Fandom

Naruto Wiki

Mateki: Mugen Onsa

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Mateki: Mugen Onsa[1]

Demoniczna Iluzja Upiorne Łańcuchy Dźwięku.JPG

Nazwa

Japońska 魔笛・夢幻音鎖
Rōmaji Mateki: Mugen Onsa
Dosłowna Polska Demoniczny Flet: Upiorne Łańcuchy Dźwięku
Inne Demoniczna Iluzja: Upiorne Łańcuchy Dźwięku (魔幻・夢幻音鎖, Magen: Mugen Onsa)

Debiut

Manga Rozdział 208
Anime Naruto Odcinek 122
Gra Naruto: Ultimate Ninja 3

Dane

Klasyfikacja Genjutsu
Typ Ikona Natury Yin.svg Uwolnienie Yin
Ranga Ranga B
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Dowolny
Użytkownicy

Iluzja, która opiera się na dźwiękach fletu. Każdy kto je usłyszy będzie atakowany przez żywe uczucie, w którym ich kończyny są zapinane na mocne liny i zaczynają poruszać się swobodnie. Nawet bez fizycznej interwencji z zewnątrz, ciało jest pozbawione wszelkiej mobilności i sama świadomość stopniowo zanika. W tym samym czasie, są karmieni chorobliwą halucynacją, co sprawia, że można uciec od niej mentalnie. Biorąc pod uwagę, że środki przekazu są oparte na dźwięku, mają duży zakres skuteczności, co może być stosowane nawet bez znajomości pozycji przeciwnika, sprawiając, że technika jest niezwykle wygodna.

Ciekawostki

  • Mateki (魔笛) to japońska nazwa słynnej opery Mozarta Die Zauberflöte.
  • Kiedy Shikamaru Nara został złapany w iluzje, w mandze tylko jego kości się rozpływały, natomiast w anime rozpływało się jego skóra wraz z kośćmi.
  • W serii Ultimate Ninja, Tayuya używa tej techniki, gdy wchodzi na drugi poziom przeklętej pieczęci i wtedy więzi wroga, a trzy duchy atakują go.
  • Po wszczepieniu sobie DNA Tayuyi, Kabuto zyskał dostęp do tej zdolności poprzez kopię Tayuyi, która wyrastała z podstawy wężowego ogona. Używa kopi Kimimaro, by stworzyć flet zrobiony z kości w celu użycia techniki. Wersja Kabuto w tej technice oplątuje przeciwnika wokół węży zamiast lin.[2]
  • W profilu postaci Tayuyi w Drugim Databooku, technika jest nazwana "Demoniczną Iluzją: Upiorne Łańcuchy Dźwięku" (魔幻・夢幻音鎖, Magen: Mugen Onsa).

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 276
  2. Naruto rozdział 585, strony 8-9

Więcej w Fandom

Losowa wiki