Fandom

Naruto Wiki

Doton: Domu

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Doton: Domu[1]

Włócznia Ziemi.png

Nazwa

Japońska 土遁・土矛
Rōmaji Doton: Domu
Dosłowna Polska Uwolnienie Ziemi: Ziemna Włócznia

Debiut

Manga Rozdział 314
Występuje w Anime i Manga

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu, Przepływ Czakry
Typ Ikona Natury Ziemi.svg Uwolnienie Ziemi
Ranga Ranga B
Klasa Uzupełniająca
Pieczęci ręczne Wąż
Użytkownicy

Użytkownik przepływa całą swoją czakrę przez całe ciało powodując, że jest zauważalnie ciemniejsze, co zwiększa jego defensywną moc do granic możliwości, czyniąc skórę tak twardą jak diament. Co więcej, niszczycielska moc ataków fizycznych jest zwiększona, czyniąc z tego bardzo uniwersalną technikę. Ilość technik, które mogą przebić się przez przestrzeń wzmocnioną Włócznią Ziemi są bliskie zeru, wyłączając niezaprzeczalnie słaby punkt: ninjutsu Uwolnienia Błyskawicy. Kakuzu użył tej techniki przez maskę żywiołu ziemi.

Kakuzu zademonstrował tą zdolność do pokrycia siebie częściowo (tj. rękę i dolne ramię, a także część głowy) bez użycie ręcznych pieczęci, co daje mu znaczącą taktyczną przewagę przeciwko zasadzkom.

Ciekawostki

  • Jak reszta technik Kakuzu, nazwa tej pochodzi od anime typu mecha "Mobile Suit Gundam" (機動戦士ガンダム, Kidō Senshi Gandamu). Nazwa Domu została zabrana z Gundam MS-09 Dom (ドム, Domu). Nazwie zostało dane kanji do stworzenia nazwy tej techniki.
  • Atrybutem tej techniki jest przyciemnienie koloru skóry w wyniku hartowania, co jest podobne do techniki Uwolnienia Stali Hiruko.

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 290

Więcej w Fandom

Losowa wiki