Fandom

Naruto Wiki

Kage

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kage.jpg

Pięciu Kage.

Kage (; dosł. „Cień”) jest liderem jednej z pięciu najpotężniejszych ukrytych wiosek i zasadniczo postrzegany jako najsilniejszy ninja w swojej wiosce. Zbiorczo znani jako Pięciu Kage (五影, Gokage; dosł. „Pięć Cieni”).

Jeśli Kage nie czuje się już zdolny do zarządzania swoją ukrytą wioską w pełni, Kage może odstąpić i dać tytuł komuś innemu. Tytuł, raz dany, jest przypisany danej osobie na zawsze, co znaczy, że nawet po opuszczeniu stanowiska jest owa osoba określana jako "Kage". Stwarza to sytuację, że jest dwóch Kage w tym samym czasie, z jednym który jest aktywny, jak było to z Trzecim i Czwartym Hokage. Po śmierci Czwartego, Trzeci wrócił z emerytury, gdyż nie mógł znaleźć lepszego kandydata na tytuł piątego w tamtych czasach. Kage stoją na równi z rządzącymi ich krajami, nadzorując działalność swojej wioski i są liderami społeczności ninja. Są tymi, którzy wysyłają drużyny ninja na ich misje i wprowadzają decyzje dotyczące bezpieczeństwa wioski. Pięcioma Kage są:

Hokage (火影; dosł. „Cień Ognia”) Konohagakure.
Kazekage (風影; dosł. „Cień Wiatru”) Sunagakure.
Mizukage (水影; dosł. „Cień Wody”) Kirigakure.
Raikage (雷影; dosł. „Cień Błyskawicy”) Kumogakure.
Tsuchikage (土影; dosł. „Cień Ziemi”) Iwagakure.
Zjednoczeni Kage.png

Pięciu Kage w trakcie Czwartej Światowej Wojny Shinobi.

Termin Kage nie jest używany tylko do określania każdego lidera danej wioski. Tylko przywódcy pięciu wielkich wiosek shinobi mogą mieć swojego lidera nazywanego Kage. W anime, Hoshigakure nieoficjalnie nazywało każdego ze swoich liderów Hoshikage (星影; dosł. „Cień Gwiazdy”), sygnalizując swoje ambicje do bycia rozpoznawalnym podobnie jak pięć wielkich wiosek. Jednakże, ten tytuł jest tylko nazwą i pięciu Kage nie uznają go za równy.

Od stworzenia jinchūriki, stało się tradycją dla nosiciela, by być wybranym z rodziny Kage danej wioski. Tą drogę, jinchūriki nie tylko mają duże przywiązanie do wioski i ich lidera, ale służą także jako pokaz potęgi Kage.[1] Dla przykładu, Killer B jest "bratem" Czwartego Raikage i Gaara jest synem Czwartego Kazekage.

Źródła

  1. Naruto rozdział 493, strona 14

Więcej w Fandom

Losowa wiki