FANDOM

Mikoto Uchiha

Mikoto Uchiha

(うちはミコト, Uchiha Mikoto)

Debiut

Manga Rozdział 145
Anime Naruto Odcinek 84
Gra Naruto: The Broken Bond
Powieść Itachi Shinden: Księga Jasnego Światła
Występuje w Anime, Manga, Gra i Powieść

Głos

Japoński Emi Sagara

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Bliźniąt 1 Czerwca
Płeć Płeć Żeńska Kobieta
Wiek
  • Część I: 35 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 162,6 cm
Waga
  • Część I: 48,9 kg
Grupa krwi A
Zajęcie Gospodyni domowa
Przynależność Symbol Konohagakure Konohagakure
Klan Symbol Uchiha Klan Uchiha

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 005348
Rodzina

Mikoto Uchiha (うちはミコト, Uchiha Mikoto) była kunoichi o randze jōnina, pochodząca z klanu Uchiha z Konohagakure.

Przeszłość

Po poślubieniu Fugaku Uchihy, ustatkowała się i została gospodynią domową, wychowując ich dwóch synów, Itachiego i Sasuke. Tuż przed porodem jej dobrej przyjaciółki, Kushiny Uzumaki, spotkała się z nią w trakcie przechadzania się po wiosce i przedstawiła Sasuke jej oraz Biwako Sarutobi. Kiedy Biwako zauważyła, że nazwali go po ojcu Trzeciego Hokage, Mikoto wyjaśniła, że to dlatego, aby wyrósł na równie silnego shinobi. Zgodziła się z nadziejami Kushiny, iż ich obaj synowie zostaną przyjaciółmi, a kiedy Kushina spytała się jej czy poród jest bolesny, Mikoto roześmiała się, odkrywając jedyną rzecz, której Kushina się zauważalnie się obawiała.Dzięki tej konwersacji, była jedną z nielicznych osób, które znały tożsamość Naruto jako syna Kushiny i Minato.

W czasie ataku Dziewięcioogoniastego, Itachi twierdził w tym czasie, że zarówno jej, jak i Fugaku nie było wtedy w domu. Jej ówczesne miejsce pobytu było nieznane. Po zatrzymaniu ataku Dziewięcioogoniastego, Mikoto udała się do szpitala, aby ujrzeć nowo narodzonego syna Kushiny, Naruto Uzumakiego, będąc bardzo przygnębiona śmiercią swojej drogiej przyjaciółki.

W trakcie upadku klanu, Itachi skonfrontował się z nią i Fugaku, pozostawiając ich na sam koniec. Uklękła tuż obok swojego męża, nie wyrażając żadnego sprzeciwu. Kiedy ich syn próbował się wytłumaczyć, powiedziała mu jedynie, że go rozumie, tuż przed pozwoleniem załamanemu Itachiemu na zabicie ich obojga. To później obudziło w Sasuke pragnienie pomszczenia jej śmierci wraz z pozostałymi członkami klanu.

Osobowość

Uchiha's

Mikoto ze swoją rodziną.

Mikoto była bardzo łagodną i dobrą kobietą, która potrafiła być także surowa i poważna w razie konieczności, co zostało ukazane gdy Itachi wrócił do domu z Akademii, mówiąc Sasuke, że nie może się z nim bawić, ponieważ ma pracę domową do odrobienia. Bardzo kochała swoich synów i wiedziała jak pomagać im w pokonaniu problemów. Mikoto również darzyła ogromnym szacunkiem i troską swojego męża, rozumiejąc istotność jego pozycji jako lidera klanu Uchiha, będąc wobec niego lojalną i oddaną żoną. Udzielała także rad Sasuke i próbowała pocieszać go, gdy Itachi był zajęty. Była bardzo dobrą matką, gdyż Sasuke miał lepszy kontakt z nią niż ze swoim ojcem. W pewnym okresie, aby móc pocieszyć swojego młodszego syna, często mówiła, że kiedy ona i Fugaku są czasem sami, Fugaku cały czas rozmawia o Sasuke. Choć była również matką Itachiego, pod koniec tak jak reszta członków klanu stała się podejrzliwa z powodu jego dziwnego zachowania, lecz bez względu na to wciąż mocno troszczyła się o swojego najstarszego syna, oferując mu słowa otuchy tuż przed pozwoleniem jej i jej męża na byciu zabitą przez samego Itachiego.

Wygląd

Mikoto była kobietą o jasnej cerze z długimi, prostym czarnymi włosami i grzywką, która okalała jej twarz oraz czarnymi oczyma. Nosiła prostą, ciemnofioletową bluzkę wraz z bordową spódnicą i jasnożółtym fartuchem, który zazwyczaj nosiła na ubraniu codziennym. W czasach, gdy Sasuke był niemowlęciem, nosiła brązową bluzkę, która przypominała tą z późniejszego okresu jej życia, ciemnofioletową spódnicę, niebieskie sandały shinobi, a grzywka wokół jej twarzy wydawała się być nieco dłuższa.

Umiejętności

Choć niewiele wiadomo o jej karierze jako kunoichi, w czasach jej czynnej służby, dzierżenie przez nią rangi jōnina było testamentem jej dużych zdolności. W anime, zaoferowała pomoc Sasuke w treningu z shurikenów, co mogło oznaczać, iż była kompetentna w shurikenjutsu.

Ciekawostki

  • Imię Mikoto (尊) oznacza "drogi" i "arystokrację" i jest używane jako tytuł japońskich bogów.
    • Imię Mikoto było prawdopodobnie inspirowane Susanoo-no-Mikoto, boga Shinto burz.
      • Mikoto's name was possibly inspired by Susanoo-no-Mikoto, the Shinto god of storms.
      • In the character introduction of the Viz Media translation of volume 25, instead of the name "Mikoto," she is simply credited as "Sasuke's Mother".
    • W spisie postaci tomu 25, zamiast jej imienia "Mikoto", została nazwana po prostu jako "Matka Sasuke".

Cytaty

  • (Do Sasuke) "Twój starszy brat jest twoim starszym bratem i ty jesteś, ale twój ojciec zawsze dbał bardzo mocno o was obu."
  • (Do Itachiego ) "Wiem, że jesteś zajęty pracą, ale nie możesz zjeść obiadu z rodziną raz na jakiś czas?"