Fandom

Naruto Wiki

Fugaku Uchiha

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Fugaku Uchiha[1][2]

Fugaku.jpg

(うちはフガク, Uchiha Fugaku)

  • Fugaku Nikczemnych Oczu (兇眼フガク, Kyōgan Fugaku)

Debiut

Manga Rozdział 145
Anime Naruto Odcinek 84
Gra Naruto: The Broken Bond

Głos

Japoński Kenji Hamada Ikona - Szukaj.png
Polski January Brunov Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Lwa.svg 16 Sierpnia
Wiek
  • Część I: 40 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 175,3 cm
Waga
  • Część I: 63,1 kg
Grupa krwi AB
Kekkei Genkai
Zajęcie
  • Głowa Klanu Uchiha
  • Kapitan Policji Konohy
Przynależność Symbol Konohagakure.svg Konohagakure
Drużyna Symbol Oddziałów Policji.svg Wojskowe Policyjne Siły Konohy
Klan Symbol Uchiha.svg Klan Uchiha

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 004086
Rodzina

Typy Natury

Jutsu

Fugaku Uchiha (うちはフガク, Uchiha Fugaku) był przywódcą Policji Konohy i jednocześnie klanu Uchiha, był żonaty z Mikoto Uchiha, z którą miał dwoje synów Itachiego i Sasukego.

Przeszłość

Uchiha's.png

Fugaku z rodziną

Gdy Dziewięcioogoniasty Lis zaatakował, wioska oskarżyła klan Uchiha o zorganizowanie ataku (jak zauważył Itachi, w czasie ataku Fugaku i jego żony nie było w wiosce - nie wiadomo co się z nimi działo w tym czasie). Przekonanie to spowodowało rozłam między wioską i klanem. Fugaku, przez złość, spiskował, aby zorganizować zamach stanu, który dałby Uchihom władzę w Konosze. Ostatecznie, Fugaku umieścił starszego syna Itachiego jako szpiega w ANBU, żeby przekazywał informacje klanowi. Itachi jednak sekretnie zdradził klan i działał na rzecz dobra wioski - był podwójnym agentem.

Jako że Itachi był jego najstarszym dzieckiem, Fugaku skupiał na nim swoją uwagę, nawet bronił go, gdy był oskarżony o zabicie Shisuiego. Jednakże ci dwaj wypadli, gdy Itachi stracił nadzieję dla klanu i Fugaku zaczął zwracać więcej uwagi Sasuke, nawet nauczył go używać Katon: Gōkakyū no Jutsu. Był pod wrażeniem, że chłopiec zdołał opanować technikę po tygodniu nauki. Sasuke mógł się wreszcie cieszyć towarzystwem ojca, który radził mu, by nie szedł w ślady swojego starszego brata. Został znaleziony martwy przy swojej żonie. Zginął w Masakrze Klanu Uchiha, zmordowany przez syna.

Wygląd

427px-Fugaku-KMPFU.png

Fugaku w uniformie

Fugaku miał krótkie, brązowe włosy i czarne oczy (gdy Sharingan był nieaktywny) oraz widoczne zmarszczki pod oczami, były najbardziej widoczne, gdy przybierał surowy wyraz twarzy. Kiedy był w cywilu, nosił szare spodnie i zieloną szatę z symbolem klanu na plecach (podobną do szlafroka), jego mundur jōnina składał się ze standardowej, zielonej kamizelki, czarnej bluzy z symbolem Policji Konohy na ramieniu i czarnej peleryny z białymi "diamentami", która kończyła się przed kostką.

Osobowość

Jako lider klanu Fugaku był skupiony na jego interesie i dobru. Jego syn, Sasuke, widział go jako człowieka surowego i nieczułego (chociaż matka zapewniała o uczuciach ojca do młodszego syna). Jako że Itachi był następcą Fugaku na stanowisku lidera klanu, ten spędzał z nim dużo czasu. Sasuke ciągle się szkolił, by zyskać uwagę i akceptację ojca. Na niedługo przed śmiercią Fugaku zaczął żywiej interesować się Sasuke, ponieważ stracił nadzieję dla nieobliczalnego Itachiego. Był pod wrażeniem tylko wielkich czynów i rzadko wychwalał kogokolwiek, posiadał bardzo wysokie oczekiwania. Fugaku był bardzo poważny i rzadko się uśmiechał. Łatwo wpadał w złość, widać to, gdy Itachi chciał odwołać ważną misję, by iść na rozpoczęcie roku z Sasuke i gdy odmówił wzięcia udziału w naradzie klanu.

Mimo pozorów, jakoby chciał zacieśnić więzy między wioską a jego klanem, Fugaku czuje się urażony tym, że wioska od wielu lat obwiniała klan o atak Lisa. Pomimo kroków podjętych odnośnie zamachu stanu, który potencjalnie mógł doprowadzić do Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi, nie chciał rozmawiać ze starszyzną Konohy, co doprowadziło do maskary klanu.

Umiejętności

Fugaku-Sharingan.png

Sharingan Fugaku

Jako lider klanu prawdopodobnie opanował większość (jeśli nie wszystkie) technik dla niego charakterystycznych. Uczył Sasuke standardowej techniki klanu Katon: Gōkakyū no Jutsu. Widać, że bardzo dobrze opanował tę technikę. W I części widać, że ma Sharingana, podobnie jak większość członków klanu Uchiha. Dodatkowo, będąc liderem Policji Konohy, można powiedzieć, że był bardzo inteligenty, co czyniło z niego groźnego przeciwnika. Miał też pewną wiedzę o Mangekyō Sharinganie, mówiąc Sasuke, że aby go zyskać potrzeba wielkiej ofiary.

Ciekawostki

  • W tomie 25 w spisie postaci jest podpisany po prostu "Ojciec Sasuke".

Nawigacja

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 52
  2. Czwarty Databook, strona 57

Więcej w Fandom

Losowa wiki