Fandom

Naruto Wiki

Kagemane no Jutsu

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

,

Kagemane no Jutsu[1]

Shadow Imitation Technique.png

Nazwa

Japońska 影真似の術
Rōmaji Kagemane no Jutsu
Dosłowna Polska Technika Imitacji Cienia
Polski Dubbing Jutsu Przejęcia Cienia
Inne Technika Wiązania Cieniem (影縛りの術, Kageshibari no Jutsu)
Sekret Liścia: Technika Wiązania Cieniem (木ノ葉秘伝・影縛りの術, Konoha Hiden: Kageshibari no Jutsu)

Debiut

Manga Rozdział 55
Anime Naruto Odcinek 33
Film Naruto film: Legenda Kamienia Gelel
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Wielki Sportowy Festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Dane

Klasyfikacja Symbol Nara.svg Hiden, Ninjutsu
Typ Ikona Natury Yin.svg Uwolnienie Yin
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki do Średniego
Pieczęci ręczne Szczur
Użytkownicy

Technika Imitacji Cienia to technika charakterystyczna dla klanu Nara, która pozwala użytkownikowi na manipulowanie cieniem.

Użycie

Użytkownik rozszerza swój cień na każdej powierzchni (nawet wodzie)[2] o ile chce, tak daleko jak pozwala mu na to powierzchnia. Gdy dochodzi do kontaktu z cieniem celu, oba łączą się a cel zmuszony jest do naśladowania ruchów użytkownika. Jeśli cel jest poza zasięgiem, użytkownik może stworzyć źródło lepszego światła w celu zwiększenia wielkości swojego cienia lub polegać na wcześniej istniejących cieniach przez które jego cień może swobodnie podróżować.[3] Możliwe jest również podzielenie własnego cienia,aby uwięzić więcej przeciwników na raz.

Wady

Głównym minusem Techniki Imitacji Cienia, jest zmęczenie po wielokrotnym użyciu; Hidan zauważa, że zdolność podlega jakiejś formie zmniejszającego powrotu i spadku mocy po wielokrotnym użyciu (Shikamaru może utrzymać go tylko przez 5 minut podczas użycia).[4] Jeśli użytkownik posiada mało czakry, stopień wydajność techniki również się pogarsza. Niedostateczne oświetlenie również wpływa na jej skuteczność. Szczególnie silny przeciwnik może oprzeć się przymusowej imitacji cienia.

Ciekawostki

  • Została stworzony gdzieś w regionie Konohy jako sposób, aby uchwycić jelenie dla ich poroża. Odtąd była traktowana jako tajna technika i przekazywane następnym pokoleniom.[1]
  • Shikaku Nara nazywa tą technikę starą nazwą: Technika Wiązania Cieniem (影縛りの術, Kageshibari no Jutsu) (dokładnie Sekret Liścia: Technika Wiązania Cieniem (木ノ葉秘伝・影縛りの術, Konoha Hiden: Kageshibari no Jutsu) ). Shikamaru również używa tej nazwy w Naruto Shippūden film: Więzi. Stara wersja po prostu paraliżowała cel. Aspekt imitacji najwyraźniej został dodany kiedyś między ucieczką Orochimaru z Konohy i jego późniejszą inwazją na wioskę.
  • Wydaje się nie wpływać na twarz przeciwnika, pozwalając mu na wolność słowa, więc ta technika może być używana do przesłuchań.
  • W serii Naruto: Clash of Ninja, Kakashi może wykonywać tę technikę, kopiując ją swoim Sharinganem.
  • W Naruto: Path of the Ninja 2 użycie tej techniki na wielu przeciwnikach dało jej nazwę Technika Imitacji Cienia Ośmiu Dróg.
  • Użytkownik tej techniki został pokazany poruszając się tak samo jak cel, gdy się porusza.[5]
  • Występuje błąd, gdy Shikamaru prowadzi Hidana przez teren lasu, ale nie powoduje, że technika zostaje odwołana ze względu na brak tam cienia.

Źródła

  1. 1,0 1,1 Pierwszy Databook, strona 171
  2. Naruto rozdział 535, strona 6
  3. Naruto rozdział 207, strony 17-18
  4. Naruto rozdział 336, strona 7
  5. Naruto rozdział 96, strona 19

Więcej w Fandom

Losowa wiki