Fandom

Naruto Wiki

Ibiki Morino

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ibiki Morino

Ibiki Morino.png

(森乃イビキ, Morino Ibiki)

Debiut

Manga Rozdział 40
Anime Naruto Odcinek 21
Film Naruto film: Więzienie krwi
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński Taiten Kusunoki Ikona - Szukaj.png
Polski January Brunov Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Ryb.svg 20 Marca
Wiek
  • Część I: 27
  • Część II: 31-32
Wzrost
  • Część I: 193,5 cm
Waga
  • Część I: 88 kg
Grupa krwi A
Przynależność Symbol Konohagakure.svg Konohagakure

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 010913
Wiek Ukończenia Akademii 10
Wiek Zdobycia Rangi Chūnina 15
Rodzina

Jutsu

Ibiki Morino (森乃イビキ, Morino Ibiki) jest specjalnym jōninem z Konohagakure.

Przeszłość

Ibiki.png

Młody Ibiki

Kilka lat temu Ibiki należał do oddziału, który miał za zadanie przechwycić tajne informacje o Kirigakure. Niestety jeden z shinobi z Kirigakure, Kisame, zabił swoich towarzyszy, aby nie dopuścić do przecieku informacji.

W anime Ibiki nie przepuścił swojego młodszego brata, Idate do drugiej części Egzaminu na Chūnina, sądząc że ten nie nadaje się na shinobi. Potem Ibiki dowiedział się, że Idate pomógł ukraść swojemu sensei miecz Tobiramy Senju. Począł ścigać swojego brata wraz z dwoma kolegami z oddziału. Wkrótce dopadł go i jego sensei, Aoi. Niestety Aoi sprzymierzył się z shinobi z Amegakure i pojmał Ibikiego. Zaczął go przesłuchiwać, jednak specjalny jōnin z Konohy nie chciał zdradzić tajemnic wioski. Nagle dom, w którym odbywało się przesłuchanie stanął w płomieniach. Ibikiego i Idate oddzieliły płomienie. Od tamtej pory Ibiki uważał, że jego młodszy brat zginął w pożarze.

Osobowość

Ibiki jest bardzo surowy i zimny, wręcz okrutny. Uważa, że ból jest skuteczną formą komunikacji. Przestrzega reguł, które rządzą światem shinobi.

Wygląd

Ibiki jest wysoki i umięśniony. Nigdy nie rozstaje się z chustą zawiązaną na głowie, która ukrywa szpetne ślady tortur. Nosi długi czarny płaszcz, który potęguje respekt i strach osoby, która na niego patrzy.

Umiejętności

Jego specjalnością jest torturowanie zakładników i wyciąganie niezbędnych informacji. Jest mistrzem, jeśli chodzi o łamanie psychiczne innych ludzi — potrafi doskonale grać na emocjach, podnosić napięcie lub je obniżać. Posiada rozległą wiedzę na temat psychologii człowieka.

W walce używa głównie genjutsu oraz czasami ninjutsu.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

2,5 3,5 4,5 4 4 3 3 3 27,5

Część I

Egzamin na Chūnina

Był pierwszym egzaminatorem podczas Egzaminu na Chūnina. Jego zadanie polegało głównie na złamaniu psychiki przystępujących do egzaminu. Nie udało mu się jednak do końca załamać uczestniczących w egzaminie, gdyż gadatliwy Naruto, ze swoją prostą filozofią dodał otuchy piszącym.

Inwazja na Konohę

Ibiki strzegł granic Konohy podczas Inwazji Sunagakure i Otogakure na wioskę.

Kraj Herbaty

W anime Ibiki jest jednym z shinobi wysłanym do Kraju Herbaty, aby pomóc rannemu Sasuke i bezpiecznie przewieźć Drużynę 7 do Konohy. Spotkał się z Idate. Mimo iż nie widział go od dawna, powiedział tylko, że jego młodszy brat nie ma już tego strachu w oczach, co kiedyś.

Część II

Dwunastu Strażników Ninja

W anime Tsunade rozkazała mu przesłuchiwać Tastsuji, który posiadał cenne informacje.

Misja Stłumienia Akatsuki

Ibiki przesłuchiwał podejrzanego mężczyznę, który zapłacił Kakuzu za dostarczenie mu ciała Chiriku.

Atak Paina

Mimo, że Jiraiya zginął podczas walki z Painem, udało mu się pojmać shinobi z Amegakure. Ibiki miał za
809px-Gomon Heya 2.png

Ibiki próbuje przesłuchać Ścieżkę Zwierząt

zadanie przesłuchać go. Jednak gdy jego metody nie wystarczały, poprosił o pomoc Inoichiego Yamanakę.

Podczas Inwazji Paina na Konohę, Ścieżka Zwierząt odkrył miejsce, w którym przesłuchiwano shinobiego z Amegakure. Ibiki i trzech członków ANBU ruszyło do walki, dając szansę na ucieczkę Ino, Shizune i Inoichiemu.

W anime trzech członków ANBU rusza do walki z wielkim psem, podczas gdy Ibikiemu przychodzi się zmierzyć ze Ścieżką Zwierząt. Udaje mu się go uwięzić. Zaczyna go torturować, chcąc wydobyć jak najwięcej informacji. Po chwili dochodzi jednak do wniosku, że są to tylko zwłoki, którymi ktoś kieruje. W tej samej chwili Ścieżka Zwierząt zrywa trzymające go więzi i wykonuje Technikę Przywołania bezpośrednio na brzuchu Ibikiego. Specjalny Jōnin zostaje poważnie ranny, a Ścieżce Zwierząt udaje się uciec. Na szczęście Ibikiego szybko znajduje go Katsuyu i udaje jej się go uleczyć. Rusza on w pogoń za Ścieżką Zwierząt i jej zwierzętami.

Ograniczenie Jinchūriki

Ibiki miał za zadanie przesłuchać Karin i wyciągnąć z niej potrzebne informacje.

Ciekawostki

  • Ulubione słowo Ibikiego to „prawda”.
  • Morino Ibiki” oznacza chrapać w lesie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki