FANDOM

Nekobaa (猫バア, Nekobaa) to stara kobieta, która mieszka w opuszczonym mieście razem ze swoja wnuczką, Tamaki. Prowadzi sklep z bronią, w którym zaopatrywał się Klan Uchiha. Mieszka z wieloma kotami, z niektórymi rozmawia, np. z Denką i Hiną.

Przeszłość

W anime, Itachi Uchiha często odwiedzał ją po sprawunki, wraz z młodym Sasuke. Sasuke nudził się i złościł, więc Itachi wymyślił grę polegającą na zbieraniu odcisków łap szybkich i zwinnych kotów, z których Nekobaa stworzyła Encyklopedie Łap gdy Sasuke zaprzestał zbierania odcisków łap. Nekobaa zebrała jeden z dwóch ostatnich odcisków, które wskazał Itachi, gdyż Yugito Nii jinchūriki Dwu-ogoniastego Kota zgodziła się dać odcisk po zapytaniu przez Nekobee.[2]

Część II

Misja Pogoni za Itachim

Sasuke przyszedł do niej, by kupić kilka przedmiotów dla swojej nowej organizacji Hebi, mogących przydać się podczas podróży i do walki z Itachim. Powiedziała Sasuke, że pamięta, jak razem z Itachim byli "małymi kociętami" i że nie może uwierzyć, że teraz oboje chcą się nawzajem zabić.

Wątek Przeszłości: Historia Konohy

Kocieuszy

Nekobaa i Tamaki pożyczające kocie uszy drużynie Kakashiego

W anime wystąpiła w fillerach, gdy drużyna Kakashiego otrzymała misję, która polegała na zdobyciui odcisku łapy Nekomaty do jej Encyklopedii łap. Sasuke uznał to za osobistą misję. Później wyjaśniała, że Sasuke i Itachi zbierali odciski łap przez kilka lat, gdy byli młodsi. W końcu, gdy do książki trafił ostatni odcisk Nekobaa pokazała, że zbieranie odcisków łap, które wymyślił Itachi, było dla Sasuke testem, kolejnymi przeszkodami do pokonania.

Ciekawostki

  • Nekobaa oznacza "Kocia babcia".

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 130
  2. Naruto: Shippūden odcinek 189