Fandom

Naruto Wiki

Konohagakure

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Konohagakure

Konohagakure.png

Nazwa

Japońska 木ノ葉隠れの里
Rōmaji Konohagakure no Sato
Dosłowna Polska Wioska Ukryta Wśród Liści Drzew

Debiut

Manga Rozdział 1
Anime Naruto Odcinek 1
Występuje w Anime i Manga

Informacje

Kraj Kraj Ognia
Lider Hokage
Symbol Symbol Konohagakure.svg

Statystyki

Populacja 5/5
Siła militarna 3/5
Ekonomia 2/5

Konohagakure (木ノ葉隠れの里, Konohagakure no Sato; dosł. „Wioska Ukryta Wśród Liści Drzew, znana również jako "Wioska Ukryta w Liściach" lub "Wioska Ukrytego Liścia"”) to ukryta wioska położona w Kraju Ognia. Jest jedną z pięciu najsilniejszych wiosek ninja. Jej liderem jest Hokage. Konoha miała pięciu oficjalnych Hokage, a podobizna każdego z nich znajduje się na górze mieszczącej się w wiosce.

Wioska powstała w wyniku traktatu pomiędzy dwoma potężnymi rodami ninja - Uchiha i Senju.

Historia

Narodziny Konohy

UchihaSenjuTruce.png

Sojusz pomiędzy Uchiha i Senju

Zanim Konohagakure została utworzona shinobi byli najemnikami. Najsilniejszymi z wszystkich klanów ninja byli Senju oraz Uchiha. Po długim czasie wzajemnej walki Klan Senju zaproponował Klanowi Uchiha rozejm. Ich przywódca, Madara Uchiha, protestował, ale klan mimo tego zgodził się na ugodę. Te dwie rodziny stworzyły Wioskę Ukrytego Liścia. Niedługo potem inne kraje również zaczęły tworzyć swoje wioski ninja. Spokój został osiągnięty. Jednak gdy przywódcą wioski został ogłoszony lider klanu Senju - Hashirama Senju, Madara zbuntował się i wyzwał go do walki. Jednak pozostali Uchiha nie pomogli mu, a wręcz nim gardzili za chęci wszczęcia wojny. Zdradzony przez własny klan odszedł z wioski.

Po przegranej Madary w Dolinie Końca wszyscy twierdzili, iż Uchiha zginął. Młodszy brat Hashiramy założył policję Konohy i powierzył tą rolę Uchiha w geście "zaufania". Wielu z członków policji zaczęło się buntować jednak było już za późno - Senju stali się władcami wioski.

Atak Dziewięcioogoniastego

Dwanaście lat przed wydarzeniami przedstawionymi w "Naruto", Tobi próbując zrewanżować się za swoje porażki, wykorzystuje umiejętność kontrolowania ogoniastych bestii i przy użyciu Kyūbiego, atakuje Konohagakure. Najwięksi shinobi w wiosce starali się odeprzeć atak bestii, jednak nikt nie mógł temu podołać prócz jednej osoby,
Group Hiruzen vs Kurama.png

Grupa Hiruzena podczas ataku Kyūbiego.

Minato Namikaze znanego również jako Czwarty Hokage. Żółty Błysk Konohy wraz z Gamabuntą starali się na wiele sposobów pokonać demona, jednak wszystkie ruchy kończyły się marnym efektem, ostatecznie Minato zdecydował się poświęcić swoje życie, oraz przyszłość swojego nowo narodzonego syna Naruto. Używając techniki przywołania boga śmierci, Minato zapieczętował Kyūbiego w ciele noworodka, samemu zaś poświęcając życie.

Afera Hyūga

Dziewięć lat przed wydarzeniami przedstawionymi w "Naruto", Konohagakure oraz Kumogakure po latach walki ogłosiły rozejm. Bohater wojny z Kumogakure, Szef Ninja Kumo, został wybrany jako ambasador swojego kraju, do podpisania paktu o nieagresji. Okazuje się, że wizyta szefa ninja z Kumogakure, miała również drugie dno, planowali oni porwać członka najsilniejszego klanu w Konohagakure, członka klanu Hyūga. Pod zasłoną mroku, Szef Ninja Kumo podstępnie próbował uprowadzić śpiącą córkę lidera klanu, Hinatę, na szczęście Hiashi był na miejscu zabijając porywacza. Następnego dnia zarząd Kumogakure zaprzeczył takim planom, żądając tym samym zadość uczynienia w postaci głowy mordercy ninja z Kumogakure, jeżeli Hokage by odmówił, oznaczało by to rozpoczęcie konfliktu. Hiashi, lider klanu zdecydował o swojej śmierci, aby uchronić wioskę, jednak jego brat bliźniak obezwładnił lidera klanu, tłumacząc mu, że jego rolą jest poświęcenie się za główną gałąź klanu, po czym dodał że to jest wyłącznie jego wybór. Dzięki temu udało się uniknąć konfliktu zbrojnego.

Upadek Klanu Uchiha

Uchiha Clan Massacre.png

Masakra Klanu Uchiha

Na kilka lat przed akcją ukazaną w "Naruto", lider klanu Uchiha, Fugaku rozpoczął działania sabotażowe, mające na celu przejąć kontrolę w wiosce, aby przywrócić potęgę swojemu klanowi. Głównym punktem planu był utalentowany syn Fugaku, Itachi, który w wieku trzynastu lat trafił do ANBU. Itachi miał służyć jako szpieg w ANBU, donosząc ważne informacje ojcu, ten jednak zrażony wojną, która dotknęła go w dzieciństwie, postanawia zawiadomić Trzeciego Hokage o planach ojca i klanu. Wiadomość ta również dociera do starszyzny Konohy, natychmiast postanawiają się pozbyć całego klanu, a osobą, która miała się tego podjąć był Itachi. Aby nie doszło do konfliktów wewnętrznych prowadzących prawdopodobnie do kolejnej wojny shinobi, Itachi wyraża zgodę na podjęcie się misji, stawiając warunek że Sasuke, jego młodszy brat ma przeżyć. Pewnej nocy Itachi wybił wszystkich członków swojego klanu, doprowadzając do upadku Uchiha, sam zaś odszedł z wioski, jednak przed odejściem przypomniał władzom wioski, że będzie blisko, a Sasuke nie może spaść nawet włos z głowy w innym wypadku ujawni całą prawdę o masakrze w klanie Uchiha na światło dzienne oraz wszystkie informacje o wiosce innym nacjom.

Atak Paina

Tensei.jpg

Destrukcja Konohy podczas Inwazji Paina

Po rozmowie z Tobim, Pain dostał rozkaz schwytania Dziewięcioogoniastego i rusza do wioski. Po wejściu do wioski terroryzuje mieszkańców poszukując miejsca aktualnego pobytu Naruto. W trakcie tego doszło do kilku walk. Między innymi walczył Kakashi, lecz zginął. Później ginie także Shizune. Również blisko tego był Ebisu lecz dzięki Konohamaru został uratowany. Po tym jak dowiedział się gdzie znajduje się Naruto, Pain zaczął krótką rozmowę z Tsunade po czym wykonał potężną technikę - Shinra Tensei - niszcząc całą centralną część Konohy. Po tym wydarzeniu przybywa Naruto i zaczyna otwartą konfrontacje z nim. Podczas jego walki wtrąciła się Hinata, która została ranna. Następstwem zranienia Hinaty zostaje uwolniona sześcioogoniasta wersja Kyūbiego, która przekształca się do ośmiooginiastej. Od
Konohagakure po zniszczeniu Paina.png

Konohagakure po zniszczeniu Paina

całkowitego uwolnienia ratuje go jego ojciec który pokazał się w jego świecie i powiedział że za atakiem Lisa o dziewięciu ogonach stał Tobi. Po przejściu do normalności Naruto przeprowadził atak i zniszczył ostanie ciało Paina. Po tym udaje się on do jego prawdziwego ciała i odbywa z nim rozmowę. Po skończonej kontrowersji Nagato przywraca wszystkich którzy zginęli do życia po czym sam umiera.

Miejsca

Konoha.jpg

Budynek z czerwonym znakiem to siedziba Hokage

  • Budynek administracyjny - Znajdujący się niedaleko monumentu Hokage olbrzymi kulisty budynek, będący siedzibą przywódcy Wioski Ukrytego Liścia i jednocześnie pełniący główne zadania administracyjne. Dzieli się na trzy części, w których znajdują się odpowiednie biura i miejsca spotkań shinobi.
  • Akademia - w Akademii (jap. 忍者学校) adepci sztuki ninja rozwijają swoje zdolności i są przygotowywani do zdania testu na ninja rangi Genina. Szkoła ma za zadanie nauczyć podstawowych umiejętności, jakie powinien znać każdy ninja.
  • Bar Ichiraku Ramen - ulubione miejsce, w którym Naruto i Iruka spożywają swój ramen. Bar prowadzony jest przez Teuchiego oraz jego córkę Ayame.
  • Dolina Końca (jap. 終末の谷, Shūmatsu no Tani) – dolina zlokalizowana na granicy Kraju Ognia. Została wyrzeźbiona przez wielki wodospad, wokół którego umiejscowiono kamienne posągi przedstawiające dwóch założycieli Konohy: Hashiramę Senju oraz Madarę Uchiha. Upamiętniają one miejsce stoczenia walki, której powodem był spór o posadę przywódcy Wioski. Również tutaj odbyła się walka pomiędzy dwojgiem przyjaciół: Naruto - synem Czwartego Hokage a Sasuke - potomkiem Madary. Powodem była chęć opuszczenia wioski przez młodego Uchihę.
  • Stadion - Miejsce gdzie miał miejsce wielki turniej egzaminu na Chūnina. Na tym stadionie miało zostać rozstrzygnięte, kto zostanie Chūninem. Z każdej strony stadion otoczony jest murem. Wewnątrz niego znajdują się drzewa i inne roślinny, które mogą być przydatne podczas pojedynków. Dookoła stadionu, ze wszystkich stron, znajdują się trybuny. Zasiadają na nich mieszkańcy wioski, a także goście z innych krajów. Jedna strona jest przeznaczona dla władców wioski. Na tej loży zasiadają również przedstawiciele innych państw. W czasie wojny pomiędzy Konohą a zjednoczonymi Suna i Oto, stadion został doszczętnie zniszczony.
  • Las Śmierci (jap. 死の森, Shi no Mori) - to lesisty teren w kształcie koła o średnicy 20 km., w którego środku znajduje się wieża i przepływa rzeka. Swoją nazwę zawdzięcza on przede wszystkim niebezpiecznej faunie i florze oraz kryjącym się w nim zasadzkom. Na obwodzie koła umieszczono wysokie ogrodzenie, w którym znajdują się 44 bramy, zwykle zamknięte na kłódki. Las Śmierci jest miejscem drugiego etapu egzaminu na Chūnina, na który przewidziano maksymalnie czas 120 godzin. Każda grupa posiada jeden zwój (Nieba albo Ziemi) i ma za zadanie zdobyć oraz utrzymać oba rodzaje zwojów, z którymi następnie powinna udać się do budynku w środku lasu.
  • Świątynia Ognia - Jest to świątynia, będąca domem dla wyjątkowo wykwalifikowanych mnichów. Jeden z nich - Chiriku, zasłynął jako członek Dwunastu Strażników daimyō. Została niemal całkowicie zniszczona podczas ataku Kakuzu i Hidana, a setki jej mnichów poniosło śmierć.
  • Zakład Karny w Konoha - Jest to zakład, w którym przebywają shinobi, którzy popełnili poważne przestępstwa. Odpracowują tam swój dług wobec społeczeństwa.
  • Cmentarz w Konohagakure - Jest to miejsce, gdzie mieszkańcy wioski są chowani po śmierci. Znajduję się tam wielu wybitnych shinobi.

Administracja

Hokage

Jest najsilniejszym człowiekiem w wiosce. Zarządza całą wioską, podejmując najważniejsze decyzje. W razie ataku na wioskę idzie walczyć w pierwszej linii frontu.

Starszyzna

Doradzają Hokage w podejmowaniu ważnych dla wioski decyzji. W razie gdy przywódca wioski zginie to oni tymczasowo rządzą wioską i doradzają Lordowi Feudalnemu kogo można mianować na to stanowisko, oprócz tego sami muszą jeszcze zaakceptować tę decyzje. Obecna starszyzna jest celem Sasuke.

Klany

Ciekawostki

  • Drugi databook daje liczebności wioski pięć z pięciu gwiazdek, sile militarnej trzy z pięciu gwiazdek, a sile gospodarczej dwie z pięciu gwiazdek.
  • Masashi Kishimoto potwierdził, że wioska jest zrobiona na wzór jego rodzinnego miasteczka.
  • Konoha ma najwięcej przedstawicieli w szeregach Akatsuki: Itachi Uchiha, Tobi, Orochimaru, Sasuke Uchiha, Kabuto Yakushi.
  • Konoha znajduje się w miejscu, gdzie Hashirama poznał się z Madarą. Przyszły Hokage siedząc wraz z wtedy jeszcze młodym Uchihą na wielkiej górze, postanowił, że w przyszłości w tym miejscu zbuduje wioskę, wolną od cierpień spowodowanych wojnami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki