Fandom

Naruto Wiki

Gamamaru

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gamamaru

Wielki Żabi Mędrzec.png

(ガマ丸, Gamamaru)

  • Wielki Ropuszy Mędrzec (大ガマ仙人, Ōgama Sennin)

  • Wspaniały Honorowy Staruszek (大じじ様, Ōjiji-sama)

  • Olbrzymi Dziadek Mędrzec (デカじいちゃん仙人, Deka-jiichan Sennin)

Debiut

Manga Rozdział 376
Film Naruto film: Droga do ninja
Występuje w Anime, Manga i Film

Głos

Japoński Mitsuo Senda

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Ryb.svg 8 Marca
Gatunek Ropucha
Klasyfikacja Mędrzec
Przynależność
Typy Natury

Jutsu

Gamamaru (ガマ丸, Gamamaru) znany bardziej jako Wielki Ropuszy Mędrzec (大ガマ仙人, Ōgama Sennin) jest najstarszą i najbardziej szanowaną ropuchą, wśród wszystkich mieszkańców Góry Myōboku. Ze względu na swój wiek, inne ropuchy pieszczotliwie nazywają go Wspaniałym Honorowym Staruszkiem (大じじ様, Ōjiji-sama). Znany jest z dokładnych przepowiedni.

Przeszłość

Gdy Hagoromo Ōtsutsuki wciąż żył, Gamamaru przepowiedział mu, że "psotny niebieskooki chłopak" zjednoczy Ogoniaste Bestie i zmieni świat.

The Great Toad Sage.png

Wielki Żabi Mędrzec stoi przed Jiraiyą.

Kiedy Jiraiya trenował na Górze Myōboku, Żabi Mędrzec przepowiedział mu proroctwo dotyczące jego: po pierwsze stanie się niezwykle utalentowanym ninja, a także największym zboczeńcem ze wszystkich. Jiraiya będzie chodził po całym świecie i znany będzie jako mędrzec. Obserwując całe stworzenie będzie chciał napisać książkę. Najważniejszą częścią przepowiedni było jednak to, że będzie miał studenta o mocy, mogącej zniszczyć świat lub wprowadzić w nim prawdziwy pokój i to dzięki działaniom Jiraiyi, uczeń określi swoją ścieżkę.

Osobowość

Mając kilka tysięcy lat, jest najstarszym i najbardziej szanowanym wśród mieszkańców Góry Myōboku. Na jego wielką epokę, Żabi Mędrzec wydaje się ciągle uśmiechać i ma tendencję do ciągłego przymrużania oczami lub ich zamykania. Jest przedstawiany i opisywany jako starzec, który często zapomina wiele rzeczy, szczególnie imion tak jak w przypadku Naruto i Jiraiyi. Jednakowoż zawsze może powiedzieć coś bardzo łatwo i szybko. Jako mędrzec, ma szeroką wiedzę i mądrość, potrafi błyskawicznie powstrzymać kłótnie pomiędzy Shimą i Fukasaku i zachęca do harmonii. Wydaje się, że spośród innych ropuch, on najbardziej szanuje Jiraiyę, i zachęcił Małżeństwo Mędrców do współpracy z nim.

Część II

Atak Paina

Gamabunta and Great toad.png

Gamabunta wraz z Żabim Mędrcem oglądają resztę walki.

Używając swojej teleskopowej techniki, Żabi Mędrzec oglądał spotkanie Nagato i Naruto. Jiraiya pierwotnie wierzył, że Nagato był chłopcem o którym mowa w proroctwu, ale na krótko przed śmiercią przekonał się, że jest nim Naruto. Kiedy Mędrzec zobaczył jak Uzumaki przekonał Paina i ten poświęcił się dla obywateli Konohy, powiedział Gamabuncie, że wszyscy byli w błędzie, gdyż tak naprawdę to obydwoje byli dziećmi z przepowiedni. Stwierdził także, że opowieść o niezdarnym shinobim jest kluczem do zmiany.

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Odliczanie

The Great Toad's Prediction.png

Wielki Żabi Mędrzec spotyka się z Naruto.

Kiedy Gerotora zapytał Żabiego Mędrca, czy aby na pewno powinni przekazać Naruto klucz do pieczęci Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa, lecz Żabi Mędrzec, że dzieje się tak dlatego, aby mógł dokonać proroctwa. Następnie spotyka Uzumakiego i mówi mu, że Naruto spotka "Ośmiornicę" oraz, że będzie walczył z chłopcem o potężnych oczach. Widział, że Naruto będzie w posiadaniu klucza i rozkazał Gerotorze iść do przodu.

Ciekawostki

  • Gamamaru nosi naszyjnik ze znakiem 油 (Abura, dosłownie oznacza "olej").
  • Wraz z Ogoniastymi Bestiami, Gamamaru jest jednym z bytów, które żyły w erze Hagoromo.

Cytaty

  • (Do Shimy i Fukasaku) "Nie walczcie dzieci. Mąż i żona powinni być mili dla siebie i innych".
  • (Do Gamabunty)"To już koniec... Jak to zostało przepowiedziane... ale nigdy nie myślałem, że dwóch uczniów Jiraiyi będą "Dzieckiem z Przepowiedni", poprowadzą rewolucje w świecie ninja... Może to wszystko ma miejsce od czasu kiedy Jiraiya ustanowił swoją drogę nie poddawania się... Ta książka jest naprawdę kluczem do zmiany świata".
  • (Do Naruto/Jiraiyi) "Mam dla ciebie ważną wiadomość... lecz zanim ci ją powiem, mógłbyś mi powiedzieć jak się nazywasz chłopcze?"

Więcej w Fandom

Losowa wiki