Fandom

Naruto Wiki

Klan Uchiha

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Klan Uchiha

Symbol Uchiha.svg

(うちは一族, Uchiha Ichizoku)

Debiut

Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Informacje

Przynależność
Kekkei Genkai
Znani Członkowie

Jutsu

Klan Uchiha (うちは一族, Uchiha Ichizoku) był jednym z najstarszych i najbardziej szanowanych klanów Wioski Ukrytego Liścia a także jej założycielem, budzili oni respekt jak i podziw mieszkańców. W wyniku Masakry Klanu Uchiha jest on praktycznie wymarły. Jedynymi żywymi członkami klanu są Sasuke Uchiha oraz jego córka Sarada.

Herb

Herbem tego rodu był znak w kształcie japońskiego wachlarza "Uchiwa" (jap. wachlarz). Każdy z klanu Uchiha postrzegany był za dorosłego z dniem, kiedy to nauczył się używać techniki Katon. Jest wiele technik Katon, ale podstawową jest Goukakyuu no Jutsu. Wachlarz oznacza, że osoba nosząca go na plecach potrafi kontrolować ogień.

Historia

Geneza

Klan Uchiha wywodzi się od starszego syna Mędrca Sześciu Ścieżek - Indry Ōtsutsuki. Odziedziczył on po swoim ojcu jego oczy, potężną czakrę oraz energię duchową. Wierzył, że moc jest kluczem do pokoju. Po tym jak Hagoromo wybrał jego młodszego brata na swojego następce, Indra zaczął walczyć ze swym bratem. Jego potomkowie kontynuowali walkę z potomkami Asury, znanymi jako klan Senju.

Powstanie Konohy

Gdy Uchiha rywalizowali z Senju w pewnym momencie lider Senju - Hashirama zaproponował rozejm i założenie pierwszej na świecie wioski shinobi. Ich ówczesny lider - Madara Uchiha, był przeciwny temu, gdyż nie ufał klanowi, który zabił jego bliskich. Później jednak zgadza się na rozejm i razem z Hashirama Senju założyli Wioskę Ukrytą w Liściach. Po założeniu wioski Madara zrzekł się władzy z powodu, iż tylko Senju byli wybierani na Hokage. Potem były lider stoczył walkę z Pierwszym Hokage, lecz przegrał i słuch po nim za
The Founding Uchiha.PNG

Klan Uchiha przed powstaniem Konohy

ginął.

Zdecydowanie najpotężniejszym liderem klanu był Madara, który urodził się z niewyobrażalną ilością chakry. Madara wraz z bratem poszukiwali mocy, zabili oni swych przyjaciół i odkryli moc Mangekyō Sharingana. Lecz moc tych oczu po pewnym czasie zanikała i użytkownik tracił wzrok. Brat Madary poświęcił się i oddał mu swoje oczy oraz życie za swój klan. Madara oraz Hasirama toczyli zacięte boje, walczyli niezliczoną ilość razy jak równy z równym. Wszyscy myśleli że nie żyje i starali się go wymazać z pamięci. Drugi Hokage dał klanowi Uchiha specjalną pozycje w wiosce i tak powstała Policja Konohy. Niektórzy z klanu zaczęli podejrzewać że, chodzi o to aby utrzymać cały klan z dala od władzy i mieć nad nimi nadzór. Zaczął się spisek mający na celu zniesienie rządów Senju. Nastąpił atak Lisa o dziewięciu ogonach. Według Madary był to przypadkowy zbieg zdarzeń po którym, Uchiha zaczęli być podejrzewani o to, iż atak Kyubiego był ich dziełem, ale wiemy również od czwartego Hokage, że Lisim demonem sterował członek Akatsuki w masce, którym okazuje się być Obito Uchiha.

Klan po tym incydencie został zamknięty w ciasnej dzielnicy na uboczu wioski, zaczęła się

Uchiha clan after founding.jpg

Klan Uchiha po powstaniu Konohy

dyskryminacja klanu, aż w końcu Uchiha zaczęli planować atak. Wioska wysłała szpiega w szeregi Uchiha, a był nim Itachi brat Sasuke jednego z głównych bohaterów. Itachi pracował jako podwójny szpieg. Wszyscy spiskowcy w tym ojciec Itachiego i Sasuke, jako główno dowodzący siłami Uchihy sądzili iż, pracuje on dla klanu lecz w rzeczywistości było zupełnie odwrotnie. Itachi nienawidził wojny ponieważ jako dziecko widział na własne oczy okrucieństwo jakie ze sobą niesie, dlatego też zgodził się wymordować cały klan aby temu zapobiec.

Władza Drugiego Hokage

Po tym, gdy władzę objął Drugi Hokage - Tobirama Senju - dał Uchiha specjalny przywilej, dzięki któremu mogli założyć Oddział Policji Konohy. Po tym niektórzy członkowie klanu zauważyli, że była to próba oddalenia Uchiha od władzy. Oddał im również teren na obrzeżach wioski, co potraktowali jak pewnego rodzaju getto w czym oczywiście mieli racje. Później dowiadujemy się, że budynek stanowiący główny komisariat policji Konoha był w przeszłości więzieniem. Orochimaru stwierdził, że decyzje jakie podjął Tobirama miały duży wpływ na próbę powstania Uchiha i zniszczenia wioski. Choć kwestia czy decyzje drugiego były dobre czy złe, on sam stwierdza, że prędzej czy później Uchiha i tak by się zbuntowali, a on sam miał na celu tylko i wyłącznie dobro wioski.

Przeciw Uchiha

Uchiha coraz bardziej byli oddalani od władzy i w końcu zostało im wydzielone specjalne miejsce na obrzeżach wioski. By móc poznać lepiej zamiary Konohy i starszyzny umieścili oni w elitarnym oddziale swojego szpiega - tym szpiegiem był Itachi Uchiha.

Masakra Klanu Uchiha

Itachi dostał rozkaz zabicia wszystkich członków tego klanu od starszyzny, lecz tylko Trzeci Hokage sprzeciwiał się temu twierdząc, że da się załatwić sprawę pokojowo. Itachi w międzyczasie znalazł i porozumiał się z Obito, który działał pod imieniem Madary - w zamian za zemstę na Uchiha nie tknie on wioski. W końcu nastał ten tragiczny dzień. Gdy młodszy brat Itachiego - Sasuke Uchiha - wracał z akademii do domu zauważył, że jest coś nie tak. Szybko pobiegł do domu i po drodze mijał ciała swoich wujków i cioć. Gdy wszedł dalej do domu pobiegł do salonu, gdzie zobaczył ciała swoich rodziców i swojego brata nad nimi. Itachi użył Tsukiyomi, by pokazać Sasuke jak zabijał członków klanu. Itachi pozwolił uciec młodszemu bratu mówiąc mu, żeby żył w nienawiści do niego. Mówił tak, ponieważ chciał, by Sasuke w przyszłości go zabił. Poprosił Trzeciego Hokage, by jego młodszemu bratu nic się nie stało, a sam odszedł z wioski (wszystko było zaplanowane w dniu zlecenia Itachiemu zadania) i dołączył do Akatsuki.

Umiejętności

Pod wpływem silnych emocji członkowie klanu Uchiha emitują specjalną czakrę, która oddziałuje na nerwy wzrokowe tworząc specjalne dōjutsu, Sharingan. Te kekkei genkai łączy się z uczuciami rozpaczy, cierpienia i nienawiści swojego użytkownika, nieustannie zwiększając jego moc. Zdaniem drugiego Hokage, Uchiha są bardzo uczuciowi. Im potężniejsze jest ich dōjutsu, tym mroczniejsza jest ich ścieżka. 

Specjalizują się w technikach stylu ognia, które są podstawowymi technikami klanu. Uchiha są znani jako użytkownicy genjutsu, są też użytkownikami wielu potężnych kinjutsu.

Ciekawostki

  • Sasuke Uchiha jest niezwykle podobny z wyglądu do Izuny Uchiha, a z charakteru do Madary Uchiha
  • Chcąc zdobyć Wieczny Mangekyō Sharingan należy zdobyć oczy ktoregoś z Uchiha (najlepiej brata), który posiadał Mangekyō Sharingan. Dotychczas zrobiły to tylko dwie osoby: Sasuke Uchiha i Madara Uchiha. Sasuke po pokonaniu Itachiego wszczepił oczy brata dzięki pomocy Obito i aktywował w ten sposób Mangekyō Sharingana, zaś Madara dostał oczy od brata (Izuna wydłubał je sobie i oddał Madarze dla dobra klanu).

Więcej w Fandom

Losowa wiki