Fandom

Naruto Wiki

Kokuō

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kokuō

Kokuo.png

(コク王, Kokuō)

  • Pięciogoniasty (五尾, Gobi)

Debiut

Manga Rozdział 566
Film The Last: Naruto the Movie
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3
Powieść The Last: Naruto the Movie
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Mie Sonozaki Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Kekkei Genkai Ikona Natury Wrzątku.svg Uwolnienie Wrzątku
Jinchūriki
Klasyfikacja Ogoniasta Bestia
Przynależność Symbol Iwagakure.svg Iwagakure
Rodzina

Typy Natury

Unikalne cechy

Jutsu

Kokuō (コク王, Kokuō) lepiej znany jako Pięcioogoniasty (五尾, Gobi) jest ogoniastą bestią zapieczętowana w Hanie z Iwagakure. Został schwytany, wyciągnięty i zapieczętowany przez Akatsuki. W anime, Kokuō zostaje przedstawiony jako pierwsza z dwóch ogoniastych bestii, które Akatsuki schwytało przed startem Części II. Został ponownie zapieczętowany w wskrzeszonego Hana podczas Czwartej Światowej Wojny Shinobi.[1]

Przeszłość

Bijū Dzieci.png

Ogoniaste bestie z Mędrcem Sześciu Ścieżek.

Kokuō pierwszy raz pojawia się w ostatnich dniach życia Mędrca Sześciu Ścieżek, żeby zapobiec odrodzeniu Dziesięcioogoniastego, Mędrzec rozdzielił jego czakrę i użył umiejętności Kreacji Wszystkich Rzeczy (万物創造, Banbutsu Sōzō), by stworzyć dziewięć osobnych istot żyjącej czakry, które będą znane jako ogoniaste bestie. Jakiś czas po stworzeniu, Mędrzec usiadł z wszystkimi młodymi ogoniastymi bestiami i powiedział im, że zawsze będą razem nawet kiedy zostaną rozdzieleni, a pewnego dnia staną się jednym bytem ponownie z innymi imionami jak również formami, co stanie się, gdy zrozumieją czym jest prawdziwa siła.[2][3] Kokuō ostatecznie został przejęty przez Iwagakure i został zapieczętowany w Hanie.

Wygląd

Gobi w znacznej części przypomina białego konia, ale jego głowa przypomina głowę delfina z dwoma krótkimi i dwoma długimi rogami. Poza tym ma czerwone znaki pod oczami, podobnie jak Kimimaro.

Część II

Światowa Wojna Shinobi

Sześciu,dwu,pięciu,trój-ogoniaści pełna transformacja.png

Pozostali jinchūriki zmieniają się w ich ogoniaste bestie.

Po pełnej transformacji Hana w Kokuō, taranuje Gyūkiego i odpycha go znacznie do tyłu. Pozornie ruszając w kierunku shinobi, by zaatakować ich z powrotem, Kokuō jest ograniczony przez Tobiego. Gdy łańcuch oplata się wokół jego karku Kokuō komentuje ból i żali się na temat bycia kontrolowanym w ten sposób, pokazując że przez chwilę uwalnia się spod kontroli Tobiego i usiłuje zaatakować go. Zmuszony do uległości przez powrót do Wersji 2, zaczyna atakować shinobi jak mu rozkazano. Po tym jak Son Gokū zostaje ponownie zapieczętowany w Demoniczną Statuę Zewnętrznej Ścieżki, Tobi, który postanawia od teraz pójść na całość, zmusza Hana do pełnej transformacji w Kokuō.[4]

Przygotowując się do ataku na shinobi, Kokuō wraz z pozostałymi czterema bestiami tworzą Kule Ogoniastej Bestii. Jednakże te ataki zostają odbite przez Naruto i zostają odrzuceni przez w pełni zmienionego Uzumakiego. Nie tracąc czasu w ich atakach, Kokuō usiłuje zaatakować Gyūkiego ponownie, gdy był on zajęty Isobu. Bestia zostaje odrzucona w powietrze przez Gyūkiego. Z tym, wrogie bestie przygotowują wspólną Kulę Ogoniastej Bestii, która spotka się z jedną od Naruto i Kuramy.

Naruto spotyka bijū.png

Kokuō, wraz z pozostałymi jinchūriki i ogoniastymi bestiami spotykają Naruto.

Gdy Naruto wchodzi głębiej w świadomość ogoniastych bestii, Kokuō przedstawia siebie Naruto. Później, gdy bestia zostaje uwolniona z odbiornika czakry, potwierdza przekonanie Kuramy, że Naruto jest osobą, o której Mędrzec Sześciu Ścieżek mówił dawno temu, przed ponownym zapieczętowaniem do Demonicznej Statuy Zewnętrznej Ścieżki.

Ciekawostki

  • W drugim artbooku Masashi Kishimoto stwierdził, że Gobi miał być połączeniem konia i delfina.

Źródła

  1. Naruto rozdział 565, strona 1
  2. Naruto rozdział 467, strony 15-16
  3. Naruto rozdział 510, strony 11-12
  4. Naruto rozdział 570, strony 8-9

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki