FANDOM

Ibuse (イブセ, Ibuse) jest trującą salamandrą przyzywaną przez Hanzō. Był na tyle dużym zwierzęciem, że Hanzō mógł stać mu na głowie podczas walki.

Przeszłość

Ibuse brał udział w walce Hanzō z Tsunade, Jiraiyą i Orochimaru. Ponadto wiele razy walczył z Chiyo.

Umiejętności

Ibuse jest potężnym przywoływanym zwierzęciem, które brało udział w walkach przeciwko potężnym shinobi pozostając w nienaruszonym stanie.

Trucizna

Ibuse poison mist

Ibuse tworzy trującą mgłę.

Ibuse jest w stanie używać techniki Trującej Mgły, która bardzo szybko rozprzestrzenia truciznę po całym ciele ofiary i może okazać się śmiertelna, jednak skutki jej działania mogą być zwalczane właściwym antidotum. Trucizna po wytworzeniu musi być przechowywana w sumie 5 minut w ciele Ibuse przed ponownym atakiem.

Ibuse jest w stanie ukryć się i przemieszczać pod ziemią. Po takim manewrze może pojawić się ponownie pod przeciwnikami Hanzō i połknąć ich, po czym trzymać w pysku, dopóki nie zginą na skutek zatrucia.

Część II

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Konfrontacja

Ibuse swallows Mifune

Ibuse połyka Mifune.

Podczas gonitwy za Wydziałem Ataku z Zaskoczenia Hanzō wezwał Ibuse, który od razu użył dużej ilości trucizny, aby uniemożliwić shinobim ucieczkę. Hanzō zeskoczył ze swojej salamandry, aby z nimi skończyć, jednak zostali uratowani przez grupę samurajów. Chiyo powiedziała samurajom, że pomiędzy atakami trucizną jest 5 minut, w tym czasie trucizna jest uzupełniana. Z tego powodu Hanzō kazał Ibuse ukryć się pod ziemią. Później pojawił się pod Mifune, połykając go. Mifune rozciął jego głowę aby uciec.