Fandom

Naruto Wiki

Moku Bunshin no Jutsu

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Moku Bunshin no Jutsu[1]

Hashirama forming multiple wood clones.png

Nazwa

Japońska 木分身の術
Rōmaji Moku Bunshin no Jutsu
Dosłowna Polska Technika Drewnianego Klona
Inne Klon Uwolnienia Drewna (木遁分身, Mokuton Bunshin)
Uwolnienie Drewna: Technika Drewnianego Klona (木分身の術, Mokuton: Moku Bunshin no Jutsu)

Debiut

Manga Rozdział 293
Gra Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 2

Dane

Klasyfikacja Ikona Natury Drewna.svg Kekkei Genkai, Ninjutsu, Techniki Klonowania
Typ Ikona Natury Drewna.svg Uwolnienie Drewna
Klasa Uzupełniająca
Pieczęci ręczne Tygrys → Pies → Wąż
Użytkownicy

Technika umożliwiająca użytkownikowi tworzenie klonów, za pomocą zmiany własnych komórek przy użyciu czakry. Klon ma większą wytrzymałość niż zwykłe cieniste klony i nie znika po trafieniu wrogim atakiem. Co więcej, z powodu zdolności scalania się z roślinami i drzewami, wspaniale spisuje się także na misjach wywiadowczych.[2] Są zdolne do podróżowania daleko od użytkownika i do komunikacji z oryginałem. Klony mogą pełnić tak proste funkcje jak drewniana atrapa używana w Technice Podmiany.[3] Podstawowe pojęcie Techniki Cienistego Klona stosuje się także to Techniki Drewnianego Klona. Utworzony z czakry cienisty klon i bazujący na komórkach drewniany klon to jednak całkowicie odmienne techniki. Bezpośrednio dotykając drewnianego klona dłonią, użytkownik może pochłonąć zdobyte przez klona informacje i zmienić jego kształt.[4]

Klon składa się z własnych komórek użytkownika, przemienionych w wyrośl. Z tego powodu, gdy zmienia się w nasiono i zostaje spożyty przez cel lub pozostawiony na nim, można go użyć jako pewnego rodzaju nadajnika. Użytkownik może to wykorzystać do śledzenia celów, gdyż nasiona odpowiadają tylko na ich czakrę.[5] To i wszystkie pozostałe zastosowania czynią tę technikę niesamowicie poręczną, a także, według Madary Uchihy, doskonałą techniką klonowania, którą mógł przejrzeć tylko on, dzięki swemu dōjutsu.

Ciekawostki

  • Gdy Madara użył tej techniki, nazwał ją „Klonem Uwolnienia Drewna” (木遁分身, Mokuton Bunshin).[6]
  • Gdy, Hashirama użył tej techniki nazwał ją Uwolnienie Drewna: Technika Drewnianego Klona (木分身の術, Mokuton: Moku Bunshin no Jutsu).[7]

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 309
  2. Naruto rozdział 300, strona 14
  3. Naruto rozdział 288, strona 11
  4. Naruto rozdział 301, strona 14
  5. Naruto rozdział 301, strony 14-16
  6. Naruto rozdział 577, strona 13
  7. Naruto rozdział 632, strona 6

Więcej w Fandom

Losowa wiki