Fandom

Naruto Wiki

Dosu Kinuta

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Dosu Kinuta

Dosu Kinuta.png

(ドス・キヌタ, Dosu Kinuta)

Debiut

Manga Rozdział 35
Anime Naruto Odcinek 21
Gra Naruto: Path of the Ninja
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!

Głos

Japoński Daisuke Egawa Ikona - Szukaj.png
Polski Zbigniew Konopka Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Bliźniąt.svg 12 Czerwca
Wiek
  • Część I: 14 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 156 cm
Waga
  • Część I: 49 kg
Grupa krwi A
Przynależność Symbol Otogakure.svg Otogakure
Drużyna Drużyna Dosu
Jutsu

Dosu Kinuta (ドス・キヌタ, Kinuta Dosu) – był młodym ninja pochodzącym z Otogakure. Był dowodzącym grupy do której należy wraz z Kin Tsuchi i Zaku Abumi. Ich senseiem był Orochimaru. Był najsilniejszy ze swojej drużyny.

Osobowość

Dosu został pokazany jako czujny i logicznie myślący ninja. Rzadko wkraczał do akcji zanim nie przeanalizował sytuacji. Wydawał się bardzo lojalny wobec Orochimaru i trochę mniej wobec swoich kolegów z drużyny. Choć twierdził że shinobi z Otogakure są w stanie poświęcić swoich towarzyszy w drodze do celu to obiecał pomścić Zaku Abumi po jego porażce z Shino Aburame. Pokazał oddanie do zadania zabicia Sasuke i był rozczarowany, gdy dowiedział się, że Orochimaru dał mu przeklętą pieczęć. Uświadamiając sobie, że on i jego koledzy byli tylko pionkami w celu ustalenia wartości Sasuke, postanawia osłabić Orochimaru poprzez wykonanie zadania zabicia Sasuke. Został także opisany jako uprzejmy i niezawodny.[1]

Wygląd

Dosu miał twarz zakrytą bandażami z wyjątkiem lewego oka. Nosił duże ponczo z długimi rękawami, szalik i słomiany płaszcz połączony z jego szalikiem i duży ochraniacz na prawej ręce służący do ataku. Był przygarbiony przez co wydawał się niższy niż był normalnie.

Umiejętności

Resonating echo drill.png

Dosu atakuje Lee.

Styl walki Dosu opierał się na jego umiejętności manipulowania dźwiękiem. Tak jak Zabuza Momochi miał zdolność zrozumienia fal dźwiękowych. W pierwszej części Egzaminu na Chūnina poprostu słuchał dźwięku pociągnięć ołówka by dowiedzieć się co piszą inni. Jego główne ataki przeprowadzane są za pomocą ochraniacza na prawej ręce, który służy do generowania dźwięku. Jego atak skierowany jest na "ucho wewnętrzne" co powoduje ogromny ból, uczucie dezorientacji, zawroty głowy i nudności. W trakcie walki Chōji zablokował ten atak ukrywając swoją głowę podczas ataku Nikudan Sensha, lecz zostało to udaremnione poprzez kierowanie dźwięku przez wodę w organizmie, dzięki czemu Dosu mógł wygenerować ten sam efekt. Chōji został natychmiast pokonany przez ten atak.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

2,5 2 1,5 2,5 1,5 3 2 1 16

Część I

Egazmin na Chūnina

Team Dosu.jpg

Druzyna Dosu przed egzaminem.

Dosu zdał pisemną część egazminu, interpretując dźwięk ołówka innych uczestników. W drugiej części wyjawił prawdziwą misję jego drużyny: zabicie Sasuke. Gdy walka Drużyny 7 z Orochimaru się skończyła, Sasuke stracił przytomność z powodu juinjutsu Orochimaru, a Naruto zemdlał podczas walki pozostawiając jedynie Sakure, grupa Dosu postanowiła zaatakować.

Dosu fights Gaara.png

Dosu kontra Gaara.

Walcząc z Sakurą, Lee i Drużyną 10 zauważył, że Sasuke otrzymał jedną z przeklętych pieczęci Orochimaru. Nie będąc pewnym dlaczego Orochimaru to zrobił i z powodu przewagi liczebnej jego drużyna wycofała się. Podczas eliminacji pokonał Chōjiego i został przydzielony do walki z Shikamaru w pierwszej rundzie finałów. Aby upewnić się, że Sasuke przeżyje do walki z nim by Dosu mógł zabić go osobiście, wyzwał Gaare, pierwszego przeciwnika Sasuke w finale na dachu zamku Kikyō. Gaara szybko go zabił, czego świadkami byli Baki i Kabuto Yakushi.

Cytaty

  • „Wysiłek sam nic nie znaczy, a teraz patrz, bo pokażę Ci coś, co rozrywa ściany”.
  • „Co jest szybsze: twój piasek, czy mój dźwięk?”.
  • „Niestety to nasz pierwszy raz, dlatego trochę się denerwujemy… Sir”.

Ciekawostki

  • Dosu występuje w OVA 3, choć powinien nie żyć, gdyż Tsunade jest już Hokage.

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 83

Więcej w Fandom

Losowa wiki