Wikia

Naruto Wiki

Ninjutsu

Komentarze0
3496stron na
tej wiki

Rasengan2

Przykład ninjutsu.

Ninjutsu (忍術(); dosł. „Techniki Ninja”), jest niejasnym terminem odnoszącym się niemal do każdej techniki, pozwalając użytkownikowi zrobić coś czego inaczej nie byłby w stanie zrobić, włączając w to używanie broni. W przeciwieństwie do genjutsu, które sprawia, że przeciwnik widzie iluzję, efekty ninjutsu są prawdziwe. Różnią się także znacznie w celach, z prostym ninjutsu pozwalającym na zamianę użytkownika lub na pozwolenie mu uniknięcia ataków. Techniki te są często drugą naturą dla doświadczonych shinobi, którzy mogą z nich korzystać do woli. Bardziej skomplikowane ninjutsu manipuluje własnym otoczeniem lub wykorzystując żywioł, odpowiednio służąc zadaniom takim jak leczenie innych lub manipulacja transformacją żywiołu.

Ninjutsu, przez większość czasu, opiera się na czakrze i ręcznych pieczęciach, by być efektywne. Ręce zostają ułożone w kolejnych pozycjach, które formułują i manipulują czakrą w sposób niezbędny do wykonania techniki. Jednakże nie jest to zawsze potrzebne i niektóre techniki stają się drugą naturą dla doświadczonych ninja, po tym jak mogą je wykonywać do woli.

Gōkakyū no Jutsu

Przykład połączonej manipulacji kształtem i żywiołem.

Dodatkowo, jest sporo technik, które mogą być sklasyfikowane jako podstawowe lub zaawansowane techniki żywiołowe, podstawowe typy są technikami z specyficznymi żywiołami (wiatru, wody, ognia, ziemi czy błyskawicy), zaawansowane typy składają się z dwóch lub trzech podstawowych żywiołów, by stworzyć nowy.

Podczas tworzenia ninjutsu, pojawia się odniesienie do dwóch metod manipulacji znanych jako transformacja kształtu i transformacja żywiołu.

  • Transformacja kształtu mierzy się z kontrolowaniem formy, ruchem lub potencjałem czakry.
  • Transformacja żywiołu zazwyczaj mierzy się ze zmianą fizycznych właściwości czakry w żywioł.

Te dwie metody mogą zostać zastosowane razem lub osobno w celu stworzenia ninjutsu.

Zostało powiedziane, że Mędrzec Sześciu Ścieżek był pierwszym, który wyjaśnił tajemnice czakry, podróżując przez świat, by rozprzestrzeniać jego ideały i religię, Ninshū (忍宗(); dosł. „Sekta Shinobi”). Nauki miały dać ludziom lepsze zrozumienie siebie, jak również wprowadzić świat w erę pokoju. Jednakże z upływem czasu, ninshū ostatecznie stało się znane jako ninjutsu, bardziej bojową wersję nauk Mędrca.

Może zostać użyte we współpracy z taijutsu, by stworzyć techniki nintaijutsu.

Zobacz też Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki