Fandom

Naruto Wiki

Kibaku Nendo

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kibaku Nendo[1]

Explosive clay.png

Nazwa

Japońska 起爆粘土
Rōmaji Kibaku Nendo
Dosłowna Polska Eksplodująca Glina

Debiut

Manga Rozdział 247
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Ikona Natury Wybuchu.svg Kekkei Genkai, Hiden, Ninjutsu, Styl Walki
Typ Ikona Natury Wybuchu.svg Uwolnienie Wybuchu
Ikona Natury Ziemi.svg Uwolnienie Ziemi
Klasa Ofensywna, Defensywna, Uzupełniająca
Zasięg Dowolny

Inne Jutsu

Użytkownicy

Technika została opracowana z zakazanej techniki, którą Deidara ukradł z Iwagakure. Przez użycie tej zdolności do ugniatania czakry w obiekty przez usta na dłoniach, Deidara może połączyć glinę z czakrą. Wtedy kształtuje je w kształty zależne od zdolności które mają mieć i wypluwa je. Po uformowaniu gliny, Deidara może zwiększyć ją do różnych rozmiarów zależnych od zamierzonego celu gliny. Raz zwiększona, kreacja z gliny może zostać ożywiona i kontrolowana zdalnie przez Deidarę, który może zdetonować wtedy glinę mówiąc Katsu (喝) i wykonując pieczęć konfrontacji. Choć eksplozje są potężne, wszystkie są technikami opartymi na ziemi i na przykład mogą zostać rozbrojone przez techniki błyskawicy.

Ranking Gliny

Deidara szereguje swoją glinę w podobny sposób do ładunków wybuchowych C-4, najsłabsze będące C1 i najpotężniejsze będące C4. Każda inna ranga gliny niż C1 jest bardziej niebezpieczna, i każdy wróg który zobaczy Deidarę używającego rangi wyższej niż C1 jest tym, którego Deidara postrzega jako godnego oponenta:

  • C1: Najbardziej podstawowa i wszechstronna forma eksplodującej gliny stworzona z ust na jednej dłoni. Są małymi zwierzęcymi lalkami, które często przypominają małe ptaki lub insekty, choć raz stworzył węże, ryby i zniekształcone kreatury kontrolowane przez Deidarę za pomocą drutów stworzonych z gliny, które mogły się same regenerować, podczas zwielokrotniania. Mają małą moc wybuchową, dzięki czemu idealnie nadaje się do tajnych operacji. Może uwolnić je z dużą prędkością.
  • C2 "Smok" (ドラゴン, Doragon): Jedna ze specjalności Deidary; ogromny smok, zdolny do latania. Gdy Deidara jest bezpieczny na jego plecach, smok wypluwa mniejsze figury z gliny, które atakują przeciwnika jak namierzane pociski rakietowe. Smok również produkuje gliniane miny, które są używane do zmuszenia przeciwnika do walki w ograniczonej przestrzeni.
  • C3: Najpotężniejsza bomba o szerokiej skali Deidary, ogromna statua o przybliżonym kształcie człowieka, którą Deidara zrzuca na cel z wysokości. Jej eksplodująca siła była wystarczająco wielka do pozornego zniszczenia sporej części Sunagakure.
  • C4 "Garuda" (カルラ, Karura): Gigantyczna lalka, o kształcie samego Deidary. Gdy pęka, chmura mikroskopicznych bomb zostaje uwolniona. Niemożliwe do zobaczenia normalnym okiem, ofiary wdychają bomby, powodując że ciała ofiar dezintegrują się na poziomie komórkowym, dosłownie zamieniając ich w pył. Według Deidary, stworzył C4 wyłączenie w celu pokonania Itachiego. W przeciwieństwie do innych technik Eksplodującej Gliny, Deidara konsumuje glinę używając właściwych ust zamiast tych na jego rękach.
  • C0 "Ostateczna Sztuka" (究極芸術, Kyūkyoku Geijutsu): Najpotężniejsza technika Deidary; samobójcza technika, w której zjada ogromną kulę gliny za pomocą ust na swojej piersi. To konsumuje jego całe ciało, kondensując je w dużą czarną sferę z poszarpanymi zębami i oczami bez źrenic. Sfera wtedy otwiera się i detonuje, niszcząc wszystko w podmuchu, który pokrywa więcej niż 10 kilometrów.

Ciekawostki

  • Katsu (喝) jest rodzajem krzyku używanego w Buddyzmie Zen aby powstrzymać dyskursywne myśli praktykujących, potencjalnie pomagając im osiągnąć doświadczenia oświecenia. Jest również stosowany jako środek skupienia energii.

Źródła

  1. Trzeci Databook, strony 244-245

Więcej w Fandom

Losowa wiki