Fandom

Naruto Wiki

Fūton: Rasengan

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Fūton: Rasengan

Fūton Rasengan.png

Nazwa

Japońska 風遁・螺旋丸
Rōmaji Fūton: Rasengan
Dosłowna Polska Uwolnienie Wiatru: Wirująca Sfera

Debiut

Manga Rozdział 330
Gra Naruto Shippūden: Dragon Blade Chronicles

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu
Typ Ikona Natury Wiatru.svg Uwolnienie Wiatru
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki

Inne Jutsu

Użytkownicy

Uwolnienie Wiatru: Rasengan to oryginalna technika stworzona przez Naruto Uzumakiego, rozbudowująca pierwotną ideę Rasengana: mieszanie swojego żywiołu czakry z Rasenganem, uwydatniając kombinację najwyższych form transformacji kształtu i transformacji natury. Zadanie to okazało się zbyt trudne do wykonania dla Kakashiego Hatake oraz twórcy Rasengana, Minato Namikaze, przed jego śmiercią. Yamato powiedział, że połączenie swojego żywiołu czakry z Rasenganem wymaga umiejętności na niesamowitym poziomie albo raczej naturalnego talentu czy instynktu.

Naruto podczas treningu wymieszał swoją naturę wiatru z Rasenganem, utrzymując jego pierwotną stabilność i zwiększając energię tak, że znacznie przewyższyła zwykłego Rasengana. Przykład mocy dodanej do Rasengana przez manipulację naturą został pokazany, gdy był on testowany przeciwko standardowemu Rasenganowi Kakashiego. Fakt, że jutsu było jedynie częściowo ukończone, a mimo to z łatwością pokonało Rasengana Kakashiego i uszkodziło jego dłoń pokazuje, jak bardzo Rasengan został popchnięty po połączeniu z czakrą żywiołu.

Do jego utworzenia Naruto potrzebuje pomocy dwóch cienistych klonów oraz, w sumie, pięciu dłoni (jego własnej do uwalniania czakry i kręcenia nią, jednego klona do tworzenia powłoki utrzymującej kształt sfery oraz kolejnego do mieszania czakry natury wiatru). Technika ta wygląda całkiem podobnie do normalnego Rasengana, poza tym, że dookoła wystają zeń cztery małe białe ostrza, sprawiające, że wygląda jak miniaturowy fūma shuriken. Ideą skończonego Uwolnienia Wiatru: Rasengan byłaby rotacja i moc Rasengana i czakra natury wiatru Naruto skondensowana w stabilnej sferze.

Ciekawostki

  • Uwolnienie Wiatru: Rasengan okazał się w serii bardzo mało stosowany; najczęściej widzianym produktem treningu Naruto był Uwolnienie Wiatru: Rasenshuriken. Jedyny raz, gdy został użyty w walce, Uwolnienie Wiatru: Rasengan jest łączony z Uwolnieniem Wody: Rwący Potok w celu stworzenia Techniki Wodnego Wiru Tajfunu, która, ze względu na rozmiar i moc wiru, sugeruje, że może przy zderzeniu z wrogiem stworzyć potężny podmuch wiatru o kształcie tornada.

Więcej w Fandom

Losowa wiki