Wikia

Naruto Wiki

Klan Uzumaki

3887stron na
tej wiki
Dyskusja0

Klan Uzumaki

Symbol Uzumaki

(うずまき一族, Uzumaki Ichizoku)

Debiut

Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Przynależność
Znani Członkowie

Jutsu

Klan Uzumaki (うずまき一族, Uzumaki Ichizoku) to klan pochodzący z Uzushiogakure. Główny bohater pochodzi właśnie z tego klanu. Obecnie jest on prawie że na wymarciu, jego jedynymi członkami są Siódmy Hokage Naruto Uzumaki i jego dwoje dzieci Boruto i Himawari oraz Karin Uzumaki.

Umiejętności Edytuj

Klan Uzumaki, specjalizował się w różnego rodzaje technikach pieczętujących. Przykładem może być jutsu umieszczone na brzuchu Naruto Uzumakiego, lub Nieugięte Łańcuchy Pieczętujące używane przez Kushinę i Karin.

Po za tym członkowie klanu są znani z niesamowitej wytrzymałości oraz długiego życia, przez co ich wioska była znana jako wioska długo wieczności. Cechą charakterystyczną Uzumakich ją czerwone włosy, oraz wybuchowy i narwany charakter.

Herbem klanu jest znak wiru, który z czasem stał się symbolem przyjaźni i sojuszu w Wiosce Liścia.

Historia Edytuj

Geneza i powstanie Konohy Edytuj

Klan Uzumaki, wywodzi się jak wiele klanów shinobi, od Mędrca Sześciu Ścieżek, a dokładniej od jego młodszego syna Asury Ōtsutsuki, tak samo jak bratni klan Senju. Przez to pokrewieństwo klany Uzumaki i Senju były sprzymierzeńcami. Klan Uzumaki przez lata wyspecjalizował się w technikach pieczętujących, osiadł w Kraju Wiru gdzie założył wioskę Uzushiogakure, która była znana jako Wioska Długowieczności, ze względu na długość życia jej mieszkańców. Członkowie klanu byli znani ze swoich umiejętności pieczętowania i wytrzymałości.
Klan Uzumaki i Senju

Klan Uzumaki i Klan Senju.

W czasie kiedy powstała pierwsza wioska Konohagakure, prawdopodobnie powstała również wioska Wiru, liderem klanu w tym czasie był Ashina Uzumaki. Klan Uzumaki wspierał swego sprzymierzeńca, klan Senju, ich pomoc musiała być bardzo duża, ponieważ do dziś w Konosze herb Uzumakich - znak Wiru, uznaje się za symbol przyjaźni.

Pierwszy Hokage Konohy, Hashirama Senju, był żonaty z członkinią klanu Mito Uzumaki, która wspomagała go w budowie Konohy. W czasie walki Hashiramy z Madarą Uchihą w Dolinie Końca, Mito wspomogła swego męża wykorzystując swoją wiedzę w technikach pieczętujących, zapieczętowała w sobie kontrolowanego przez Madarę, Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa Kuramę, stając się pierwszym jego jinchūriki. Mimo wyjątkowej wytrzymałości Lis prawie uciekł kiedy Mito zaszła w ciążę, nie wiadomo jakie miała dzieci, jednak jej wnukami są Nawaki oraz Tsunade. Kiedy mąż Mito zmarł w czasie Pierwszej Światowej Wojny Shinobi, Mito została wdową. Pod koniec życia Mito zdecydowała że należy znaleźć nowe naczynie na Lisa, a najlepiej żeby został nim członek klanu Uzumaki.

Upadek Uzushiogakure i upadek klanu Edytuj

Po pewnym czasie do Konohy z Uzushio przybyła młoda dziewczynka Kushina Uzumaki, która został wybrana na nowego jinchūriki, i zamieszkała w Konosze. W tym czasie Wioska Wiru przestała istnieć, informacje mówią, że została zniszczona w czasie Wielkiej Wojny, jednak nie wiadomo której, najprawdopodobniejsza wydaje się Druga Wielka Wojna Shinobi. Przyczyną upadku wioski i klanu była obawa przed ich technikami pieczętującymi, większość ich technik jednak przetrwała dzięki Kushinie oraz Świątyni Klanu Uzumakich w Konosze. Klan Uzumaki po upadku wioski przestał istnieć jako organizacja, jednak nie wymarł, ponieważ wielu jego członków rozproszyło się po świecie.

Młoda kunoichi jednak nie odnalazła się w społeczeństwie Konohy, ponieważ była wyśmiewana za kolor włosów. Jednak kiedy została uprowadzona przez ninja z Kumogakure, jednym który po nią przyszedł i ją uratował był Minato Namikaze, który wiele lat później poślubił Kushine i został Czwartym Hokage. Minato miał również ogromną wiedzę na temat technik pieczętujących klanu żony.

Niedługo po tym kiedy Minato został Hokage, Kushina zaszła w ciążę. Świadomy zagrożenia związanym z porodem jinchuriki, Trzeci Hokage, otoczył Kushinę opieką, a jej ciąża była utrzymywana w tajemnicy, a sam poród odbył się poza wioską. Jednak zaraz po porodzie małego synka Naruto, młodą parę zaatakował zamaskowany mężczyzna biorąc noworodka jako zakładnika, uwalniając demona i wykorzystując go do ataku na Konohę. Czwarty Hokage pokonuje agresora a następnie walczy z lisem, wspomaga go w tym jego żona (dzięki wyjątkowej wytrzymałości udaje się jej przeżyć wyjęcie demona). Minato nie widząc innego wyjścia musi zapieczętować lisa w synu, dlatego korzystając z techniki Uzumakich, Pieczęci Boga Śmierci, pieczętuje połowę czakry lisa w sobie, a połowę w swym synu. W ostatniej chwili młoda para osłania syna przed atakiem lisa, jednak oboje giną.

Osobny artykuł : Nagato

Tym czasem inny członek klanu Nagato, sierota z kraju Deszczu i posiadacz Rinnegana, razem ze swoimi przyjaciółmi Yahiko i Konan po zakończeniu szkolenia przez Jiraiyę chcąc zmienić świat zakłada organizację Akatsuki. Organizacja ma na celu sprowadzenie pokoju i zrozumienia, wkrótce organizacja zyskuje na sile i sławie. Sam przywódca Amegakure Hanzō Salamandra pod przykrywką współpracy zaprasza Nagato i Yahiko na spotkanie, w międzyczasie porywa Konan i przybywa na spotkanie razem ze świtą i towarzystwem ANBU z Konohy, pod przewodnictwem Danzō Shimury. Hanzo rozkazuje Nagato zabić Yahiko inaczej zabije Konan, aby oszczędzić cierpienia przyjacielowi Yahiko nabija się na kunai przyjaciela, po tym Hanzo chce zabić również Nagato, jednak rozwścieczony Nagato przywołuje za pomocą Rinnegana Demoniczną Statuę Zewnętrznej Ścieżki i morduje ninja Ame oraz Korzenie ratując Konan, jednak Hanzo i Danzo zdołali uciec. Strata przyjaciela jest wielkim ciosem psychicznym dla Nagato, który jeszcze przez manipulacje Tobiego zmienia się w bezwzględnego ninja dążącego do pokoju za wszelką cenę, uznaje że tylko ból może zmusić do pokoju, dlatego też przyjmuje nowe imię Pain. Reaktywuje Akatsuki, którego oficjalnie jest przywódcą, jednak faktycznie rządzi tam Tobi. Akatsuki zmienia też charakter, z luźnej organizacji młodzików pragnącej pokoju, zmienia się w organizację składającą się z przestępców rangi S, a ich celem jest zdobycie wszystkich ogoniastych bestii.

Naruto Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Naruto Uzumaki

Po śmierci rodziców, Naruto znalazł się pod opieką Trzeciego, Hiruzena Sarutobiego, który aby chronić Naruto zakazał wspominania mieszkańcom wioski o jinchuriki, oraz zatuszował wszystkie związki Naruto z Czwartym i zmienił jego nazwisko na nazwisko matki. Z czasem Naruto wyrósł na psotnika, znienawidzonego przez wioskę za to, że jest naczyniem dla lisa. Przez to młody Uzumaki cierpiał pogardzany i w wielkiej samotności, pozbawiony rodziców, krewnych i przyjaciół. Wtedy też marzeniem młodego Naruto stało się zostanie Hokage i zyskanie szacunku i uznania w oczach mieszkańców wioski. Naruto jednak nie odznaczał się talentem niewiele umiał i psuł każdą technikę, jednak udało mu się w końcu zdać Akademię, choć z najgorszym wynikiem. Zdał dzięki opanowaniu Kage Bunshin no Jutsu. Potem zostaje przydzielony do Drużyny 7 razem z Sasuke Uchihą i Sakurą Haruno, pod przewodnictwem Kakashiego Hatake, wykonując rożne misje, zaprzyjaźnia się z towarzyszami, a także zyskuje nowe umiejętności. W czasie Egzaminu na chūnina, Naruto zostaje zaatakowany przez Orochimaru, który dokłada dodatkowe pieczęcie na Uzumakim. Pomimo tego Naruto wszystkim imponuje, kiedy w czasie walk eliminacyjnych pokonuje Kibę Inuzukę. Potem trafia pod trening dawnego mistrza ojca, Sannina Jiraiyi, który zdejmuje z niego pieczęcie nałożone przez Wężowego Sannina, dzięki czemu w końcowym etapie Naruto mógł użyć czakry Kyubiego i pokonać Nejiego Hyūgę. W czasie egzaminu dochodzi do ataku Sunagakure i Otogakure, w wyniku walki Trzeci Hokage ginie pieczętując jednak zdolności Orochimaru. Tymczasem Naruto musi ratuje swoich przyjaciół przed okrutnym shinobi z piasku, Gaarą, który podobnie jak Naruto jest jinchuriki, jednak wybrał ścieżkę nienawiści. Naruto jednak pokonuje Gaarę, który pod wpływem porażki zmienia się i postanawia walczyć o uznanie i przyjaźń. W międzyczasie Naruto stał się nowym celem organizacji Akatsuki, Nagato postanowił wysłać do Konohy Itachiego Uchihę i Kisame Hoshigakiego, na poszukiwania Lisa, jednak plan pokrzyżował Jiraiya. Widząc postępy swego przyjaciela, zazdrosny Sasuke Uchiha wyzywa Uzumakiego na pojedynek, który przerywa ich mistrz. Po tym Sasuke opuszcza wioskę i chce dołączyć do Orochimaru aby ten pomógł mu w zemście. Naruto dołącza do grupy ścigającej zbiegłego Uchihę, i dogania go w Dolinie Końca. Tam Uzumaki i Uchiha staczają śmiertelny pojedynek, który ostatecznie Naruto przegrywa, jednak przyjaciel zostawia go przy życiu. Po tych wydarzeniach Naruto udaje się na trening z Jiraiyą.

Trzyletnia przerwa, Naruto, Pain i Karin Edytuj

Podczas gdy Naruto podróżuje i szkoli się z Jiraiyą. Ścigająca go organizacja Akatsuki, postanawia wznowić działania za trzy lata. W tym czasie Pain, korzystając z okazji, że Amegakure jest podzielone pomiędzy zwolenników Salamandry, a jego, wywołuje wojnę domową, którą zwycięża. Nagato zostaje przywódcą Wioski Deszczu i odcina ją jeszcze bardziej od świata, izolując wioskę i kontroluje ją za pomocą deszczu, zyskuje dzięki temu niemalże boski status i strach mieszkańców, wioska obawia się również okrucieństwa Paina, zaraz po przejęciu władzy Pain morduje przyjaciół, zwolenników i rodzinę Hanzo. Nagato już w tym czasie dysponował Sześcioma Ścieżkami Bólu.

Osobny artykuł : Karin Uzumaki

W tym czasie Karin Uzumaki młoda kunoichi z Kusagakure, sensorka i medyczny ninja, która brała udział w egzaminie na chunina i została uratowana przez Sasuke. Dołącza do ludzi Orochimaru, asystuje mu przy eksperymentach, a także zostaje nadzorczynią południowej bazy. Należy wspomnieć, że badania Orochimaru dotyczyły również technik klanu Uzumaki, szczególnie techniki pieczęci.

Członkowie klanu Edytuj

Naruto Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Naruto Uzumaki

Naruto Uzumaki - syn Czwartego Hokage Minato Namikaze i Kushiny Uzumaki, shinobi z Konohagakure, trzeci jinchūriki Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa Kuramy. Uczeń Kakashiego Hatake i Jiraiyi, członek drużyny 7 która tworzył razem z Sasuke Uchihą i Sakurą Haruno. Był czwartym na świecie użytkownikiem Trybu Mędrca oraz reinkarnacją Asury Ōtsutsuki.Od dzieciństwa marzący o zostaniu Hokage hałaśliwy psotnik. Przez lata stał się potężnym shinobi, który miał ogromny udział na wiele wydarzeń, w tym zakończenie Czwartej Światowej Wojny Shinobi. Wiele lat po wojnie został mianowany Siódmym Hokage oraz ożenił się z Hinatą Hyūga, z którą ma dwoje dzieci: Boruto i Himawari.

Boruto Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Boruto Uzumaki

Boruto Uzumaki - jest synem Siódmego Hoakge, Naruto Uzumakiego i Hinaty Hyūga, shinobi z Konohagakure na poziomie Genina. Jest członkiem Drużyny Konohamaru, którą tworzy wraz z Mitsukim i Saradą Uchiha, oraz jego mistrzem Konohamaru Sarutobim.

Himawari Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Himawari Uzumaki

Himawari Uzumaki - jest córką Siódmego Hokage, Naruto Uzumakiego i Hinaty Hyūga. Jest użytkowniczką Byakugana.

Karin Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Karin

Karin - jest dawną kunoichi z Kusagakure, sensorką i medycznym ninaj, później stała się jedną z podwładnych i zwolenników Orochimaru. Asystowała przy jego eksperymentach i dowodziła południową bazą. Przyłączyła się później do Sasukego Uchihy i jego grupy Taka.

Nagato Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Nagato

Nagato znany również jako Pain - był shinobi z Amegakure, członkiem pierwszego Akatsuki i razem z Yahiko i Konan uczniem Jiraiyi. Był posiadaczem Rinnegana. Po śmierci przyjaciela, jego idea pragnienia pokoju, uległa drastycznej zmianie, sam Nagato przybrał imię Pain i stał się okrutny. Zabił Hanzō Salamandrę i przejął władzę nad Amegakure, potem zaatakował i zniszczył Konohę, jego celem było pochwycenie Kuramy i jego posiadacza Naruto. Ostatecznie Naruto odmienił Nagato, który wskrzesił mieszkańców wioski, a po tym zmarł.

Kushina Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Kushina Uzumaki

Kushina Uzumaki - dawna kunoichi z Uzushiogakure a potem z Konohagakure. Po śmierci Mito Uzumaki została drugim jinchūriki Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa Kuramy. Potem poślubiła Minato Namikaze, Czwartego Hokage Konohy, była matką Naruto. Zginęła w czasie ataku lisa na wioskę, chroniąc wraz z mężem swego syna.

Mito Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Mito Uzumaki

Mito Uzumaki - kunoichi z Uzushiogakure, później poślubiła Hashirame Senju, Pierwszego Hokage Konohagakure. Wspierała go w czasie tworzenia wioski, oraz w czasie jego walki z Madarą Uchihą w Dolinie Końca. W tedy też zapieczętowała w sobie Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa Kurame, stając się jego pierwszym jinchūrikiem. Wiele lat po śmierci męża, wezwała do siebie Kushinie której przekazała demona. Razem z Hashiramą mieli dzieci, jej wnukami są Nawaki i Tsunade, Piąta Hokage.

Ashina Uzumaki Edytuj

Osobny artykuł : Ashina Uzumaki

Ashina Uzumaki - był shinobi z Uzushiogakure i liderem klanu Uzumaki w czasie powstawania pierwszych wiosek. Był sojusznikiem klanu Senju.

Ciekawostki Edytuj

  • Herb Uzumakich jest łudząco podobny do Rinnegana.
  • Klany Uzumaki i Uchiha są spokrewnieni poprzez posiadanie wspólnego przodka, Mędrca Sześciu Ścieżek.
  • Trzech członków tego klanu było jinchuriki ten samej ogoniastej bestii.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Klan Uzumaki

  • Czerwone włosy ( nie tylko ) Klanu Uzumaki.

    13 wiadomości
    • Powinno się zamknąć ten temat.
    • Jeśli chodzi o nazwisko to fakty są takie: nazwisko klanu dziedziczy się nie tylko przez małżeństwo np: czemu tylko klan Hyuga ma Byakuga...
  • Podobieństwa

    7 wiadomości
    • No ja bym nie powiedział, że indra miał podobny mangekyou sharingana do rinnegana... prędzej jego sharingan przypominał herb klanu uzumaki...
    • 176.97.81.1 napisał(a):rinnegan różni bardzo od sharingana i mangekyou sharingana ponieważ rinnegan jes od nich silniejszy I jeszcze rinnen...

Więcej od Wikii

Losowa wiki