Fandom

Naruto Wiki

Hakke no Fūin Shiki

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Hakke no Fūin Shiki[1]

Pieczęć Czterech Symboli.jpg

Nazwa

Japońska 八卦の封印式
Rōmaji Hakke no Fūin Shiki
Dosłowna Polska Styl Pieczętowania Ośmiu Trygramów
Gry Formuła Zaklęcia Pieczęci Dywinacji Ośmiu Trygramów

Debiut

Manga Rozdział 1
Anime Naruto Odcinek 1
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Fūinjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki

Inne Jutsu

Użytkownicy

Styl Pieczętowania Ośmiu Trygramów, składający się z dwóch Pieczęci Czterech Symboli, został użyty przez Minato Namikaze, by pomóc Naruto Uzumakiemu uzyskać dostęp do czakry Kuramy, ogoniastej bestii zapieczętowanej w nim.

Ołtarz Pieczęci Ośmiu Trygramów.png

Ołtarz pieczętujący.

By wykonać tę technikę, użytkownik musi na początku przyzwać ceremonialny ołtarz i umieścić na nim cel[3]. Pieczęć nie jest automatycznie widoczna na brzuchu Naruto, ale widać ją za każdym razem gdy zacznie wyciągać chakrę Kuramy[4].

Początkowa klatka Kuramy.png

Kurama wewnątrz podświadomości Naruto.

Za każdym razem, gdy Naruto i Kurama rozmawiali, miało to miejsce w podświadomości Naruto, która była przedstawiana jako piwnica kotłowni lub niższy poziom elektrowni, z rurami biegnącymi pod sufitem i podłogą zalaną wodą. Przy wejściu do klatki Kuramy znajdował się pergamin, z napisem „pieczęć” (封), który pokrywał wrota, trzymające lisa w zamknięciu[5][6]. Minato zapieczętował również pozostałą czakrę swoją i Kushiny Uzumaki w Naruto wraz z pieczęcią. Minato pojawił się w podświadomości Naruto, gdy ten zmienił się w ośmioogoniastą formę[7] i przywrócił pieczęci jej pierwotną moc, ale mógł zrobić to tylko raz[8]. Kushina również pojawiła się i pomagała Naruto, gdy później walczył z Kuramą w celu kontroli jego chakry[9].

Klucz

Z powodu, że pieczęć sama w sobie naturalnie słabnie przez przemijanie czasu, Minato stworzył klucz na żołądku zwoju ropuchy Gerotory, który może wzmocnić lub całkowicie usunąć pieczęć.

Podczas dwuipółletniego treningu z Jiraiyą, ten ostatni raz użył klucza do osłabienia pieczęci tylko na krótki okres, tak by Naruto mógł odfiltrować wpływy Kuramy, kiedy wykorzystywał jego czakrę. Niestety, zamiast tego uwolnił czteroogoniastą formę[10].

Klucz Hakke Fuin.png

Naruto przygotowujący klucz do pieczęci.

Podczas treningu Naruto nad kontrolą Kuramy w Wodospadzie Prawdy, sama pieczęć została zniszczona, gdy Kurama użył swojej Kuli Ogoniastej Bestii, by spróbować i zdmuchnąć Naruto po tym jak użył klucza do otwarcia bram pieczęci[11]. Po tym, jak czakra Kuramy połączyła się z Naruto, był jednak w stanie uwięzić lisa wewnątrz Torii Seal — nowej, silniejszej pieczęci, która składała się z masywnego torii, które Naruto mógł opcjonalnie użyć do powstrzymania go. Kurama był generalnie wolny za wrotami przypominając blokadę torii wraz z tym samym zamknięciem, które było w poprzednich wrotach[12].

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 216
  2. Naruto Collectible Card Game
  3. Naruto rozdział 504, strona 7
  4. Naruto rozdział 49, strona 7
  5. Naruto rozdział 95, strony 13-15
  6. Naruto rozdział 496, strona 11
  7. Naruto rozdział 439, strona 17
  8. Naruto rozdział 440, strona 15
  9. Naruto rozdział 498, strona 8
  10. Naruto rozdział 490, strona 12
  11. Naruto rozdział 497, strony 2-3
  12. Naruto rozdział 499, strony 13-15

Więcej w Fandom

Losowa wiki