Fandom

Naruto Wiki

Genjutsu: Sharingan

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Genjutsu: Sharingan

  • Użytkownik nawiązuje kontakt wzrokowy swoim Sharinganem…
  • …by pozbawić przeciwnika przytomności.

Nazwa

Japońska 幻術・写輪眼
Rōmaji Genjutsu: Sharingan
Dosłowna Polska Technika Iluzji: Kopiujące Wirujące Oko

Debiut

Manga Rozdział 15
Anime Naruto Odcinek 9
Film Naruto film: Starcie ninja w Kraju Śniegu
Występuje w Anime, Manga i Film

Dane

Klasyfikacja Potrójny Sharingan.svg Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Typ Ikona Natury Yin.svg Uwolnienie Yin
Klasa Ofensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Użytkownicy

Technika polega na użyciu zwykłego genjutsu przez użytkownika Sharingana. Poprzez bezpośredni kontakt wzrokowy z przeciwnikiem, użytkownik może umieścić go w genjutsu w celu osiągnięcia różnych efektów. Efekty mogą być różne ale działają natychmiastowo np. paraliż lub utrata przytomności. Można użyć go do wyciągnięcia informacji, gdyż przeciwnik nie może kontrolować własnych działań.

Formy i Użycie

  • Używając Sharingana Sasuke patrzy przeciwnikowi w oczy. Następnie z jego wizerunku wyłania się cienista postać, umieszczając ich w genjutsu. Wizerunek przypominający Susanoo Sasuke pojawia się przed przeciwnikiem a potem chwytając go zaczyna wciągać go do siebie. To łamie wolę oponenta i powoduje jego ubezwłasnowolnienie.
  • Itachi łapie przeciwnika w iluzję, w której znajduje się w ciemnej, pustej przestrzeni, gdzie jego ciało jest wykonane z papieru, które zaczyna płonąć od stóp do głowy, podczas gdy użytkownik to ogląda. Technikę jest wykonać trudniej, gdy cel odpowiednio się porusza.
  • Sharingan Obito był w stanie bezpośrednio kontrolować Ogoniastą Bestię oraz jinchūriki a jego moc była porównywana do Kotoamatsukami przez Mei Terumī i Ao.
  • Kakashi mógł używać swojego Sharingana by zahipnotyzować cel, zmuszając go do wykonywania pieczęci w tym samym czasie co on dając złudzenie, że zna przyszłość. Był w stanie uśpić kilka osób naraz jednym spojrzeniem Sharingana.
  • Shisui był w stanie pozbawić przytomności ludzi jednym spojrzeniem Sharingana z dalekiej odległości.
  • Madara używając tego genjutsu był w stanie kontrolować Ogoniaste Bestie jak Kurama oraz paraliżować shinobich jednym spojrzeniem.

Wariant Mangekyō Sharingana

Itachi Using Genjutsu.png

Genjutsu rzucone przez Mangekyō Sharingan.

Będąc wyższą formą Sharingana, Mangekyō Sharingan też może być użyty do rzucenia tego genjutsu. Efekt tej techniki waha się od unieruchomienia przeciwnika do wykonywania przez niego poleceń. Użycie go poprzez Mangekyō Sharingan powoduje ból.

Wariant Rinnegana

Używając swojego Rinnegana Sasuke jest w stanie stworzyć genjutsu wystarczająco silne, aby przejąć kontrolę nad dziewięcioma ogoniastymi bestiami jednocześnie. Hagoromo Ōtsutsuki stwierdził, że Sasuke może użyć tej techniki tylko poprzez spojrzenie. W przeciwieństwie do innych genjutsu, technika ta najwyraźniej nie podporządkowuje umysłu ofiary. Może być również stosowane do rzucenia iluzji ataku na ofiarę, powodując jego upadek i utratę przytomności.

Ciekawostki

  • Gdy Sasuke użył tej techniki był widziany zakrywając lewe oko w bólu.
  • Kiedy Sasuke użył tego genjutsu zakrył potem swoje lewe oko w pozornym bólu. Kompletna wersja Susanoo Sasuke po raz pierwszy byłą widziana w tym genjutsu jako mroczna postać przed całkowitym debiutem w walce z Danzō.
  • Madara musiał dezaktywować swój Rinnegan by użyć tej techniki w przeciwieństwie do innych technik Sharingana, które mogą być uzywane, gdy Rinnegan jest aktywny.

Więcej w Fandom

Losowa wiki