Fandom

Naruto Wiki

Kazekage

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Posągi czterech Kazekage.png

Posągi czterech poprzednich Kazekage

Kazekage (風影, Cień Wiatru) – głównodowodzący oraz najpotężniejszy shinobi w Wiosce Piasku. Sprawuje zarówno funkcje dowódcy jak i obrońcy wioski. Nazwa Kazekage składa się z dwóch członów: kaze (風, wiatr) i kage (影, cień).

Kazekage

Pierwszy Kazekage

Osobny artykuł: Reto

First Kazekage.png

Pierwszy Kazekage.

Reto był Pierwszym Kazekage (初 代 风影, Shodai Kazekage, znaczy dosłownie "Pierwszy Cień Wiatru") był założycielem Sunagakure.

Drugi Kazekage

Osobny artykuł: Shamon

2ndkazekage.png

Drugi Kazekage.

Shamon był Drugim Kazekage (二代 目 风影, Nidaime Kazekage, znaczy dosłownie "Drugi Cień Wiatru") został następcą Pierwszego Kazekage. Był pierwszym jinchūrikim, próbując w ten sposób znacznie zwiększyć moc wioski.

Trzeci Kazekage

Osobny artykuł: Trzeci Kazekage

Third Kazekage Reincarnated.png

Trzeci Kazekage.

Trzeci Kazekage (三代目風影, Sandaime Kazekage, znaczy dosłownie "Trzeci Cień Wiatru") uważany był za najpotężniejszego Kazekage w historii wioski, w czasie jego rządów Suna był najpotężniejszą z pięciu wiosek. Został porwany kilka lat przed rozpoczęciem serii. Zginął w walce z Sasorim i został przerobiony na jego ulubioną lalkę. Posiadał zdolności magnetyczne pozwalające na kontrolowanie żelaznego piasku.

Jego zaginięcie doprowadziło do podupadania Sunage, ponieważ pozbawiona przywództwa wioska szukała swego Kazekage, wkraczając na inne teretoria i wioski, co doprowadziło do odwetu i ataku na Sunage, tak rozpoczęła się Trzecia Światowa Wojna Shinobi. Osłabiona wioska z najpotężniejsze stała się i najsłabsza i przez następne lata bezskutecznie szukała Trzeciego niewybierająca następcy.

Czwarty Kazekage

Osobny artykuł: Rasa

Yondaime Kazekage.jpg

Czwarty Kazekage

Czwarty Kazekage (四代目風影, Yondaime Kazekage, znaczy dosłownie "Czwarty Cień Wiatru") był ojcem Gaary, Kankurō i Temari oraz mężem Karury. Został Kazekage po długiej przerwie od zaginięcia Trzeciego. W tym czasie Sunage było w bardzo ciężkiej sytuacji gospodarczej, politycznej i militarnej, najpotężniejsze Sunage stało się najsłabszą wioską, Czwarty chcąc przywrócić wiosce świetność podejmował wiele działa. Między innymi rozkazał umieścić Shukaku w swoim najmłodszym synu – Gaarze, co jednak nie okazało się korzystne gdyż Gaara nie potrafił zapanować nad swym demonem. Widząc że Daimyo Kraju Wiatru korzysta z usług tańszego Iwagakure oraz Konohagakure iobcina budżet Sunage, dążył do podwyższenia poziomu jakości swoich shinobi. Z powodu obcięcia budżetu wioska była zmuszona sprzedawać Złoty Pył tworzony przez Czwartego. Czwarty był w przyjaznych stosunkach Konohagakure i utrzymywał z nimi sojusz.. Jednak sprzymierzył się z Orochimaru w celu zniszczenia Konohy, chciał przez to wyeliminować potężną wioskę i polepszyć sytuacje swojej. Zginął z ręki Orochimaru w czasie podróży na rozgrywający się w wiosce Konoha egzaminu na Chūnina.

W czasie Czwarta Światowej Wojny Shinob został przyzwany przez Kabuto Yakushiego, do walki po stronie Akatsuki, został zapieczętowany przez swego syna, a po przerwaniu techniki jego dusza wróciła do zaświatów.

Piąty Kazekage

Osobny artykuł: Gaara

Kazekage Gaara 1.jpg

Piąty Kazekage

Gaara jest Piątym Kazekage (五代目風影, Godaime Kazekage, znaczy dosłownie "Piąty Cień Wiatru") jest byłym jinchūrikim jedno-ogoniastego, znany również jako Pustynny Gaara (砂瀑の我愛羅, Sabaku no Gaara). Jest synem Czwartego Kazekage i Karury, bratem Kankurō i Temari.

Jako jinchurkim Gaara był samotnikiem, znienawidzonym i budzącym strach wśród mieszkańców wioski, tym bardziej że Gaara nie panował nad demonem. Jego ojciec sześć razy próbował go zabić jednak ten zawsze przeżywał. Gaare początkowo nie obchodziła jego wioska, jednak jego nastawie i poglądy zmieniły się po ataku na Konohe, śmierci ojca i poznaniu Naruto Uzumakiego. W czasie ataku na Konohe zginął Czwarty Kazekage. Starszyzna wioski zaproponowała więc stanowisko Gaarze gdyż chciała go kontrolować. Gaara zobaczył w tym szanse na zmianę swego losu i wioski i przyjął propozycje. Po mimo młodego wieku Garaa rządził samodzielnie, pracował ciężko i wytrwale na korzyść swojej wioski i jej mieszkańców, czym zasłużył sobie na szacunek i popularność. Udało mu się unormować stosunki z wioskami oraz utrzymać sojusz z Konohą. Zginął kiedy Akatsuki wyciągnęło z niego demona, jednak został wskrzeszony za pomocą Naruto i Chiyo. W czasie Szczytu Pięciu Kage był lekceważony przez starszych kage, jednak kiedy szczyt zaatakował Sasuke Uchiha i przywódca Akatsuki Tobi, Gaara staną do walki z Uchihą, ratując Czwartego Raikage, swymi czynami oraz postawą w czasie obrad zasłużył sobie na uznanie i szacunek pozostałych kage. Po tym kiedy kage odmówili wydania Tobiemu pozostałych na wolności jinchurików ten wypowiedział im wojnę, na co kage odpowiadają utworzeniem Zjednoczonych Sił Shinobi.

W czasie Czwarta Światowej Wojny Shinobi został naczelnym dowódcą wojsk sojuszu, i za pomocą swej charyzmy zjednoczył skłóconych shinobi.

Ciekawostki

  • W mandze kolor kapelusza Kazekage jest zielony, natomiast w anime Kazekage ma kapelusz niebieski, który jest kolorem Mizukage. Poprawione zostało to w odcinku 199 "Przywódcy wiosek zjeżdżają na obrady".
  • Symbol na kapeluszu to piasek.
  • W trzecim Datbooku, Pierwszy oraz Drugi Kazekage są omyłkowo zamienieni.
  • Gaara to jedyny Kage który nadal posiada swoje stanowisko w Epilogu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki