FANDOM

Ebisu (エビス, Ebisu) jest tokubetsu jōninem z Konohagakure, który specjalizuje się w szkoleniu elitarnych ninja. Służył także jako lider Drużyny Ebisu, która składała się z Konohamaru SarutobiegoUdona Ise i Moegi Kazamatsuri.

Przeszłość

Osobowość

Wydaje się być surowym i idealnym trenerem, poważnym i niezwykle spiętym, jednak tak naprawdę jest to straszny zboczeniec, zawsze dający się nabrać na Oiroke no Justu (sexy jutsu). Podczas Inwazji Paina na Konohę okazał się być oddany w stosunku do swojej wioski i swoich uczniów.

Wygląd

Ebisu ma czarne włosy. Jego znakiem rozpoznawczym są jego ciemne okulary. Nosi standardowy strój shinobi z Konohy, jednak, zazwyczaj, bez kamizelki.

Umiejętności

Ebisu, jako trener, posiada rozległą wiedzę na temat podstawowych form większości rodzajów ninjutsu. Według Kakashiego, Ebisu jest jednym z najbardziej utalentowanych szkoleniowców w Konoha. Mimo, iż nie miał jeszcze okazji zaprezentować wszystkich swoich umiejętności w walce, można było zauważyć, że jest biegły w taijutsu i ninjutsu.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

4 3,5 3,5 4,5 1 2 2 4,5 25

Część I

Na początku Ebisu nie podobało się, że Konohamaru przyjaźni się z Naruto, którego uważał tylko i wyłącznie za pojemnik na Lisiego Demona.

Egzamin na Chuunina

Kakashi poprosił Ebisu, aby ten podszkolił trochę Naruto w zakresie kontroli czakry. Ebisu widząc zapał, upór i zdolności młodego Uzumakiego, zrozumiał że nie jest on tylko pojemnikiem na Demona, ale również utalentowanym ninją z Konohy. Jednak nie ukończyli oni swojego wspólnego treningu gdyż treningiem Naruto w pewnym momencie zajął się Jiraiya .

Część II

Ratowanie Kazekage

TeamEbisu

Drużyna Ebisu

Ebisu został nauczycielem Konohamaru, Moegi i Udona. Zakończyli właśnie jedną ze swoich misji. Ebisu zganił wnuka III Hokage za jego niezadowolenie z powodu niskiej rangi wykonywanych przez nich zadań oraz próbował przeprosić Tsunade za niedozwolone zachowanie swojego ucznia.

Dwunastu Strażników Ninja

Podczas ataku na Konohe, Ebisu dostał zadanie mające na celu ewakuowanie mieszkańców wioski w bezpieczne miejsce. Powierzył je swoim podopiecznym i sam ruszył do walki z niebezpiecznymi zombie.

Inwazja Paina

180px-Ebisu-Jigokudo

Starcie Ebisu z Jigokudō.

Jedno z ciał Paina zagrażało Konohamaru. Ebisu ruszył mu z pomocą i zaatakował członka Akatsuki, dając szansę na ucieczkę wnukowi Hokage. Ciało Paina żądało, aby szkoleniowiec zdradził miejsce pobytu Naruto, jednak ten odmówił twierdząc, że jest on shinobim z Konohy i tym samym jego towarzyszem. Ciało Paina zamierzało dobić Ebisu, na szczęście z pomocą przyszedł Konohamaru, który zniszczył członka Akatsuki Rasenganem.

Filmy

Tworzenie i koncepcja

Ciekawostki

  • Nazwa "Ebisu" pochodzi od Japońskiego boga, który jest bogiem bogactwa oraz patronem kupców, rybaków i rolników.
  • Naruto twierdzi że jest on zboczeńcem lecz sam Ebisu ze względu na maniery i swoje dżentelmeńskie wychowanie surowo się tego wypiera .
  • Według Databook'a:
    • Hobby Ebisu to nauczanie elitarnych ninja.
    • Ebisu ma ukończone 499 oficjalnych misji w tym: 98 rangi D, 284 rangi C, 116 rangi B, 1 rangi A, oraz żadnej misji rangi S.

Cytaty

  • (Do Naruto) Tam jest część dla pań! Nie pozwolę ci na takie nieprzyzwoite zachowanie!
  • (Do Iruki): "To bez znaczenia. Konohamaru mnie uratował, prawda Konohamaru?"
  • (Do Iruki): "Co to za zjawisko? Wszyscy... wracają... do życia... Jak to możliwe?"

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 44
  2. Trzeci Databook, strona 50
  3. Czwarty Databook, strona 65