Fandom

Naruto Wiki

Ogoniasta Bestia

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Share

BijuuandJinchuuriki.png

Ogoniaste Demony i ich Jinchūriki

Ogoniaste bestie (尾獣, Bijū) to dziewięć ogromnych potworów w serii Naruto. Różnią się one ilością ogonów, które posiadają w liczbie od 1 do 9. Ogoniaste bestie to żyjące formy czakry, określane czasami jako Potwory z Czakry (チャクラのバケモノ, Chakura no Bakemono).[1][2] Posiadają ogromne rezerwy szczególnie silnej czakry znacznie przewyższając większość shinobi. Czakra ogoniastych bestii jest w koloru czerwonego.

Mają również umiejętność telepatycznego komunikowania się ze sobą i swoimi jinchūriki i posiadają kilka poziomów świadomości. Istnieje początkowy poziom, gdzie bestia może pojawić się otoczeniu z pozoru ograniczonym w pewien sposób przez jakiekolwiek fūinjutsu, którym je zapieczętowano.[3][4] Drugi poziom jest tam gdzie wszystkie ogoniaste bestie mogą się zebrać, wolne od jakichkolwiek ograniczeń i komunikować się ze sobą. Jinchūriki również są w stanie tam wejść, ale w tym celu, muszą być całkowicie połączeni z ich ogoniastą bestią.[5]

Ogoniaste bestie są w stanie swobodnie przekazywać swoją czakrę komu zechcą i jak zauważył Kurama, dla nich jest to mniej skomplikowany proces niż dla ludzi.[6][7]

Opis

Pierwszemu Hokage udało się przejąć kontrolę nad kilkoma z nich. Chcąc wyważyć siły pięciu wielkich państw ninja, rozpoczął rozmowy z nimi i każdemu z nich przydzielił jedną bestię. Organizacja znana jako Akatsuki usiłuje schwytać wszystkie bestie i wykorzystać ich siłę do zaburzenia porządku na świecie.

Nie wiadomo, czy siła bestii jest wprost proporcjonalna do liczby posiadanych przez nią ogonów (bestia o jednym ogonie jest najsłabsza, a o dziewięciu ‒ najsilniejsza), ponieważ Deidara stwierdził, że Gaara (który nosił w sobie teoretycznie najsłabszą z ogoniastych bestii) był silniejszy od któregoś z poprzednich jinchūriki. W porównaniu do ludzi posiadają one ogromne ilości czakry, z których jinchūriki może nauczyć się korzystać. Bestia i jego nosiciel są współzależni: bestia umiera, jeśli zginie jego nosiciel; z drugiej strony nosiciel również umiera, gdy zostanie oddzielony od bestii.

Ogoniaste Bestie

W kolejności odpowiedniej liczby ogonów.

  1. Shukaku
  2. Matatabi
  3. Isobu
  4. Son Gokū
  5. Kokuō
  6. Saiken
  7. Chōmei
  8. Gyūki
  9. Kurama
  10. Dziesięcioogoniasty

Ciekawostki

Źródła

  1. Naruto rozdział 256, strona 14
  2. Naruto rozdział 404, strona 14
  3. Naruto rozdział 496, strona 10
  4. Naruto rozdział 568, strona 10
  5. Naruto rozdział 572, strony 6-7
  6. Naruto rozdział 572, strona 10
  7. Naruto rozdział 609, strony 13-14

Więcej w Fandom

Losowa wiki