FANDOM

Kakashi 48.jpg

Kakashi - jeden z Jōninów

Jōnin (上忍, Jōnin; dosł. „Elitarny Ninja”) to shinobi o nadzwyczajnych zdolnościach, posiada arsenał świetnie opanowanych technik z kategorii ninjutsu, taijutsu, genjutsu, a nawet są twórcami własnych zaawansowanych technik. Dodatkowo ranga ta oznacza iż ninja ten wykonuje misje z kategorii A, a nawet S, które są najwyższego priorytetu, co oznacza że w misji tej może nawet stracić życie. Jōnini również stają się wychowawcami trzy osobowych grup geninów tak by rozwinąć ich umiejętności.

Procedura mianowania na jōnina nie została bliżej przedstawiona światłu dziennemu. Pewnym jest, że jōnin powinien posiadać znakomite umiejętności shinobi oraz wcześniej być chūninem. Decyzja o nadaniu tego stopnia jest podejmowana najprawdopodobniej przez lidera wioski. Świadczy o tym chwila "nadania" tytułu jōnina Naruto przez Kakashiego, który został nowym Hokage po IV Wielkiej Wojnie Shinobi. Biorąc pod uwagę to, że Naruto w tamtej chwili był jeszcze geninem, wygląda na to, że istnieje możliwość zostania jōninem nie będąc chūninem, a wszystko zależy od woli przywódcy ninja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki