FANDOM

Technika Przywołania to ninjutsu czasoprzestrzenne, które pozwala użytkownikowi na natychmiastowy transport zwierząt lub ludzi z dużych odległości dzięki krwi.

Jedna z metod polega tylko na ręcznych pieczęciach i krwi. Z tym, że zanim zwierzę może zostać wezwane, potencjalny przywołujący musi najpierw podpisać umowę z danym gatunkiem. Umowa może zostać zawarta w formie zwoju lub tatuażu, który zostanie podpisany własną krwią wykonawcy. Po tym muszą wykonać ręczne pieczęcie, z dodatkowym oddaniem krwi i wykorzystując dany gatunek, z którym mają podpisaną umowę i przywołują stwora. Ilość czakry używana podczas przywoływania określa, jak duża może być wezwana istota. W anime, wykazano, że gdy użytkownik próbuje przywołać zwierzę bez podpisania umowy, użytkownik zostaje przeniesiony do domu zwierzęcia, które jest ich naturalną przynależnością.

Inną formą wezwania, jest po prostu korzystanie z zwojów bez ręcznych pieczęci. W tym przypadku znaki ręczne nie są konieczne, nawet czasem można z nich korzystać bez używania czakry. Korzystając z tej metody, można przywołać stwory, z którymi nie posiada się umowy.

Podczas gdy większość przywołujących wykazało zdolność wezwania jednego rodzaju istot, u Paina (poprzez Ścieżkę Zwierząt) zaobserwowano wezwanie kilku różnych zwierząt, a nawet ludzi. Pain nie daje ofiary z własnej krwi w czasie wykonywania wezwań. Sasuke Uchiha wzywał węże i jastrzębie w różnych miejscach, ale w przeciwieństwie do Paina może najwyraźniej jedynie wezwać jeden gatunek w danym czasie. Zdolność do wykonywania wezwania może być usunięty z umownej pieczęci.

Kiedy zwierzę zostaje wezwane, jest transportowane z miejsca zamieszkania do lokalizacji przywołującego. Gdy jest wezwane, zwierzę może wykonać zadanie lub pomóc użytkownikowi w walce. Wezwanie nie jest wymagane, aby pomóc użytkownikowi i może być czasami raczej przeszkodą niż sojusznikiem. Ponadto wezwania są w stanie przywołać ich przywołującego. Mogą także nosić ochraniacz na czoło, sugerując lojalność wobec tylko jednej wioski.

Orochimaru's Summoning Tattoo

Tatuaż przywołujący Orochimaru

Przywołanie może służyć jako baza dla innych jutsu, jak w przypadku Kuchiyose: Yatai Kuzushi no Jutsu i Kuchiyose: Kirikiri Mai. W innych przypadkach przyzwań nie trzeba ograniczać się tylko do stworzenia, jak Orochimaru pokazuje, wzywając zmarłych, jak i też do przedmioty do obrony.

Przedmioty mogą być "wezwane" ze zwojów. Ponieważ elementy nie są wezwane z dowolnego miejsca, a tylko gdzieś zapieczętowane, użycie krwi nie jest potrzebne, a zatem nie jest konwencjonalnym wezwaniem. Bohaterowie mogą przy okazji wykazać wezwanie broni, takie jak kunai i olbrzymi shuriken, czasami bez ręcznych pieczęci.

Źródła

  1. Naruto rozdział 477, strona 9