Fandom

Naruto Wiki

Klan Hyūga

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Klan Hyūga

Main house.jpg

(日向一族, Hyūga Ichizoku)

Debiut

Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Informacje

Przynależność
Kekkei Genkai
Znani Członkowie

Jutsu

Branch house.jpg

Gałęź rodziny

Klan Hyūga (日向一族, Hyūga Ichizoku) jest to jeden z najdumniejszych klanów żyjących na terenie Wioski Liścia. Po wojnie, kiedy to większość klanów ukrywała swoje moce, klan Hyūga uważał, ze to uwłaszczało by ich dumie i nie kryli się ze swoimi umiejętnościami. Charakterystyczna cecha tego klanu jest brak źrenic w oczach.

Do tego klanu należy sporo osób. Zacznijmy od rodziny Hinaty: jej ojciec jest przywódca całego klanu nazwanego "Główna Gałąź". Kuzynem Hinaty jest Neji. Ojcowie tej dwójki byli braćmi bliźniakami, aż do pamiętnego napadu na "Główną Gałąź" ninja z Kumogakure. Chciał on porwać Hinatę, jako następczynie przywódcy domu oraz posiadaczkę sekretu Byakugan. Niestety jego plan się nie powiódł i został on zabity przez ojca Hinaty. Wtedy jednak Wioska Błyskawicy chciała wystąpić na ścieżkę wojenna i społeczeństwo "Ukrytego Liścia" zmuszone było oddać niejako w ofierze jednego z członków domu Hyūga. Tym kimś miał być oczywiście zabójca ninjy z Wioski Błyskawicy, jednak był to przywódca domu głównego. Postanowiono, że śmierć poniesie jego brat bliźniak, ojciec Nejiego tak, aby zadośćuczynić tamtej wiosce, a przy okazji nie pozwalając na przejęcie sekretu Byakugan, ponieważ ojciec Nejiego urodził się jako drugi z bliźniaków i niejako z urzędu został on przydzielony do odgałęzienia domu głównego. Przedstawiciele "Gałęzi" mieli w obowiązku chronić swoją rodzinę z domu, a ponadto musieli im być posłuszni, do czego zmuszała ich sekretna pieczęć na ich czołach. Pieczęć ta nie pozwalała także na przejecie sekretu Byakugan po śmierci jego użytkownika, gdyż niszczyła cała jego strukturę. Wróćmy do domy głównego. Hinata ma ponadto młodszą siostrę Hanabi.

Najważniejszą techniką klanu Hyūga jest Byakugan. Jest to także technika oparta na oczach, lecz całkiem innego typu niż Sharingan. Użytkownik wykorzystuje to Dōjutsu, aby widzieć na znacznie dalsze odległości niż normalni ludzie. Dzięki temu można również widzieć poprzez różne materialne rzeczy typu ściany, drzewa itd. Kolejna możliwością jest widzenie "za sobą" bez odwracania głowy (prawie 360 stopni pola widzenia). Wygląda to jakby użytkownik techniki patrzył przez swoja czaszkę. Tych, którzy widza ta technikę pierwszy raz może ona nieco przerazić. Jako ze członkowie klanu Hyūga nie posiadają źrenic, zostają one podczas tej techniki delikatnie zarysowane wewnątrz oczu. Od owych "źrenic" odchodzą bardzo widoczne nerwy, które widać nie tylko na tle oczu ale także wokół nich. Na szyi natomiast pojawiają się "tunele" czakry.

Ciekawostki

  • Hyūga (日向) można tłumaczyć jako "W kierunku słońca" lub "Miejsce w promieniach słońca", oraz jest to nazwa miasta w prefekturze Miyazaki w Japonii.
  • Nazwa "Osiem Trygramów" jest nawiązaniem do chińskiej sztuki walki Baguazhang, styl walki zazwyczaj składa się z kolistych ruchów, umożliwiających użytkownikowi szerszy zakres ruchów i pełne wykorzystanie pędu, bez dawania swojemu przeciwnikowi szansy na bezpośrednie uderzenie, w Japonii jest znany jako Hakkeshō.
  • Mówi się, że początki Klanu Uchiha tkwią w Klanie Hyūga.[1]
  • Ao z Kirigakure pokonał członka klanu Hyūga, zabrał jego Byakugana i przeszczepił go do własnego prawego oczodołu.[2]
  • Prawdopodobnie Klan Hyūga odziedziczył swoje dōjutsu Kekkei Genkai od Kaguyi i jej syna Hamury.

References

  1. Naruto chapter 78,
  2. Naruto chapter 459, page 15

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Klan Hyūga

  • Sharingan+Byakugan

    4 wiadomości
    • a gdzie moge przeczytać te databooki?
    • Niestety nie ma ich tłumaczeń.
  • Klan Hyūga

    9 wiadomości
    • Było pokazane w [http://www.mangapanda.com/93-18115-13/naruto/chapter-457.html rozdziale 457]
    • Zyriusz ma rację :)

Więcej w Fandom

Losowa wiki