Fandom

Naruto Wiki

Mikoto Uchiha

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Mikoto Uchiha

Mikoto Uchiha.png

(うちはミコト, Uchiha Mikoto)

Debiut

Manga Rozdział 145
Anime Naruto Odcinek 84
Gra Naruto: The Broken Bond

Głos

Japoński Emi Sagara

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Bliźniąt.svg 1 Czerwca
Płeć Płeć Żeńska.svg Kobieta
Wiek
  • Część I: 35 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 162,6 cm
Waga
  • Część I: 48,9 kg
Grupa krwi A
Zajęcie Gospodyni Domowa
Przynależność Symbol Konohagakure.svg Konohagakure
Klan Symbol Uchiha.svg Klan Uchiha

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 005348
Rodzina

Mikoto Uchiha (うちはミコト, Uchiha Mikoto) była jōninem z Konohagakure należącą do klanu Uchiha.

Przeszłość

Po ślubie z Fugaku postanowiła zrezygnować z kariery i zająć się domem oraz dziećmi.

Była pierwszą osobą, która wiedziała o ciąży jej przyjaciółki, Kushiny Uzumaki. Obie panie chciały, by ich dzieci były przyjaciółmi.

Podczas ataku Lisa na Konohę widzimy małego Itachiego pilnującego Sasuke. Chłopak mówi wtedy, że żałuje iż rodziców nie ma z nimi w takiej chwili. Prawdopodobnie podczas tamtego zdarzenia nie było ich w osadzie.

Pomimo tego, że koncentrowała się na domu i dzieciach, prawdopodobnie popierała Fugaku, gdy ten zaczął spiskować przeciw wiosce. Po masakrze klanu została znaleziona martwa razem ze swoim mężem. Oboje zostali zabici przez Itachiego.

Przed śmiercią ona i Fugaku zostali poinformowani o misji syna przez samego Itachiego. Kazała mu opiekować się młodszym bratem i współczuła mu mówiąc: "Nasz ból będzie trwał tylko chwilę, natomiast ty będziesz musiał nieść to brzemię".

Osobowość

Uchiha's.png

Mikoto z rodziną.

Mikoto była bardzo miłą i uprzejmą kobietą. Ogromnie dbała o swoich synów i wiedziała, jak pomóc im w ich problemach. Dała rady Sasuke i uspokoiła go gdy powiedział jej, że ojciec woli Itachiego. Wydawało się, że tam gdzie jej mąż faworyzował Itachiego ona wybierała Sasuke. Była dobrą matką, Sasuke mógł z nią spokojnie porozmawiać o wszystkim. Pewnego razu, by dodać Sasuke otuchy powiedziała mu, że gdy jest sama z Fugaku to najczęściej rozmawiają o nim. Podobnie jak reszta klanu była zdziwiona nietypowym zachowaniem Itachiego.

Wygląd

Mikoto z małym Sasuke.jpg

Mikoto z małym Sasuke.

Mikoto miała długie, czarne włosy z grzywką wiszącą po obu stronach twarzy i czarne oczy. Była ubrana w prostą, ciemnofioletową bluzkę z czerwono-śliwkową spódnicą i jasnożółtym fartuchem. W retrospekcjach Kushiny jest ona pokazana w brązowej bluzce, podobnej do purpurowej, do której nosiła ciemną fioletową sukienkę, niebieskie sandały shinobi, a jej grzywka była znacznie dłuższa.

Umiejętności

Niewiele wiadomo o jej karierze jako kunoichi, ale prawdopodobnie osiągnęła stopień jōnina.

Ciekawostki

  • W tomie 25 w spisie postaci jest nazwana po prostu "Matka Sasuke".
  • Synowie są zdecydowanie bardziej podobni do niej niż do ojca.
  • Mikoto (尊) oznacza kamień szlachetny, jest używane do nazywania bogów.
  • Prawdopodobnie przyjaźniła się z Kushiną - matką Naruto.

Cytaty

  • (Do Sasuke ) "Twój starszy brat jest twoim starszym bratem i ty jesteś, ale twój ojciec zawsze dbał bardzo mocno o was obu."
  • (Do Itachiego ) "Wiem, że jesteś zajęty pracą, ale nie możesz zjeść obiadu z rodziną raz na jakiś czas?"

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki