FANDOM

Izanagi[1]

  • Gdy Danzō zostaje ranny...
  • ... aktywuje Izanagi by zniewlować wynik...
  • ... i kontynuuje jakby nic się nie stało.

Nazwa

Japońska イザナギ
Rōmaji Izanagi

Debiut

Manga Rozdział 476
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Impact

Dane

Klasyfikacja Potrójny Sharingan Kekkei Genkai, Genjutsu, Kinjutsu, Dōjutsu
Typ Ikona Natury Yin Uwolnienie Yin
Ikona Natury Yang Uwolnienie Yang
Klasa Defensywna, Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Pieczęci ręczne Królik → Dzik → Baran

Inne Jutsu

Jutsu Macierzyste
Pokrewne jutsu

Izanami

Użytkownicy

Izanagi to genjutsu, które użytkownik rzuca na samego siebie a nie na innych i jest to najpotężniejsze genjutsu tego typu.[2]

Użycie

Po aktywacji rzucający usuwa granice między rzeczywistością a iluzją w swojej osobistej przestrzeni. Do tego stopnia, że umożliwia użytkownikowi kontrolowanie stanu swojego istnienia, ale zwykle technika ta jest aktywna tylko przez ułamek sekundy.[3]

Podczas gdy użytkownik pozostaje fizycznie realny podczas walki, technika ta jest w stanie obrócić każde zdarzenie, w tym urazy, a nawet śmierć i zamienić w zwykłą "iluzję". Gdy użytkownik otrzyma śmiertelne obrażenia, on lub ona automatycznie zanika jakby był iluzją, a następnie powraca do rzeczywistości bez szwanku. Technika opiera się na zdolności posiadanej przez Mędrca Sześciu Ścieżek odnoszącej się do "Kreacji Wszelkich Rzeczy" (万物 创造, Banbutsu Sōzō). Proces, którego użył wyjaśnia się, że początkowo uczestniczył w zarządzaniu wyobraźnią i duchową energią, która stanowi podstawę chakry Yin do tworzenia kształtu i formy z nicości. Następnie, poprzez zastosowanie witalności i energii fizycznej, która stanowi podstawę chakry Yang, można tchnąć życie we wcześniejszą formę. Tak więc powstała technika z mocą, aby zmienić wyobraźnię w rzeczywistość, znana jako Izanagi.[4]

Izanagi może być używane tylko przez tych z cechami genetycznymi Mędrca Sześciu Ścieżek. Uchiha, potomkowie Mędrca, są w stanie wykonać Izanagi za pomocą Sharingana. W zamian za krótką kontrolę rzeczywistości, sharingan, którym użyto Izanagi traci wzrok. Z tego powodu Uchiha uznali je za kinjutsu. Danzō Shimura, w celu praktycznego wykorzystania tej techniki, posiadał dziesięć sharinganów osadzonych w prawym ramieniu.

Aby w pełni korzystać z Izanagi, użytkownicy muszą posiadać cechy genetyczne Senju, którzy również są potomkami Mędrca. Częściowo z tego powodu Danzō posiadał trochę DNA Hashiramy Senju wszczepione do jego ramienia, która przedłużyła okres użytkowania Izanagi każdym Sharinganem na minutę, co pozwala mu na korzystanie z techniki w sumie maksymalnie dziesięć minut, z przerwami, kiedy uzna to za konieczne. Jednakże, ponieważ Danzō nie jest z klanu Uchiha, jego poziom czakry obniża się za każdym razem, gdy nowy Sharingan jest używany do aktywacji techniki.[5] Obito także wykorzystuje DNA Hashiramy, lecz w przeciwieństwie do Danzō, twierdzi on, że przejął kontrolę nad DNA Hashiramy i dzięki temu posiada pełną formę Izanagi.

Jak wiele technik sharingana, Izanagi może być wszczepione do czyjegoś sharingana by wywołać je nawet gdy użytkownik już umarł; Madara pokazał takie wykorzystania po prawdziwej śmierci, w przeciwieństwie do jedynie negowania śmiertelnej rany.

Ciekawostki

  • W Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm Generations, Danzō wykorzystuje to jako część swojej ostatecznej techniki, pozwalając by jego Uwolnienie Drewna wymknęło się spod kontroli i stworzyło drzewo, które miażdży jego i przeciwnika i aktywuje Izanagi w ostatniej chwili uciec bez szwanku.
  • W przeszłości członkowie klanu Uchiha stosowali tą technikę podczas ważnej bitwy, którą musieli wygrać za wszelką cenę. Jednak wkrótce zaczęli nadużywać możliwości tej techniki i dlatego powstała Izanami jako sposób ukarania użytkowników Izanagi.[6]
  • W anime popełniono kilka błędów, co Izanagi faktycznie robi i co jest w stanie zrobić. Na przykład, podczas używania przez Danzō, każde "uderzenie" powodowało natychmiastowe zamknięcie jednego z jego Sharinganów podczas trwania Izanagi zamiast zamknięcia, gdy skończy się czas. A podczas historii Itachiego o Izanagi i Izanami dla Sasuke, Izanagi było używane poza osobistą rzeczywistością użytkownika by przywrócić grupę ludzi z powrotem do życia, chociaż oni osobiście nie użyli Izanagi.[7]
  • Pomimo użycia Pieczęci Przeniesienia: Izanagi, Madara Uchiha nie jest przedstawiony jako użytkownik Izanagi w Czwartym Databooku.

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 231
  2. Naruto rozdział 479, strona 4
  3. Naruto rozdział 479, strona 3
  4. Naruto rozdział 510, strony 10-13
  5. Naruto rozdziały 478-479
  6. Naruto rozdział 587, strony 4-6
  7. Naruto: Shippūden odcinek 338

Więcej z Fandomu

Losowa wiki