Fandom

Naruto Wiki

Kuchiyose: Rashōmon

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Kuchiyose: Rashōmon[1]

Rashōmon.png

Nazwa

Japońska 口寄せ・羅生門
Rōmaji Kuchiyose: Rashōmon
Dosłowna Polska Przywołanie: Rashōmon

Debiut

Manga Rozdział 204
Anime Naruto Odcinek 120
Gra Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 4

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu, Ninjutsu Czasoprzestrzenne
Ranga Ranga B
Klasa Defensywna
Pieczęci ręczne Wąż

Inne Jutsu

Użytkownicy

Użytkownik przywołuje Bramę Rashōmon, która zapewnia ogromną obronę i jest w stanie całkowicie przechwycić fizyczny atak przeciwnika. Według Sakona i Ukona, technika ta może poszczycić się najwyższą obroną a fakt, że Kibie i Akamaru udało się przebić przez nią to nie lada wyczyn.

Mając wystarczająco opanowaną tą technikę, użytkownik może używać jej lub mocniejszych wariantów bez potrzeby wykonywania pieczęci ręcznych.

W anime brama ta posiada również potencjał ofensywny dzięki wyrzutniom zainstalowanym w płytkach dachowych, które wystrzeliwują wielki rój ostrzy za pomocą mechanizmu łańcuchowego, a wyrzutnie mogą obracać się pod kątem. Jednak wystrzelenie zbyt wielu w pobliżu bramy może sparaliżować jej fundament i brama się zapadnie.[2]

Ciekawostki

  • Przywołany Rashōmon owzorowany jest na głównej bramie starego Kioto z demonicznej twarzy zainspirowany legendą, że Rashōmon Kyoto był w domem oni o nazwie Ibaraki-dōji.
  • Ta technika jest używana ofensywnie w grach wideo, gdyż przywołana brama pojawia się bezpośrednio przed celem. Niektóre wersje otwierają się i wciągają cel do innego wymiaru.
  • Gdy Sakon i Ukon wezwali ją po raz pierwszy, twierdzili, że jest to najsilniejsza obrona Orochimaru.[3]

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 213
  2. Naruto: Shippūden odcinek 305
  3. Naruto rozdział 204, strona 11

Więcej w Fandom

Losowa wiki