Fandom

Naruto Wiki

Hakke Rokujūyon Shō

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Hakke Rokujūyon Shō[1]

Pole dywinacji Nejiego.png

Nazwa

Japońska 八卦六十四掌
Rōmaji Hakke Rokujūyon Shō
Dosłowna Polska Ośmiem Trygramów Sześćdziesięciu Czterech Dłoni

Debiut

Manga Rozdział 101
Anime Naruto Odcinek 61
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Ultimate Ninja
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Byakugan.svg Kekkei Genkai,Symbol Hyūga.svg Hiden, Taijutsu
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki

Inne Jutsu

Użytkownicy

Sześćdziesiąt Cztery Dłonie Ośmiu Trygramów jest taijutsu, które powinno być tylko przekazywane w głównym domu Hyūga. Jest to niebezpieczna technika, która jest właściwie przekazywana od ojca jednemu dziecku wewnątrz klanu Hyūga. Jest manewrem stylu walki Delikatnej Pięści.

Z polem widzenia 359° Byakugana, użytkownik nakłada krąg Ośmiu Trygramów. Wtedy przeciwnik wewnątrz kręgu zostaje uderzony serią brutalnych ciosów. Przez uderzenie sześćdziesięciu czterech tenketsu w Systemie Przepływu Czakry przeciwnika, jego przepływ czakry zostaje zatrzymany, czyniąc niemożliwym nawet stanie.

Gdy ktoś jest wewnątrz zasięgu pola dywinacji użytkownika, przyjmuje pozycję Delikatnej Pięści i zaczyna wykonywać ataki:

  • Pierwszy, dwa kolejne uderzenie, czyniąc dwa.
  • Drugi, kolejne dwa uderzenia, czyniąc cztery.
  • Trzeci, cztery kolejne uderzenia, czyniąc osiem.
  • Czwarty, osiem kolejnych uderzeń, czyniąc szesnaście.
  • Piąty, szesnaście kolejnych uderzeń, czyniąc trzydzieści dwa.
  • Szósty, trzydzieści dwa kolejny uderzeń, dając w sumie sześćdziesiąt cztery uderzenia.

Każda seria ataków odbywa się ze wzrostem siły i prędkości. Atak nie tylko blokuje przeciwnika, ale odpycha go do tyłu z każdą serią ciosów.

Ciekawostki

  • Choć tylko nauczano tego wśród członków głównego domu, Neji członek gałęzi domu był w stanie opanować tą technikę używając tylko swojej spostrzegawczości i talentu.
  • Również najbardziej popularnym czytaniem "Sztuki Delikatnej Pięści" (柔拳法) jest "Jūkenpō", nazwa w tej technice według furigany to "Jūkenhō".
  • Nazwa techniki została dostarczona ze starożytnej formy Chińskiej dywinacji, w której praktykant rozrzucał łodygi krwawnika pospolitego i zliczał je w grupach. Liczby są wtedy konwertowane w jeden z ośmiu podstawowych "trygramów": Niebo, Ziemia, Woda, Ogień, Wiatr (lub Drewno), Góra, Jezioro i Grom. Trygramyw są interpretowane przy pomocy książki wyroczni.

Zobacz też

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 217

Więcej w Fandom

Losowa wiki