Fandom

Naruto Wiki

Kekkei Genkai

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kekkei genkai (血継限界; dosł. „Ograniczenie linii krwi”) są przekazywanymi genetycznie umiejętnościami w poszczególnych klanach. Jest możliwe dla ninja mieć więcej niż jedną z tych możliwości. Zdolności kekkei genkai, które działają za pośrednictwem oczu użytkownika nazywane są dōjutsu. Inne kekkei genkai obejmują mieszanie jednego rodzaju żywiołowej czakry z innymi, tworząc nowe, unikalne dla użytkowników, co jest zwykle niemożliwe do normalnego ninja. kekkei genkai i związane z nimi techniki nie można się nauczyć i kopiować przez innych. Jednak kekkei genkai może być przekazywane osobom trzecim. Dōjutsu, kekkei genkai izolowanych do jednego organu, może być przeszczepiane do organu innego, tak jak to uczyniono z przeniesieniem Sharingana Obito do Kakashiego. Korzystanie z tych organów wymaga więcej chakry, niż od kogoś urodzonego z kekkei genkai. Elementy chakry mogą być przekazywane osobom spoza klanu, tak jak przypadku Yamato, który przeszedł modyfikację DNA przez Orochimaru, zdobywając umiejętność panowania nad technikami Mokuton. Jednak umiejętności Yamato w użyciu nie są tak potężny jak w przypadku oryginału, Hashiramy Senju.

Jest także wariant zaawansowanego kekkei genkai, znany jako Kekkei Tōta, natomiast najbardziej rozwiniętą formą jest Kekkei Mōra, które łączy wszystkie podstawowe natury czakry oraz Uwolnienie Yin-Yang.

Ciekawostki

  • Kekkei genkai może być zachowane poprzez stworzenie Ludzkiej Lalki. To pozwala im zachować szczególne cechy użytkowników, gdy jeszcze żyją.
  • Kiedy osoba zostaje przywrócona do życia, za pomocą techniki Kuchiyose: Edo Tensei, osoby zachowują także wszelkie kekkei genkai, jakie posiadali przed śmiercią.
  • Kekkei genkai nie należy mylić z jutsu Hiden. Hiden jutsu są wyłącznie dla konkretnej osoby lub klanu jak np. techniki cienia klanu Nara, techniki te są trzymane w ukryciu i uczą się jak wykonywać te jutsu, tylko osoby z poszczególnych klanów.

Lista kekkei genkai

Nazwa Użytkownik lub klan
Uwolnienie Wybuchu Gari
Deidara
Byakugan Klan Hyūga
Kaguya Ōtsutsuki
Hamura Ōtsutsuki
Ao
Uwolnienie Wrzątku Mei Terumī
Naruto Uzumaki
Han
Uwolnienie Lodu Klan Yuki
Uwolnienie Pyłu
Ōnoki
Uwolnienie Prędkości Hiruko
Uwolnienie Magnesu Trzeci Kazekage
Rasa
Toroi
Shukaku
Kekkei genkai klanu Kurama Klan Kurama
Kekkei genkai Ranmaru Ranmaru
Kekkei genkai Sakona i Ukona Sakon i Ukon
Uwolnienie Stali Hiruko
Mangekyō Sharingan Klan Uchiha
Kakashi Hatake
Danzō Shimura
Uwolnienie Mroku Hiruko
Uwolnienie Drewna Hashirama Senju
Obito Uchiha
Yamato
Madara Uchiha
Danzō Shimura
Orochimaru
Uwolnienie Burzy Darui
Hiruko
Madara Uchiha
Rinnegan Hagoromo Ōtsutsuki
Nagato
Obito Uchiha
Madara Uchiha
Sasuke Uchiha
Uwolnienie Skwaru Pakura
Sharingan

Klan Uchiha
Kaguya Ōtsutsuki
Kakashi Hatake
Danzō Shimura

Shikotsumyaku Klan Kaguya
Kaguya Ōtsutsuki
Uwolnienie Kryształu Guren
Uwolnienie Lawy Mei
Son Gokū
Rōshi
Dodai
Kurotsuchi

Inspiracje

Pojęcie specjalnych technik ninja ograniczone do dziedziczenia przez ród zostały zainspirowane pracami Futaro Yamady, który zdecydowanie wpływa później obrazami ninja w fikcji. W szczególności Ninja Zwoje Koga (甲 贺 忍 法帖, Koga Ninpōchō), opublikowane w 1959 roku, opisujące parę walczących klanów ninja, którzy poprzez selektywną hodowlę, przyniosły ninją różne deformację, mutację i specjalne zdolności, w tym nawet dōjutsu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki