Fandom

Naruto Wiki

Kotoamatsukami

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kotoamatsukami[1]

Kotoamatsukami Activated.png

Nazwa

Japońska 別天神
Rōmaji Kotoamatsukami
Dosłowna Polska Wybitni Niebiańscy Bogowie

Debiut

Manga Rozdział 459
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Impact

Dane

Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Itachi.svg Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Typ Ikona Natury Yin.svg Uwolnienie Yin
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Dowolny
Użytkownicy

Kotoamatsukami jest ostatecznym genjutsu Mangekyō Sharingana, należącym do Shisuiego Uchihy. Ta technika pozwala użytkownikowi przejąć kontrolę nad umysłem przeciwnika. To Genjutsu najwyższej klasy, ponieważ ofiara nawet nie zdaje sobie sprawy, że jest manipulowana. Ta technika jest tak potężna, że była w stanie wyrwać Itachiego spod kontroli Edo Tensei. Mangekyō Shisuiego potrzebuje dziesięciu lat, by ponownie się aktywować. Chyba że miałoby się czakrę Hashiramy Senju.

Początkowo Shisui chciał użyć Kotoamatsukami na członkach klanu Uchiha żeby zapobiec zamachowi stanu, zrezygnował z tego po tym jak Danzō zabrał jedno z jego oczu.

Danzō uzyskał dostęp do tego dōjutsu poprzez kradzież, a następnie wszczepienie w swoje prawe oko Sharingana Shisuiego. Jednak pomimo dodatkowej czakry przyznanej przez komórki Hashiramy, Danzō stwierdził, że wciąż nie może skorzystać z tej techniki kilka razy w ciągu jednego dnia.

Shisui powierzył swojego drugiego Sharingana Itachiemu. Ten wszczepia go w oko jednemu ze swoich kruków, który został siłą przechowany wewnątrz Naruto. Itachi utworzył nowego kruka w taki sposób, by ukazał się on jedynie na widok jego Mangekyō Sharingana. W swoim genjutsu zawarł jednocześnie rozkaz "Chroń Konohę". Itachi założył, że Sasuke przeszczepi sobie jego oczy, by zdobyć prawdziwą moc - Wiecznego Mangekyō Sharingana. Gdyby do tego doszło, kruk miał pojawić się reagując na jego przeszczepione oczy i rzucić Kotoamatsukami na Sasuke, aby zaczął ochraniać wioskę zamiast ją atakować. Plan jednak nie wypalił, a Kruk pojawił się podczas wojny, gdy Naruto spotyka przyzwanego w formie Edo Tensei Itachiego.

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 252

Więcej w Fandom

Losowa wiki