Fandom

Naruto Wiki

Manda

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Manda

Manda.png

(マンダ, Manda)

  • Najsilniejszy Kolosalny Wąż (最強の蟒蛇, Saikyō no Uwahebi)[1]

Debiut

Manga Rozdział 169
Anime Naruto Odcinek 95
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2

Głos

Japoński Masuo Amada

Dane Osobowe

Gatunek Wąż
Wiek Nie Żyje
Klasyfikacja Przywoływany
Przynależność
Rodzina

Jutsu

Manda (マンダ, Manda) — wąż przyzywany przez Orochimaru.

Wygląd

Manda był największym wężem na świecie, górował nad budynkami, drzewami i dużymi formacjami skalnymi. Ze względu na swoją długość (ok. 100 m), był większy niż Gamabunta i Katsuyu. Z łatwością owinął się wokół Katsuyu i otworzył paszczę na tyle szeroko, by połknąć w całości Gamabuntę.

Jego ciało pokrywały purpurowe łuski z czarnymi znakami idącymi od głowy w dół ciała. Miał potężne kły służące do wprowadzania jadu w ciało ofiary i zielone oczy.

Osobowość

Manda był bardzo snobistyczny i dumny, uważając się za lepszego od innych. Najwyraźniej służył Orochimaru tylko dlatego, że nie mógł go pokonać. Wskazuje na to lęk Kabuto Yakushiego przed tym, co wąż zrobi, gdy dowie się, że Orochimaru nie mógł wykonać jutsu. Mimo to, gad skarżył się, w jakim momencie został przyzwany do pomocy, w związku z tym zażądał stu ofiar z ludzi. Po przegranej Manda uprzedził Orochimaru, by był przygotowany na karę przy ich następnym spotkaniu. Jest wrogo nastawiony wobec Gamabunty.

Umiejętności

Manda był bardzo potężny, stanął do walki z Gamabuntą i Katsuyu i prawie zabił ich oboje. Był bardzo szybki, wystarczająco, by uniknąć ataku Katsuyu i ją zablokować. Oczywiste jest, że Gamakichi bał się go ze względu na jego wzrok. Był w stanie zrzucić skórę w sposób podobny do Techniki Podmiany lub Zrzucenia Ciała, co zobaczyliśmy podczas walki ze stworzeniami przywoływanymi przez Tsunade i Jiraiyę, gdy zaraz potem przemieścił się pod ziemią. Jego ciało było na tyle silne, by wytrzymać potężny wybuch Deidary, co pokazuje, że przydatny jest nie tylko w ataku, lecz także w obronie. Ogólnie rzecz biorąc, Manda ukazał się w serii jako „najsilniejszy kolosalny wąż”.

Część I

Poszukiwanie Tsunade

331428-110795-gamabunta super-1-.jpg

Manda kontra Katsuyu i Gamabunta.

Orochimaru (z pomocą Kabuto) wezwał Mandę do walki przeciwko Katsuyu, przywołanej przez Tsunade i Gamabuncie, wezwanemu przez Jiraiyę. Rozkoszując się myślą o pożarciu przeciwników, zaatakował ich. Chciał udusić Katsuyu, ale uciekła, dzieląc się. Gamabunta z Jiraiyą próbowali złapać go w burzę, on jednak zrzucił skórę i przygotował się do ataku spod ziemi. Nie zdążył tego zrobić, gdyż Tsunade wbiła miecz Gamabunty w jego szczękę, co unieruchomiło go i wykluczyło z dalszej walki. Wzburzony porażką groził Orochimaru przed odejściem.

Część II

Pościg za Itachim

ImagesCA0AD7QR.jpg

Martwy Manda.

Pod koniec walki Deidara został zmuszony do użycia swojej ostatecznej techniki (samodestrukcji), aby w rezultacie zabić Sasuke Uchihę. Bez namysłu Sasuke wezwał Mandę i użył swojego Sharingana, aby go kontrolować. Schował się w jego ustach, by uciec przed eksplozją. Manda zginął wskutek odniesionych obrażeń. Przed śmiercią obwiniał Sasuke, że ten go kontrolował.

Spuścizna

Po śmierci Mandy Kabuto wziął kilka komórek z jego ogona i przy użyciu różnych medykamentów stworzył potężniejszego klona Mandy — Mandę 2.0.

Ciekawostki

  • Manda dzieli imię z popularnym japońskim, fikcyjnym potworem.
  • W 102. odcinku Naruto pojawia się bardzo droga zabawka, która wygląda jak Manda.

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 310

Więcej w Fandom

Losowa wiki