Fandom

Naruto Wiki

Matatabi

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Matatabi[1][2]

Matatabi.png

(又旅, Matatabi)

  • Dwuogoniasty (ニ尾, Nibi)

  • Potworny Kot (化け猫, Bakeneko)

Debiut

Manga Rozdział 313
Film The Last: Naruto the Movie
Gra Naruto Shippūden: Ninja Destiny 3
Powieść The Last: Naruto the Movie
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Ryōko Shiraishi Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Gatunek Bakeneko
Jinchūriki
Klasyfikacja Ogoniasta Bestia
Przynależność Symbol Kumogakure.svg Kumogakure
Rodzina

Typy Natury

Unikalne cechy

  • Produkcja Niebieskich Płomieni
Jutsu

Matatabi (又旅, Matatabi) lepiej znany jako Dwuogoniasty (ニ尾, Nibi) jest ogoniastą bestią zapieczętowaną wewnątrz Yugito Nii z Kumogakure. Została złapana przez Hidana i Kakuzu, a wtedy wyciągnięta i zapieczętowana przez Akatsuki. Został później zapieczętowany w ożywionej Yugito podczas Czwartej Światowej Wojny Shinobi.[3]

Przeszłość

Young Bijuu and Hagoromo.png

Ogoniaste bestie z Mędrcem Sześciu Ścieżek.

Matatabi pierwszy raz pojawia się w ostatnich dniach życia Mędrca Sześciu Ścieżek, żeby zapobiec odrodzeniu Dziesięcioogoniastego, Mędrzec rozdzielił jego czakrę i użył umiejętności Kreacji Wszystkich Rzeczy (万物創造, Banbutsu Sōzō), by stworzyć dziewięć osobnych istot żyjącej czakry, które będą znane jako ogoniaste bestie.[4][5] Jakiś czas po stworzeniu, Mędrzec usiadł z wszystkimi młodymi ogoniastymi bestiami i powiedział im, że zawsze będą razem nawet kiedy zostaną rozdzieleni, a pewnego dnia staną się jednym bytem ponownie z innymi imionami jak również formami, co stanie się, gdy zrozumieją czym jest prawdziwa siła.[6]

Mural Nibiego.png

Mural na ścianie przedstawiający Matatabiego w Wodospadzie Prawdy.

Tak samo jak w przypadku Shukaku, wielu ludzi wierzyło, że Matatabi był niegdyś człowiekiem, który zmienił się w żyjącego ducha (生霊, ikiryō).[1] Matatabi ostatecznie zostaje własnością Kumogakure i zostaje zapieczętowany wewnątrz Yugito Nii, gdy miała dwa lata. Została umieszczona w ciężkim programie treningowym w celu kontrolowania mocy Matatabiego.[7] W anime, Yugito zgadza się na oddanie odcisku łapy Matatabigo dla Encyklopedii Łap Nekobaa'y.[8] W jaskini za Wodospadem Prawdy, gdzie jinchūriki uczyli się kontroli ich ogoniastych bestii, są murale na ścianie Matatabiego i Gyūkiego, które pokazują jak długo bestie były powiązane z Krajem Błyskawic.[9][10]

Osobowość

W porównaniu do większości Ogoniastych Bestii, Matatabi okazał się szanujący i uprzejmy wobec innych, mówiąc w sposób formalny przy użyciu "watashi" (), odnosząc się do siebie i za pomocą tytułów grzecznościowych skierowanych do Naruto, przedstawiając się młodemu shinobi.

Cześć II

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Punkt Kulminacyjny

Biju full transformation.png

Pozostali jinchūriki zmieniają się w ich ogoniaste bestie.

Po tym jak Son Gokū zostaje ponownie zapieczętowany w Demoniczną Statuę Zewnętrznej Ścieżki, Tobi, który zamierza od tego momentu pójść na całość, zmusza Yugito do pełnej transformacji w Matatabiego.[11] Przygotowując się do ataku na shinobi, Matatabi wraz z pozostałymi czterema bestiami tworzą Kule Ogoniastej Bestii. Jednakże te ataki zostają odbite przez Naruto i zostają odrzuceni przez w pełni zmienionego Uzumakiego. Nie tracąc czasu w ich atakach, Matatabi usiłuje zaatakować podczas gdy Kurama zostaje unieruchomiony przez Saikena, ale zamiast tego Saiken został uderzony z taką siłą, że poleciał w powietrze. Z tym, wrogie bestie przygotowują wspólną Kulę Ogoniastej Bestii, która spotka się z jedną od Naruto i Dziewięcioogoniastego.

Seishin Sekai.png

Matatabi, wraz z pozostałymi jinchūriki i ogoniastymi bestiami spotykają Naruto.

Gdy Naruto wchodzi głębiej w świadomość ogoniastych bestii, spotyka pięć pozostałych ogoniastych bestii i ich jinchūriki. Przywołując Naruto wcześniej, mówi młodemu człowiekowi, że zamierza dotrzymać obietnicy danej Son Gokū. Gdy wyciąga swoją rękę do przodu, gigantyczny kot przedstawia siebie. Później, gdy bestia zostaje uwolniona z odbiornika czakry, potwierdza przekonanie Kuramy, że Naruto jest osobą, o której Mędrzec Sześciu Ścieżek mówił dawno temu, przed ponownym zapieczętowaniem do Demonicznej Statuy Zewnętrznej Ścieżki.

Źródła

  1. 1,0 1,1 Trzeci Databook, strony 198-199
  2. Czwarty Databook, strony 148-151
  3. Naruto rozdział 565, strona 1
  4. Naruto rozdział 467, strony 15-16
  5. Naruto rozdział 510, strony 11-12
  6. Naruto rozdział 572, strony 12-13
  7. Trzeci Databook, strona 127
  8. Naruto: Shippūden epizod 189
  9. Naruto rozdział 495, strony 16-17
  10. Naruto rozdział 496, strona 2
  11. Naruto rozdział 570, strony 8-9

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki