Fandom

Naruto Wiki

Iruka Umino

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Iruka Umino

Iruka część II.png

Iruka epilog.png

(うみのイルカ, Umino Iruka)

Debiut

Manga Rozdział 1
Anime Naruto Odcinek 1
Film Naruto film: Starcie ninja w Kraju Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński
Polski Janusz Wituch Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Bliźniąt.svg 26 Maja
Wiek
  • Część I: 22-23
  • Część II: 26-27
Wzrost
  • Część I: 178 cm
Waga
  • Część I: 66,2 kg
Grupa krwi 0
Zajęcie Nauczyciel w Akademii (emerytura)
Przynależność

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 011850
Wiek Ukończenia Akademii 11
Wiek Zdobycia Rangi Chūnina 16
Rodzina

Typy Natury

Jutsu

Iruka Umino (うみのイルカ, Umino Iruka) to chūnin z Konohagakure i były nauczyciel w Akademii Ninja.

Osobowość

Mimo, iż potwór, który jest zapieczętowany w ciele Naruto zabił jego rodziców, Iruka dba o Uzumakiego. Już na początku serii zauważa podobieństwo, które występuje między nim, a Naruto. Obydwaj wychowywali się bez swoich rodziców i robili różne psikusy, aby zwrócić na siebie uwagę. Opiekuńczość Iruki sprawia, że Naruto zaczyna go szanować prawie jak ojca. Sam Umino przyznał, że uważa się za starszego brata chłopaka. Iruka z Naruto doskonale się dogadują. Często razem jadają ramen w barze Ichiraku. Uzumaki ufa Uminie i zawsze może liczyć na pomoc z jego strony.

Ból po stracie rodziców uczynił z Iruki człowieka, który dba o innych i instynktownie pociesza towarzyszy w chwilach słabości. Mentorem Iruki jest Trzeci Hokage. Umino kieruje się w życiu jego mądrością, zapewniając ochronę i naukę młodym shinobi, którzy są przyszłością Konohy. Jako nauczyciel potrafi być troskliwy i bardzo surowy. Najczęściej krzyczy na swoich uczniów, kiedy próbują łobuzować, albo po prostu uciec ze szkoły.

Wygląd

Iruka to osoba o średnim wzroście i budowie ciała. Iruka ma czarne włosy (brązowe w anime), które spina w kucyk oraz ciemne oczy. Przez środek twarzy biegnie mu blizna, którą miał już od dzieciństwa. Nosi standardowy strój shinobi z Konohy, wraz z ochraniaczem na czoło i zieloną kamizelką.

Przeszłość

775px-Iruka as young.jpg

Młody Iruka

Rodzice Iruki zginęli na dwanaście lat, przed rozpoczęciem serii, broniąc Konohę podczas ataku Kyūbiego. Iruka chciał zostać przy swojej matce, jednak jego ojciec powiedział mu, że to obowiązkiem rodziców jest ochrona swoich dzieci. Następnie Umino został siłą usunięty z pola bitwy, przez nieznanego shinobi.

Iruka miał tylko swoich rodziców i po ich śmierci nie miał kto się nim zaopiekować. Mimo to stał się dowcipnisiem, podobnym do Naruto, próbując zwrócić na siebie uwagę. Większość wolnego czasu, Iruka spędzał przy grobie swoich rodziców. Był osamotniony i smutny. Pewnego dnia jednak Umino poznał Mizukiego. Obydwoje bardzo szybko się ze sobą zaprzyjaźnili.

Po uzyskaniu rangi chūnina, Iruka postanowił zostać nauczycielem w Akademii Ninja, podążając za radami Trzeciego Hokage.

Umiejętności

Niewiele wiadomo o umiejętnościach Iruki. Jednak jako główny nauczyciel w Akademii Ninja, posiada rozległą wiedzę na temat podstawowych form jutsu. Jest biegły w taijutsu oraz (prawdopodobnie) genjutsu. W walce zazwyczaj posługuje się wybuchowymi notkami.

Choć nie jest, aż tak inteligentny jak Shikamaru, czy Kakashi potrafi właściwie ocenić sytuację. W anime Iruka wykazał zdolność echolokacji. Może to być nawiązanie do jego imienia, które oznacza "Delfin".

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

3 3 2,5 4 2,5 2,5 3 3,5 24
Drugi

3,5 3,5 2,5 4,5 2,5 2,5 3 4 26
Trzeci

3,5 3,5 2,5 4,5 2,5 2,5 3 4 26

Część I

Gdy Naruto pomalował głowy Hokage, Iruka złapał go i skarcił. Uważał, że Uzumaki powinien więcej czasu spędzić teraz na nauce, a nie na głupotach.

Podczas wstępnych testów, uczniowie Akademii mieli za zadanie przemienić się w Irukę. Naruto zamiast użyć właściwą technikę, specjalnie przemienił sie w nagą dziewczynę, co skutkowało wylewie krwi z nosa Iruki. Nauczyciel znów go skarcił. Rozkazał Naruto zmyć farbę z głów Hokage, a sam patrzył jak mu idzie. Mimo iż wymierzył Uzumakiemu wysoką karę, wieczorem zaprosił go na ramen. W barze Ichiraku Umino dowiedział się o marzeniu Naruto, którym było zostanie Hokage.

Na następny dzień Uzumakiemu nie udało się właściwie wykonać zadania podczas egzaminu. Iruka go oblał. Później, gdy Mizuki przekonał Naruto co do kradzieży Zwoju z Zakazanymi Technikami, Iruka ruszył mu z
Iruka ochrania Naruto.png

Iruka chroni Naruto.

pomocą. Ochronił Uzumakiego przed atakiem Mizukiego. Gdy Naruto dowiedział się, że w jego ciele jest zapieczętowany Kyūbi, Umino powiedział do niego, że nie nienawidzi go za to. Razem udało im się pokonać Mizukiego. Po tym zdarzeniu Iruka postanowił uczynić z Naruto Genina i podarował mu swój ochraniacz na czoło.

Egzamin na Chūnina

Podczas zebrania, Iruka zaniepokoił się faktem, iż Kakashi chce wystawić wszystkich swoich podopiecznych do Egzaminu na Chūnina.

Później Umino miał za zadanie kontrolować Drużynę 7, podczas 2 rundy Egzaminu na Chūnina. Gdyby Sasuke, Naruto lub Sakura zechcieli otworzyć swój zwój, Iruka miał obowiązek ich obezwładnić. Na szczęście nie musiał tego robić. Po przejściu Lasu Śmierci pogratulował swoim dawnym podopiecznym pomyślne przejście testu.

Inwazja na Konohę

Podczas Inwazji na Konohę, Iruka i inni nauczyciele chronili swoich uczniów, przed shinobi z Sunagakure i Otogakure. Później Umino był obecny podczas pogrzebu III Hokage. Pocieszał smutnego Konohamaru.

Poszukiwanie Tsunade

Zaprosił Naruto na ramen w Ichiraku. Wysłuchał opowieści Uzumakiego o przygodach, które przeżył podczas swoich misji. Umino powiedział Naruto, że muszą wykonywać wiele misji, aby pokazać innym wioskom, że Konoha wciąż jest silna.

Poszukiwanie Mizukiego

Iruka wyrusza na poszukiwanie Mizukiego z psem Pakkunem. Po drodze spotyka Naruto i bierze go ze sobą. Kiedy odnaleźli Mizukiego zamienionego w Shizune, Pakkun dał się zwieść powieszonym ubraniom i wpadli w pułapkę. Naruto powalczył z Debilnymi Braćmi, a Iruka z Mizukim, który później poszedł do budynku, gdzie był egzamin na nauczyciela akademii ninja. Mizuki podłożył tam wybuchające naklejki, a kiedy wybuchły, cały budynek zawalił się, jednak Iruka, ledwo uszedł z życiem. Kiedy rozmawiał o tym z Naruto, zjawiła się Tsubaki, która doprowadziła ich do kryjówki Mizukiego. Mizuki tam wypił eliksir wymyślony przez Orochimaru, przez którego wszedł w 1 stadium Przeklętej
Naruirukavsmizuki4.png

Naruto chroni Iruke

Pieczęci, a później w drugie stadium. Iruka zauważył, że siła jego się podwoiła, a szybkość zmalała, więc zwabił Mizukiego do pułapki z wybuchającymi naklejkami, a wtedy Naruto użył Rasengana na Mizukim. Zaraz po tym przyszła Tsunade z medykami. Powiedziała, że nie może już być Shinobi. Kiedy wracali do wioski, Sakura biegła, krzycząc Tsunade, iż pokonała 8 bramę medyczną.

Odejście Naruto

Pod koniec I części Iruka znalazł chwilę, aby pożegnać się z Naruto przed jego odejściem z wioski.

Część II

Ratowanie Kazekage

Iruka spotkał się z Naruto zaraz po jego powrocie. Postawił mu ramen u Ichiraku i wysłuchał opowieści Uzumakiego na temat jego treningu z Jiraiyą.

Inwazja Paina

830px-Iruka-popsicle.png

Iruka pociesza Naruto

Po tym jak Jiraiya został zabity, Iruka pocieszył Naruto. Powiedział mu, że jego sensei zawsze myślał o nim jak o wnuku i zawsze był z niego dumny.

Podczas Inwazji Paina Iruka podbiegł do swojego rannego towarzysza. Nagle stanęło przed nim jedno z ciał Paina i zażądało, aby Umino zdradził mu miejsce pobytu Naruto. Iruka odmówił. Ciało Paina zaatakowało go. Na szczęście w porę pojawił się Kakashi, który dał szansę na ucieczkę Uminie i zabranie z pola bitwy rannego shinobi.

Po Inwazji Paina Iruka był ranny, jednak żywy. Katsuyuu zajęła się jego raną. Po powrocie Naruto do wioski Iruka stał pośrodku wiwatującego tłumu. Przypomniał sobie hałaśliwego chłopca, którym niegdyś był Uzumaki. Mimowolnie uśmiechnął się pod nosem.

Historia Konohy

W anime, po Inwazji Paina spotkał się ze swoimi kolegami nauczycielami, czyli Daikoku Funeno i Suzume, aby odnaleźć coś co mogłoby się ocalić i wykorzystać przy odbudowie klas.

Ciekawostki

  • Hobbym Iruki są kąpiele w gorących źródłach.
  • Ulubionym jedzeniem Umino jest ramen.
  • "Iruka" znaczy "Delfin".
  • Iruka chce w przyszłości walczyć ze swoimi uczniami.
  • Ulubione słowo Iruki to "zaufanie".
  • Iruka ma czarne włosy w mandze, za to brązowe w anime.
  • Ostatni sondaż popularności (wydany wraz z 531 rozdziałem mangi) wykazał że Iruka znajduje się na 11 miejscu z wyniki 2494 głosów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki