Fandom

Naruto Wiki

Iwagakure

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Iwagakure

Iwakagure.png

Nazwa

Japońska 岩隠れの里
Rōmaji Iwagakure no Sato
Dosłowna Polska Wioska Ukryta w Skałach
Występuje w

Informacje

Kraj Kraj Ziemi
Lider Tsuchikage
Symbol Symbol Iwagakure.svg.png

Statystyki

Populacja 4/5
Siła militarna 4/5
Ekonomia 2/5

Iwagakure (岩隠れの里, Iwagakure no Sato; dosł. „Wioska Ukryta w Skałach”) znajduje się w Kraju Ziemi. Na jej czele, jako jednej z pięciu głównych wiosek, stoi Tsuchikage (obecnie czwarta -Kurotsuchi). Iwagakure znana jest z twardej postawy swoich shinobi, gdy Tsuchikage wydaje rozkazy, wojownicy wykonują je, nawet gdy oznacza to śmierć. Wydaje się, że specjalizują się w technikach związanych z uwolnieniem ziemi.

Wioskę otaczają skaliste pasma górskie, które stanowią naturalną twierdzę. Wioska ta jest dumna ze swej uprzywilejowanej pozycji i silnej obrony. Naokoło wioski znajdują się góry z wąskimi wodospadami. Budynki wykonane są ze skały i kamienia, mają kształt podwyższonych wież. Wiele budynków znajduje się na klifach połączonych siecią mostów. Pałac Tsuchikage ma dach w kształcie stożka, wydaje się być najwyższym budynkiem.

Ogoniaste Bestie

Iwagakure posiadała dwie Ogoniaste Bestie: Czteroogoniastego zapieczętowanego w Rōshim i Pięcioogoniastego w Hanie. Jednakże obie bestie zostały schwytane przez Akatsuki.

Klany

Ciekawoski

  • Drugi fanbook daje Iwie populację czterech gwiazdek na pięć. Siłę militarną również cztery gwiazdki na pięć. Natomiast siła ekonomiczna posiada dwie gwiazdki na pięć. Wraz z Kumogakure Iwa stoi na czele sił militarnych z wszystkich Pięciu Wiosek.
  • Na okładce 489 rozdziału mangi ukazanych jest kilku ninja z Iwagakure, Kumogakure i Kirigakure. Shinobi Skały mają ubrania w czerwonym kolorze, natomiast włosy mają czarne.

Więcej w Fandom

Losowa wiki