana
  • Status: Częściowo wykonana

Eskortowanie Sasuke

  • Ranga: Nieznana
  • Status: Częściowo wykonana

Gra na Zwłokę

  • Ranga: Nieznana
  • Status: Wykonana

Ciekawostki

Symbol Czwórka Dźwięku

Symbol Czwórki Dźwięku.

  • Symbolem na tunikach Czwórki Dźwięku jest yin-yang, choć brakuje na nim yin (czarnej połowy). Brakujące yin symbolizuje nierównowagę, uniemożliwiającą harmonię w życiu.
  • Każdy członek Czwórki Dźwięku posiadał główny kierunek powiązany z jego osobą czyli pozycję, którą mieli w zwyczaju przyjmować w trakcie wykonywania wspólnej techniki: Jirōbō Południa, Kidōmaru Wschodu, Sakon Zachodu i Tayuya Północy.

Źródła

  1. Naruto rozdział 201, strona 4
  2. Naruto rozdział 181, strona 18